Реалізація принципів академічної доброчесності як дієвий інструмент забезпечення якості вищої освіти

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2022.345

Ключові слова:

етика, доброчесність, академічна доброчесність, освітньонаукова діяльність

Анотація

У  статті  охарактеризовано морально-етичні цінності та законодавчі норми, що регулюють дотримання академічної доброчесності. Узагальнено думки науковців щодо причин порушення правил академічної доброчесності. Здійснено опитування студентів педагогічних спеціальностей першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти денної форми навчання Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка у ході якого з’ясовано причини порушення академічної доброчесності (зокрема списування та аутсорсинг завдань) здобувачами освіти в ЗВО; визначено основні шляхи подолання порушень правил академічної доброчесності; з’ясовано ефективні методи формування усвідомленого ставлення до академічної культури в освіті, серед яких найбільш ефективним визначено залучення студентів до діяльності в Науковому товаристві студентів, аспірантів, докторантів і молодих вчених Університету.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Світлана Паламар, Київський університет імені Бориса Грінченка

кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, заступник декана з наукової роботи Факультету педагогічної освіти, Київський університет імені Бориса Грінченка, б-р. Ігоря Шамо, 18/2, 02154, м. Київ, Україна

Марина Науменко, Київський університет імені Бориса Грінченка

викладач кафедри дошкільної освіти Факультету педагогічної освіти, Київський університет імені Бориса Грінченка, б-р. Ігоря Шамо, 18/2, 02154, м. Київ, Україна

Посилання

Alajami, A. (2021) Promoting ethical behavior and how junior investigators perceive academic integrity: Critical approach. Current Research in Behavioral Sciences, 2 (100027). https://doi.org/10.1016/j.crbeha.2021.100027.

Batechko, N., & Durdas, А. (2019). Akademichna dobrochesnist v konteksti yevropeiskykh praktyk: dosvid Frantsii [Academic Integrity in the Context of European Practice: Experience of France]. Continuing Education: Theory and Practice, 3, 88–94.

Comas-Forgas, R., Lancaster, T., Calvo-Sastre, A., & Sureda-Negre, J. (2021). Exam cheating and academic integrity breaches during the COVID-19 pandemic: An analysis of internet search activity in Spain. Heliyon, 7(10). https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2021.e08233

Durman, M., & Durman, О. (2021). Konstanta akademichnoi dobrochesnosti v naukovii etytsi [Constant of Academic Integrity in Scientific Ethics]. Investments: Practice and Experience, 21, 100-106.

Holden O. L., Norris M. E., & Kuhlmeier, V. A. (2021). Academic Integrity in Online Assessment: A Research Review. Frontiers in Education, 6, 1–13. http://doi.org/10.3389/feduc.2021.639814

Honcharenko, S. (2011). Etychnyi kodeks uchenoho. Estetyka i etyka pedahohichnoi dii [Ethical code for Scientists. Aesthetics and Ethics of Teaching Activity]. Collection of Scientific Works.

Horuzha, L. L. (2016). The Values of Modern Ukrainian Student. Studia Paedagogica Ignatiana, 4, 141–149.

Horuzha, L. L., Melnichenko, O.V., Bratko, M.V., Kotenko, O.V., & Proshkin, V.V. (2019). Vyvchennia kompetentsii vykladacha vyshchoi shkoly v Ukraini: diahnostyka ta analityka [Study of the Competence of Teachers of High School in Ukraine: Diagnostics and Analytics]. The New Education Review, 55(1), 233–245.

Karlova, Т., & Hryshyna, О. (2022). Otsiniuvannia rezultativ navchannia u vymiri akademichnoi dobrochesnosti [Evaluation of Educational Outcomes Through Academic Integrity]. Journal of Luhansk Taras Shevchenko National University, 1 (349), 20–29.

Kodeks korporatyvnoi kultury Kyivskoho universytetu imeni Borysa Hrinchenka. [Code of Corporate Culture Borys Grinchenko Kyiv University] https://kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/vdd/documenty/rozdil_1/kodeks_korp_kultury.pdf

Krystochuk, T. Ye. (2016). Tendentsii rozvytku osvity v krainakh Yevropeiskoho Soiuzu: porivnialnyi analiz [Trends of the Development of Education in the Countries of European Union. Comparative Analysis]. Psychological and Pedagogical Foundations of Humanization of Educational Process in Schools and Institutions of Higher Education, 1. 49–58.

