IMPLEMENTATION OF A STUDENT-CENTERED APPROACH IN HIGH SCHOOL DISTANCE LEARNING

Authors

  • Nataliia V. Hahina Чернігівський національний технологічний університет
  • Valentyna V. Borysenko Чернігівський національний технологічний університет

Keywords:

geoinformation system, geoinformation competence, high school students, competence

Abstract

In the article the experience of implementing a student-centered approach into high school distance learning is summarized, current trends in the development of distance education process are analyzed, the peculiarities of applying effective distance learning technologies are considered, the conditions and ways of using the student-centered approach as a framework of distance learning in high school are substantiated, students’ rights and opportunities in the conditions of application of the student-centered approach in the process of distance learning are determined. The authors suggest practical ways of implementing student-centered learning in distance education; emphasize the key role of independent learning activities as an important aspect of distance learning, the choice of optimal approaches to the organization of educational process; prove the importance of pedagogical support and counselling to promote students’ autonomy and increase the role of self-education.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Глузман А. В. Университетское педобразование: опыт системного исследования : монография / Александр Владимирович Глузман. – Ин-т педагогики и психологии проф. образования АПН Украины. – К. : Видавничий центр „Просвіта”, 1996. – 312 с.

Малихін О. Зміст і сутність самостійної навчальної діяльності студентів: історія і сучасність // Олександр Малихін // Українська мова і література в школах України. – 2014. – №11. – С. 24–28.

Маслоу А. Самоактуализация личности и образования / Абрахам Гарольд Маслоу ; [пер. с анг]. Серия : психопедагогика и методология науки. – Вып. 4. – К. – Донецк : Ин-т психологии АПН Украины, 1994. – 52 с.

Миндибаева Т. Н. Личностно-ориентированный подход как основа дистанционного обучения студентов юридического вуза / Т. Н. Миндибаева // Мир науки, культуры, образования. – 2010. – № 1 (20). – С. 186–188.

Панюкова С. В. Теоретические основы разработки и использования средств иформационных и коммуникативных технологий в личностно-ориентированном обучении : автореф. дис. на соискание уч. степени д-ра пед. наук : спец. 13.00.02 „Теория и методика обучения (создание и исследование средств обучения) ” / С. В. Панюкова . – М., 1998. – 42 с.

Семиченко В. А. Використання психології в навчально-виховному процесі вищої школи / В. А. Семиченко // Педагогіка і психологія. – 1996. – № 3. – С. 40–41.

Трескина О. В. Личностно-ориентированная педагогическая технология как средство активизации духовно-нравственного потенциала студентов : автореф. дис. на соискание уч. степени канд. пед. наук : спец. 13.00.01 „Общая педагогика, история педагогики и образования” / О. В. Трескина – Вологда, 2007. – 20 с.

Downloads


Abstract views: 263

Published

2015-06-25

How to Cite

[1]
N. V. Hahina and V. V. Borysenko, “IMPLEMENTATION OF A STUDENT-CENTERED APPROACH IN HIGH SCHOOL DISTANCE LEARNING”, OD, no. 3(11), pp. 42–51, Jun. 2015.

Issue

Section

Загальний розділ