ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ЛІТЕРАТУРНІЙ ОСВІТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.4.9Ключові слова:
доповнена реальність, ІКТ-технології, інтегроване навчання, інтерактивні технології, літературна освіта, проєктні технологіїАнотація
У статті обґрунтовується необхідність застосування інноваційних технологій у викладанні дитячої літератури студентам спеціальності «Початкова освіта». Впровадження у навчання майбутніх учителів початкової школи інтегрованого курсу «Рідномовна освіта: дитяча література з методикою навчання» дає їм можливість орієнтуватися в сучасних тенденціях розвитку дитячої літератури й моделювати різноманітні алгоритми сприйняття й осмислення художніх текстів. У дослідженні проаналізовано впровадження інтерактивної технології в літературну освіту, що змінює вектор проведення лекцій до діалогічної взаємодії із студентською аудиторією, забезпечує формальне оновлення практичного заняття застосуванням квестів та майстер-класів.
Відповідно до завдань Нової української школи й вищої освіти майбутніх педагогів початкової школи автори аналізують можливості застосування технології критичного мислення, ІКТ-технологій, доповненої реальності, проєктів у системі літературної освіти Педагогічного інституту. Обґрунтована важливість набуття знань, умінь і навичок застосування AR-додатків до інтерактивних видань художньої літератури майбутніми вчителями початкової школи під час організації ними літературного читання. Для студентів розроблені завдання з використанням засобів ІКТ: створення буктрейлерів та коміксів за художніми творами для дітей; QR-квестів для молодших школярів за текстами творів сучасних письменників; ментальних карт (ресурс Mindmeister) за сюжетами прозових творів; відео-презентацій про письменників та їхню творчість (ресурси «PoowToon», «Prezi»); візуалізованого плану творів за допомогою інфографіки; інтелектуальних ігрових завдань для молодших школярів (ресурс LearningApps) тощо. Ефективним видом інтелектуальної діяльності студентів під час вивчення літератури визнано проєкт, результатом якого є: відеофільми; літературні карти; рекламні буклети; мультимедійні презентації; публікації у вигляді літературної газети, журналу, збірки, створені за допомогою програми Microsoft Pablisher; творчі роботи (казки, поезії, есе, ігровий контент тощо) та їх публікація в електронному виданні.
Завантаження
Посилання
Література
• Биков В. Ю. Сучасні завдання iнформатизацiї освiти. URL: http://journal.iitta.gov.ua.
• Вембер В.П. Інформатизація освіти та проблеми впровадження педагогічних програмних засобів в навчальний процес. Інформаційні технології і засоби навчання. 2007. Вип. 2 (3).
• Інноваційні педагогічні технології навчання професії: монографія / Нікуліна А.С. та ін. Донецьк, 2005. 385 с.
• Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. URL:https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf
• Навчальні програми для 1-4 класів. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli.
• Ефективні технології навчання у лінгвістичній підготовці майбутніх фахівців : монографія / О. Семеног та ін. Суми, 2017. 376 с.
• Сисоєва С.О. Інтерактивні технології навчання дорослих : навчально-методичний посібник. Київ, 2011. 324 с.
• Сучасні інформаційні засоби навчанням : навчальний посібник / П.К. Гороль та ін. Вінниця, 2004. 535 с.
• Ягоднікова В.В. Інтерактивні форми і методи навчання у вищий школі: навчально-методичний посібник. Київ, 2009. 80 с.
References
• Bykov, V. Ju. (2007) Suchasni zavdannja informatyzaciji osvity [Modern tasks of informatization of education]. URL: http://journal.iitta.gov.ua (дата звернення 17.06.2020) (ukr).
• Vember, V. P. Informatyzacija osvity ta problemy vprovadzhennja pedaghoghichnykh proghramnykh zasobiv v navchaljnyj proces. Informacijni tekhnologhiji i zasoby navchannja. [Informatization of education and problems of introduction of pedagogical program feature in the educational process. Information technologies and teaching aids], 2 (3).(ukr).
• Innovacijni pedaghoghichni tekhnologhiji navchannja profesiji [Innovative pedagogical technologies of profession teaching] : monoghrafija / Nikulina A.S. ta in. Donecjk, 2005. 385 s (ukr).
• Nova ukrajinsjka shkola. Konceptualjni zasady reformuvannja serednjoji shkoly [New Ukrainian school. Conceptual principles of secondary school reform] URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf(дата звернення 17.06.2020) (ukr).
• Navchaljni proghramy dlja 1-4 klasiv [Curricula for 1st-4th grades]. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli(дата звернення 17.06.2020) (ukr).
• Efektyvni tekhnologhiji navchannja u linghvistychnij pidghotovci majbutnikhfakhivciv [Effective learning technologies in the linguistic training of future professionals] : monoghrafija / O. Semenogh ta in. Sumy, 2017. 376 s (ukr).
• Sysojeva, S.O. (2004) Interaktyvni tekhnologhiji navchannja doroslykh [Interactive technologies of adult teaching] : navchaljno-metodychnyj posibnyk. Kyjiv, 324 s (ukr).
• Suchasni informacijni zasoby navchannja [Modern information tools for learning] : navchaljnyj posibnyk / P.K. Ghoroljta in. Vinnycja, 535 s (ukr).
• Jaghodnikova, V. V. (2009) Interaktyvni formy i metody navchannja u vyshhyj shkoli [Interactive forms and methods of teachingin high school] : navchaljno-metodychnyj posibnyk. Kyjiv, 80 s (ukr).
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Освітологічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.