Natsionalna stratehiia rozvytku osvity v Ukraini na 2022-2032 roky [National Strategy of the Development of Education in Ukraine for 2022-2032]. 2022. https://mon.gov.ua/ua/news/opublikovano-strategiyu-rozvitku-vishoyi-osviti-v-ukrayini-na-2022-2032-roki

Ohneviuk, V. O. (2003). Osvita v systemi tsinnostei staloho liudskoho rozvytku [Education in the System of Values of Permanent Human Development]. Knowledge of Ukraine.

Rekomendatsiinyi lyst MON Ukrainy vid 24.10.2017 № 1/9-565 «Shchodo zabezpechennia akademichnoi dobrochesnosti u zakladakh vyshchoi osvity» [Letter of Recommendation of The Ministry and Science and Education of Ukraine dated] 10.24.2017 № 1/9-565 «On Provision of Academic Integrity in Institutions of Higher Education». https://mon.gov.ua/storage/app/media/npa/5a1fe9d9b7112.pdf

Semenog, O. (2016). Akademichna kultura - fundamentalnyi skladnyk pidhotovky doktora filosofii zi spetsialnosti 015 “Profesiina osvita” [Academic Culture – Fundamental Component of the Training of Doctor of Philosophy in 015 “Professional Education”]. Pedagogical Sciences: theory, history, innovative technologies, 5(59), 192–203.

Semenog, O. M. (2021). Akademichna kultura doslidnyka: yevropeiskyi ta natsionalnyi konteksty: navchalnyi posibnyk [Academic Culture of a Researcher: European and National Contexts: Training Manual]. Sumy State Pedagogical University named after A. S. Makarenko.

Sopova, D. O. (2020). Akademichna chesnist yak skladova profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv v universytetakh Yevropeiskoho Soiuzu [Academic Integrity as the component of professional training of future researchers in universities of the European Union]. (Thesis of PhD in Pedagogy). Borys Grinchenko Kyiv University.

Sovsun, I. (n. d.). Chomu ukrainski studenty spysuiut? [Why do Ukrainian students cheat?]. https://osvita.ua/blogs/64766/

Stezhko, Z., Rymar, S. (2021). Akademichna dobrochesnist u systemi universytetskoi osvity [Academic Integrity in the System of University Education]. Grail of Science, 8, 339–341.

Todorova, І. (2019) Komponenty akademichnoi dobrochesnosti studentiv ta umovy yii formuvannia [Components of academic integrity of students and conditions for its formation]. The origins of academic integrity. Vol 24. p. 199–205.

Zakon Ukrainy Pro avtorske pravo i sumizhni prava [The Law of Ukraine On Copyright and Neighboring Rights]. Current document 3792- XII, Current Edition. Edition dated 10.14.2020, Basis - 703-IX, The Official Web Portal of Verkhovna Rada of Ukraine. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3792-12#Text

Zakon Ukrainy Pro osvitu [The Law of Ukraine On Education]. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text

Zakon Ukrainy pro Pro naukovu i naukovo-tekhnichnu diialnist [The Law of Ukraine On Academic and Scientific and Technical Activity ]. 2016. Current Document 848-VIII, Current Edition Dated 10.16.2020, Basis - 124-IX. The Official Web Portal of Verkhovna Rada of Ukraine. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/848-19#Text

Zakon Ukrainy Pro vyshchu osvitu [The Law of Ukraine On Higher Education]. Government Courier. № 146. Dated August 13 2014. p. 7–18.

Downloads


Переглядів анотації: 192

Опубліковано

2022-12-10

Як цитувати

[1]
С. Паламар і М. Науменко, «Реалізація принципів академічної доброчесності як дієвий інструмент забезпечення якості вищої освіти», OD, вип. 3-4, с. 76–92, Груд 2022.

Номер

Розділ

Соціологія та культурологія освіти

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають