Interactive Methods of Training Future Masters of Medicine in Marketing Communications

Authors

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829/2024.3.9

Keywords:

interactive learning methods, master of medici ne, health care institution, marketing communications, tools of marketing communications, communication channels of the healthcare institution

Abstract

The formation of knowledge in marketing communication for future masters of medicine in order to develop personal professionalism and implement state policy in the field of health care is carried out through the establishment of balanced communication with consumers of medical services using the marketing environment of the healthcare market. Many market participants do not realize that effective communications aimed at the consumer, provider, or health care provider are as much a business resource as finance or time.

Interactive learning methods are designed to form future masters of medicine not only high-quality knowledge and practical skills in marketing communication, but also the ability to quickly respond to market needs, create an original product or perform non-standard tasks in non-standard conditions as well as to form the motivation of students of medical institutions of higher education of Ukraine to study. Creative tasks and exercises (in particular, creation of advertising for a product, brand of a trademark, programs of exhibitions or sales exhibitions, creation of corporate style of health care institutions) teach how to demonstrate a product or service; how to convince consumers to buy exactly such a product or exactly such a service; with the help of which levers healthcare institutions can create, use and promote the image of healthcare institutions, trademarks, brands, etc. It is crucial to study effective marketing communication strategies for healthcare institutions. We believe that interactive methods focused on creating and promoting professional products are the most effective way to train future masters of medicine in the current environment.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Балашов К.В. Ставлення громадян України до каналів комунікації про здоров’я: з 2012 по 2020 р. Україна. Здоров’я нації. 2021. № 1(2). С. 5–13.

Захарченко Ю.В. Формування дослідницької компетентності майбутніх фахівців з маркетингу у вищих навчальних закладах: автореф. дис. … канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика проф. освіти». Хмельницький: ХНУ, 2018. 23 c.

Кабінет Міністрів України. URL : https://www.kmu.gov.ua.

Лузан П., Титова О., Мося І., Пащенко Т. Методика оцінювання якості підготовки фахівців у закладах фахової передвищої освіти. Професійна педагогіка. 2021. № 1(22). С. 169–184.

Місія ВООЗ в Україні: результати, оцінки та перспективи, 2021 / НУОЗ України імені П.Л. Шупика. https://www.nuozu.edu.ua/n/m/8513-misiia-vooz-v-ukraini-rezultaty-otsinky-ta-perspektyvy#gsc.tab=0

Міхалко Mайкл. 21 спосіб мислити креативно. Харків: КК «Клуб сімейного дозвілля», 2019. 400 c.

Національна стратегія побудови нової системи охорони здоров’я в Україні на період 2015–2025 роки. URL: https://healthsag.org.ua

Огнев’юк В.О, Сисоєва С.О. Освітологія: хрестоматія. Київ: ВП «Едельвейс», 2013. 728 c.

Ефективні комунікації закладів охорони здоров’я, 2021. https://moz.gov.ua/uploads/ckeditor/%D0%9A%D0%BE%D0%BC%D1%83%D0%BD%D1%96%D0%BA%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97/Comms_textbook__final_web.pdf

Стандарт вищої освіти зі спеціальності 222 «Медицина» галузі знань 22 «Охорона здоров’я» для другого (магістерського) рівня вищої освіти, 2021. URL: https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2021/11/09/222-Medytsyna.mahistr.09.11.pdf

Як побудувати ефективні комунікації закладу охорони здоров’я: методичні рекомендації за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку, 2020. URL : https://moz.gov.ua/uploads/ckeditor/%D0%9A%D0%BE%D0%BC%D1%83%D0%BD%D1%96%D0%BA%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97/nadclasterni%200507.pdf

Gallo С. (2017). Talk Like TED: The 9 Public Speaking Secrets of the World’s Top Minds. Pan Macmillan, 288 p.

Kotler, Philip, Keller, Kevin L. (2012). Marketing, Management. Prentice Hall, 657 p.

Lee, Iacocca (1986). An Autobiography. Bantam, 365 p.

Downloads


Abstract views: 108

Published

2024-10-02 — Updated on 2024-12-21

How to Cite

[1]
I. Marchuk, “Interactive Methods of Training Future Masters of Medicine in Marketing Communications”, OD, vol. 46, no. 3, pp. 89–95, Dec. 2024.

Issue

Section

Theory and practice of professional education