Досвід Німеччини у запровадженні стратегій змішаного навчання
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2022.3410Ключові слова:
вища освіта, зарубіжний досвід, змішане навчання, освіта в Німеччині, освітні стратегіїАнотація
У статті на основі аналізу наукових праць німецьких учених з 2006 по 2021 рік зроблено висновок про стимули до поширення змішаного навчання у Німеччині: неприйнятна відстань до найближчого навчального закладу; особливі релігійні та мовні потреби, які місцеві навчальні заклади не можуть або не хочуть задовольняти; індивідуальність навчання; уникнення соціальних проблем від спілкування віч-на-віч; ущільнення навчального матеріалу та збільшення годин на самостійне навчання. Виділено стратегії змішаного навчання в закладах вищої освіти: стратегію попередньої розробки матеріалів для очного навчання та наступної розробки матеріалів для електронного навчання з урахуванням індивідуальних уподобань студентів (Й. Даммайер, С. Мертен); поєднання в очному і електронному навчання, як частин змішаного, однакового об’єму теоретичного та практичного матеріалів у чіткому, реалізованому та вимірюваному підході з метою цілеспрямованого розвитку практичних знань (Т. Бош); створення гібридного навчального середовища, що дозволяє послуговуватись перевагами електронного подання та складання звітів з практичних робіт студентами (М. Амелунг, Д. Рознер); ретельне планування етапів онлайн-навчання на основі дидактичного трикутника (Д. Петко); дотримання ідеї «перевернутого класу», коли заняття в класі використовуються для інтерактивного та спільного, заснованого на досвіді діалогового навчання, замість розповсюдження знань, орієнтованого на викладача (М. Брандб К. Малке); базування змішаного навчання на основі відео-лекцій, що розроблюються шляхом використання стандартизованого рішення для всього навчального закладу (Т. Гірмер, А. Генріх); створення гібридного кампусу на основі мультимодального навчання (А. Скульмовський, Г. Д. Рей); хронологічне розташування елементів навчальної пропозиції для бажаного успіху в навчанні (К. Келлер, Д. Клінкхаммер, Є.-М. Ротлендер).
Завантаження
Посилання
Bosch, T. (2006). Blended Learning zur Verbesserung der Gesprächsführung im Verkauf. Einsatz und Evaluation beim Training von Verkaufsgesprächen im Einzelhandel. Deutscher Universitätsverlag Wiesbaden.
Amelung, M., & Rösner, D. (2008). Experiences in Hybrid Learning with eduComponents. In: Fong, J., Kwan, R., Wang, F.L. (eds) Hybrid Learning and Education. ICHL 2008. Lecture Notes in Computer Science, vol 5169. Springer, Berlin, Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-540-85170-7_23.
Brand, M., & Mahlke, K. (2017). DNR and the Use of Blended Learning Methodology in German Police Education. In: Xie, H., Popescu, E., Hancke, G., Fernández Manjón, B. (eds) Advances in Web-Based Learning – ICWL 2017. ICWL 2017. Lecture Notes in Computer Science(), vol 10473. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-66733-1_21.
Dammeier, J. (2006). Informationskompetenzerwerb mit Blended Learning : Ergebnisse des Projekts Informationskompetenz I der Bibliothek der Universität Konstanz. Bibliotheksdienst, 40(3), 314–330.
Hirmer, T., & Henrich, A. (2019). Lecture Recordings at the University – Analysis and Evaluation of Implementation Possibilities. In: Cheung, S., Lee, LK., Simonova, I., Kozel, T., Kwok, LF. (eds) Blended Learning: Educational Innovation for Personalized Learning. ICBL 2019. Lecture Notes in Computer Science, 11546. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-21562-0_13.
Keller K., Klinkhammer D., & Rottlaender E.-M. (2021) Digitale Hochschullehre im Gesundheits- und Sozialwesen. Wiesbaden, Springer VS Wiesbaden, 41 p.
Merten, S. (2005). Informationskompetenz vermitteln : das modulare Blended-Learning-Szenario der Universitätsbibliothek Konstanz. Leitbild Informationskompetenz. 27. Online-Tagung der DGI, 2005, 73–77.
Petko, D. (2010). Lernplattformen in schulen: Ansätze für E-learning und blended learning in Präsenzklassen (1. Aufl. ed.). VS Verl. für Sozialwiss.
Petko, D., Uhlemann, A. & Büeler, U. (2009). Blended Learning in der Ausbildung von Lehrpersonen. Beiträge zur Lehrerbildung, 27(2), 188–194.
Skulmowski, A., & Rey, G. D. (2020). COVID-19 as an accelerator for digitalization at a German university: Establishing hybrid campuses in times of crisis. Human Behavior and Emerging Technologies, 2 (3), 212–216.
Danysko, O. V., & Semenovska, L. A. (2018). Genesis and modern content of Blended learning concept in foreign pedagogical theory and practice. Information Technologies and Learning Tools, 65(3), 1–11. https://doi.org/10.33407/itlt.v65i3.2138
Zadorozhna, I. (2015). Using the us experience of online and hybrid education in Ukrainian universities. The Scientific Issues of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. Series: Pedagogy, (3), 138–143.
Zasluzhena, A. A. (2016). Blended studies in Swiss universities. Overcoming language and communication barriers: education, science, culture, 110–114.
Lastochkina, O. (2022). Mixed learning in the educational environment of Canadian universities. Prospects and innovations of science, 6(11), 227–240.
Lebedeva, O. (2020). Blended Learning – mixed learning as an anti-crisis format of education. Implementation of European Standards into Ukrainian Educational Reserch. 2020, June 26, 85–87.
Osadcha , K., Osadchyi, V. (2021). Analysis of the experience to mixed learning in foreign institutions of higher education. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training: Methodology, Theory, Experience, Problems, 60, 410–420.
Tkachuk, H. Foreigh experience in implementation of Blended Learning. Physical & Mathematical education, 1 (15), 98–102
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.