ШКІЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ’Я УЧНІВ: ЗАГАЛЬНА КЛАСИФІКАЦІЯ

Автор(и)

  • Yuliia Hlinchuk Рівненський державний гуманітарний університет, вул. Пластова, 31, 33000 Рівне, Україна http://orcid.org/0000-0003-3328-5594

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.1.8

Ключові слова:

загальна класифікація, заклади освіти, шкільні технології збереження здоров’я учнів

Анотація

У статті висвітлено проблему загальної класифікації технологій збереження здоров’я учнів. Наголошено на актуальності даної проблеми у зв’язку зі стрімкою втратою здоров’я підростаючим поколінням за період навчання у школі. Зазначено про значущість дослідження даної проблеми у контексті змісту фахової  підготовки студентів педагогічних спеціальностей та післядипломної педагогічної освіти вчителів. Запропоновано до вжитку термін «шкільні технології збереження здоров’я учнів». Проаналізовано погляди науковців щодо сутності технологій збереження здоров’я учнів. На основі цього запропоновано загальну класифікацію шкільних технологій збереження здоров’я учнів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Yuliia Hlinchuk, Рівненський державний гуманітарний університет, вул. Пластова, 31, 33000 Рівне, Україна

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальнотехнічних дисциплін, технологій та цивільної безпеки

Посилання

References

• Akhutina, T. V. (2000). Zdorov'esberehaiuschye tekhnolohyy obuchenyia: yndyvydual'no-oryentyrovannyj podkhod [Health-saving learning technologies: individually oriented approach.]. Shkola zdorov'ia, 7 (2), 21–27.

• Beseda, N. A. (2012). Pidhotovka vchytelia do zastosuvannia zdorov'iazberezhuval'nykh tekhnolohij u systemi metodychnoi roboty zahal'noosvitn'oho navchal'noho zakladu: [Preparing a teacher for the application of health-saving technologies in the systematic work of a comprehensive educational institution: Extended abstract of candidate`s thesis. Sciences: 13.00.04 – Theory and methodology of vocational education]. Kyiv, Ukraine.

• Volkova, I. V. Poniattia «zdorov'iazberihaiuchi tekhnolohii» ta ikh klasyfikatsii. [The concept of "health-saving technologies" and their classification]. http://edu-postdiploma.kharkov.ua/index.php?option=com_ content&task=view&id=712t Grinova, M. V. On the issue of classification of health-saving technologies. https://periodicals.karazin.ua/valeology/article/download/4577/4166/

• Demins'ka, L. O. (2010). Analiz zmistu j umov vykorystannia zdorov'iazberihaiuchykh tekhnolohij u systemi zahal'noosvitnikh shkil [An analysis of maintenance and terms of the use of здоров'язберігаючих technologies is in the system of general schools]. Pedahohika, psykholohiia ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu, 11, 23–26.

• Zhelieznova, T. (2019). Zdorov'iazberezhuval'na diial'nist' uchyteliv osnovnoi shkoly ta shliakhy ii vdoskonalennia v systemi pisliadyplomnoi osvity [Health-saving activity of primary school teachers and ways to improve it in the system of postgraduate education]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsijni tekhnolohii. 4 (88), 267–279, DOI 10.24139/2312-5993/2019.04/267-280

• Kalynychenko, I. O. (2012). Otsinka stanu zdorov'ia shkoliariv zahal'noosvitnikh navchal'nykh zakladiv riznoho typu. [Assessment of the health status of students of secondary schools of various types]. Visnyk SumDU. Seriia «Medytsyna»,172–177.

• Kovaliova, O. Y. (2004). Lychnostno oryentyrovannoe obuchenye studentov sovremennykh vuzov kak faktor sokhranenyia zdorov'ia[Personally-oriented training of students of modern universities as a factor in maintaining health] : dyss. … kand. ped. nauk : 13.00.08 – teoryia y metodyka professyonal'noho obrazovanyia. Stavropol', 175.

• Kuchma, V. R. (2011). ta in. Sokhranenye zdorov'ia shkol'nykov putem optymyzatsyy ykh obuchenyia [Preserving the health of students by optimizing their learning]. Rossyjskyj pedyatrycheskyj zhurnal, 3.

