Штучний інтелект в освіті: використання без порушення принципів академічної чесності

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2024.15

Ключові слова:

штучний інтелект, технології штучного інтелекту, освіта, здобувачі вищої освіти, академічна доброчесність

Анотація

У статті обґрунтовано актуальність питань, пов’язаних з розвитком штучного інтелекту, що дозволило сформувати чітке розуміння сучасних інструментів ШІ. Узагальнено передумови виникнення та особливості штучного інтелекту як міжнародного продукту. Здійснено аналіз сучасних тенденцій у сфері технологій штучного інтелекту. Подано перелік популярних технологій штучного інтелекту та з’ясовано сучасний стан застосування технологій штучного інтелекту здобувачами вищої освіти. У статті представлено результати опитування здобувачів вищої освіти Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка. Визначено особливості застосування технологій штучного інтелекту здобувачами вищої освіти. Розглянуто переваги та негативні наслідки використання штучного інтелекту в системі освіти. Описані ключові питання, пов’язані з етикою використання ШІ дотримуючись принципів та норм академічної доброчесності.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Світлана Паламар, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка

кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, заступник декана з наукової роботи Факультету педагогічної освіти, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, б-р. Ігоря Шамо, 18/2, 02154, м. Київ, Україна.

Марина Науменко, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка

викладач кафедри дошкільної освіти Факультету педагогічної освіти,  Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, б-р. Ігоря Шамо, 18/2, 02154, м. Київ, Україна.

Посилання

Artiukhov, A., Vikhliaiev, M., & Volk, Yu. (2023). Akademichna dobrochesnist, vidkryta nauka ta shtuchnyi intelekt: yak stvoryty dobrochesne osvitnie seredovyshche [Academic integrity, open science and artificial intelligence: how to create a virtuous educational environment] : zbirnyk ese prohramy pidvyshchennia kvalifikatsii. Lviv ; Torun: Liha-Pres, 524 s.

Bubnov, I. V. (2023). Mozhlyvosti ta ryzyky vykorystannia shtuchnoho intelektu v osvitnii sferi suchasnoi Ukrainy [Opportunities and Risks of Using Artificial Intelligence in the Educational Sphere of Modern Ukraine]. Abstracts of XI International Scientific and Practical Conference. Florence, Italy, November 27-29. 285-290 рр. URL: https://eu-conf.com/ua/events/the-latest-information-and-communicationtechnologies-in-education/

Baidoo-Anu, D., & Owusu Ansah l. (2023). Education in the Era of Generative Artificial Intelligence (AI): Understanding the Potential Benefits of ChatGPT in Promoting Teaching and Learning. Journal of AI, 7(1), 52-62. https://doi.org/10.61969/jai.1337500

Crompton, H., Burke, D. (2023). Artificial intelligence in higher education: the state of the field. Int J Educ Technol High Educ 20, 22. https://doi.org/10.1186/s41239-023-00392-8

Foltynek, T., Bjelobaba, S., & Glendinning, I. (2023). ENAI Recommendations on the ethical use of Artificial Intelligence in Education. Int J Educ Integr 19, 12. https://doi.org/10.1007/s40979-023-00133-4

Francis, E., Perpetua, U. Yinka, T., Bala, M. Nchekwubemchukwu, S. Modest, K. & Ouattara T. (2023). Social sciences & humanities open a comprehensive overview of artificial intelligence and machine learning in education pedagogy : 21 Years (2000–2021) of research indexed in the Scopus database. Social Sciences & Humanities Open, 8 (1), 100655. https://doi.org/10.1016/j.ssaho.2023.100655

Malinka, K., Peresíni, M., Firc A., Hujnák, O., & Janus, F. (2023). On the Educational Impact of ChatGPT: Is Artificial Intelligence Ready to Obtain a University Degree? In Proceedings of the 2023 Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education V. 1 (ITiCSE 2023). Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, 47–53. https://doi.org/10.1145/3587102.3588827

Tauginienė, L., Gaižauskaitė, I., Glendinning, I., Kravjar, J, Ojstersek, M., Robeiro, L., Odineca, T., Marino, F., Cosentino, M., Sivasubramaniam, S., & Foltynek, T. (2018). Glossary for academic integrity. ENAI report (revised version), October 2018. URL - https://www.academicintegrity.eu/wp/wp-content/uploads/2023/02/EN-Glossary_revised_final_24.02.23.pdf

Downloads


Переглядів анотації: 148

Опубліковано

2024-03-21

Як цитувати

[1]
С. Паламар і М. Науменко, «Штучний інтелект в освіті: використання без порушення принципів академічної чесності», OD, вип. 1, вип. 44, с. 68–83, Бер 2024.

Номер

Розділ

Цифровізація освіти

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають