Штучний інтелект в освіті: використання без порушення принципів академічної чесності
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2024.15Ключові слова:
штучний інтелект, технології штучного інтелекту, освіта, здобувачі вищої освіти, академічна доброчесністьАнотація
У статті обґрунтовано актуальність питань, пов’язаних з розвитком штучного інтелекту, що дозволило сформувати чітке розуміння сучасних інструментів ШІ. Узагальнено передумови виникнення та особливості штучного інтелекту як міжнародного продукту. Здійснено аналіз сучасних тенденцій у сфері технологій штучного інтелекту. Подано перелік популярних технологій штучного інтелекту та з’ясовано сучасний стан застосування технологій штучного інтелекту здобувачами вищої освіти. У статті представлено результати опитування здобувачів вищої освіти Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка. Визначено особливості застосування технологій штучного інтелекту здобувачами вищої освіти. Розглянуто переваги та негативні наслідки використання штучного інтелекту в системі освіти. Описані ключові питання, пов’язані з етикою використання ШІ дотримуючись принципів та норм академічної доброчесності.
Завантаження
Посилання
Artiukhov, A., Vikhliaiev, M., & Volk, Yu. (2023). Akademichna dobrochesnist, vidkryta nauka ta shtuchnyi intelekt: yak stvoryty dobrochesne osvitnie seredovyshche [Academic integrity, open science and artificial intelligence: how to create a virtuous educational environment] : zbirnyk ese prohramy pidvyshchennia kvalifikatsii. Lviv ; Torun: Liha-Pres, 524 s.
Bubnov, I. V. (2023). Mozhlyvosti ta ryzyky vykorystannia shtuchnoho intelektu v osvitnii sferi suchasnoi Ukrainy [Opportunities and Risks of Using Artificial Intelligence in the Educational Sphere of Modern Ukraine]. Abstracts of XI International Scientific and Practical Conference. Florence, Italy, November 27-29. 285-290 рр. URL: https://eu-conf.com/ua/events/the-latest-information-and-communicationtechnologies-in-education/
Baidoo-Anu, D., & Owusu Ansah l. (2023). Education in the Era of Generative Artificial Intelligence (AI): Understanding the Potential Benefits of ChatGPT in Promoting Teaching and Learning. Journal of AI, 7(1), 52-62. https://doi.org/10.61969/jai.1337500
Crompton, H., Burke, D. (2023). Artificial intelligence in higher education: the state of the field. Int J Educ Technol High Educ 20, 22. https://doi.org/10.1186/s41239-023-00392-8
Foltynek, T., Bjelobaba, S., & Glendinning, I. (2023). ENAI Recommendations on the ethical use of Artificial Intelligence in Education. Int J Educ Integr 19, 12. https://doi.org/10.1007/s40979-023-00133-4
Francis, E., Perpetua, U. Yinka, T., Bala, M. Nchekwubemchukwu, S. Modest, K. & Ouattara T. (2023). Social sciences & humanities open a comprehensive overview of artificial intelligence and machine learning in education pedagogy : 21 Years (2000–2021) of research indexed in the Scopus database. Social Sciences & Humanities Open, 8 (1), 100655. https://doi.org/10.1016/j.ssaho.2023.100655
Malinka, K., Peresíni, M., Firc A., Hujnák, O., & Janus, F. (2023). On the Educational Impact of ChatGPT: Is Artificial Intelligence Ready to Obtain a University Degree? In Proceedings of the 2023 Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education V. 1 (ITiCSE 2023). Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, 47–53. https://doi.org/10.1145/3587102.3588827
Tauginienė, L., Gaižauskaitė, I., Glendinning, I., Kravjar, J, Ojstersek, M., Robeiro, L., Odineca, T., Marino, F., Cosentino, M., Sivasubramaniam, S., & Foltynek, T. (2018). Glossary for academic integrity. ENAI report (revised version), October 2018. URL - https://www.academicintegrity.eu/wp/wp-content/uploads/2023/02/EN-Glossary_revised_final_24.02.23.pdf
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Освітологічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.