• Mytiaeva, A. M. (2008). Zdorov'esberehaiuschye pedahohycheskye tekhnolohyy. Ucheb. posob. dlia stud. vyssh. ucheb. Zaved [. Health-saving educational technologies. Textbook benefits for stud. higher textbook]. Moskva : Yzd. tsentr «Akademyia», 192.

• Mykhajlova, N N. (2005) Vnedrenye zdorov'esberehaiuschykh tekhnolohyj kak aktual'noe napravlenye tekhnolohyzatsyy professyonal'noho obrazovanyia [The introduction of health-saving technologies as an actual area of vocational education technologization]. Obrazovanye: yssledovano v myre. http://www.oim.ru/avtor.asp?nom=191

• Naumenko, Yu. V. (2009). Psykholohycheskye osnovanyia zdorov'eformyruiuscheho obrazovanyia [Psychological foundations of health education]. Elektronnyj nauchnyj zhurnal «Psykholohycheskaia nauka y obrazovanye», 3. http: // www.psyedu.ru

• Rekhteta, L. O. (2017) Pidhotovka majbutn'oho vchytelia pochatkovoi shkoly do vykorystannia zdorov'iazberezhuval'nykh tekhnolohij u navchal'no-vykhovnomu protsesi [Preparing a prospective primary school teacher for the use of health-saving technologies in the educational process]. Visnyk Chernihivs'koho natsional'noho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohichni nauky, 143, 308–311.

• Smyrnov, N. K. (2006). Zdorov'esberehaiuschye obrazovatel'nye tekhnolohyy y psykholohyia zdorov'ia v shkole [Health-saving educational technologies and psychology of health at school]. Moskva : ARKTY, 320.

• Son'kin V. D., & Petrov O. V. Zdorov'iazberihaiucha diial'nist' shkoly [Healthy school activity]. Pedahohika. 2005, 6. 37–44.

• Solov'eva, N. Y. (2005). Kontseptsyia zdorov'esberehaiuschej tekhnolohyy v obrazovanyy y osnovnye orhanyzatsyonno-metodycheskye podkhody k ee realyzatsyy [The concept of health-saving technology in education and basic organizational and methodological approaches to its implementation]. Lydery obrazovanyia, 8–9, 95– 97.

• Tykhomyrova, L. F. (2004). Teoretyko-metodycheskye osnovy zdorov'esberehaiuschej pedahohyky [Theoretical and methodological foundations of health-saving pedagogy]: dyss. … doktora ped. nauk: 13.00.01. Yaroslavl', 339.

• Ustinov O. V. Stan zdorov'ia ukrains'kykh ditej iz kozhnym rokom pohirshuiet'sia [The health of Ukrainian children is getting worse every year]. Ukrains'kyj medychnyj chasopys. 17.12.2017. https://www.umj.com.ua/article/91776/stan-zdorov-ya-ukrainskix-ditej-iz-kozhnim-rokom-pogirshuyetsya.

• Schorichna dopovid' pro stan zdorov'ia naselennia, sanitarno-epidemiolohichnu sytuatsiiu ta rezul'taty diial'nosti systemy okhorony zdorov'ia Ukrainy[Annual report on the state of health of the population, the sanitary-epidemiological situation and the results of the activity of the health care system of Ukraine]. : [za red.

• Kvitashvili O.]. Kyiv : MOZ Ukrainy, DU «UISD MOZ Ukrainy». 2015. 460.

• Annual report on the state of health of the population, the sanitary-epidemiological situation and the results of activity of the health care system of Ukraine. (2017). Ministry of Health of Ukraine, State Institution «WISD Ministry of Health of Ukraine». Kyiv, 2017, 516.

• Schorichna dopovid' pro stan zdorov'ia naselennia, sanitarno-epidemiolohichnu sytuatsiiu ta rezul'taty diial'nosti systemy okhorony zdorov'ia Ukrainy. 2017 rik / MOZ Ukrainy, DU «UISD MOZ Ukrainy». Kyiv, 2017. 516.

Downloads


Переглядів анотації: 99

Опубліковано

2020-03-17

Як цитувати

[1]
Y. Hlinchuk, «ШКІЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ’Я УЧНІВ: ЗАГАЛЬНА КЛАСИФІКАЦІЯ», OD, вип. 1 (28), с. 94–105, Бер 2020.

Номер

Розділ

Інновації в освіті