ВНУТРІШНЯ МОТИВАЦІЯ ЗДОБУВАЧІВ ЯК ПЕРШОЧЕРГОВА СКЛАДОВА НАВЧАННЯ ГРІ НА ФОРТЕПІАНО

Автор(и)

  • Анастасія Бондаренко Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0001-6560-839X
  • Олексій Наливайко Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, м. Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-7094-1047

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2021.36

Ключові слова:

вчителі музичного мистецтва, мотив, мотивація, музика, навчання, потреба, учні

Анотація

В статті розглядається необхідність формування внутрішньої мотивації як однієї з найважливіших складових педагогічної діяльності в умовах викладання гри на фортепіано, що спирається на розвиток творчої індивідуальності учня і забезпечує сталість потреби в обміні емоційним досвідом. Налагодження подібної комунікації, опосередкованої художнім твором, «чуттєва тканина» якого є розгорнутою у часі, стосується  безпосереднього оточення та циркуляції досвіду попередніх поколінь з невпинно оновлюваними враженнями учня-музиканта, що стикається зі світом класичної фортепіанної музики. На засадах глибокої внутрішньої зацікавленості, здатної переростати в захопленість процесом опанування інструменту, вибудовується особлива мова автокомунікації, чуйне ставлення до власних почуттів, що в подальшому знаходить своє віддзеркалення за допомогою музичної мови. Це сприяє підвищенню загального рівня рефлексивності й усвідомленості, а тому відбувається закономірний зсув фокусу на розвиток особистості учня в контексті вирішення нагальних проблем оволодіння грою на інструменті. Спрямованість на отримання задоволення від музикування постає запорукою якісного оволодіння навичками, необхідними для творчого самовираження. У роботі аналізуються дослідження вітчизняних та зарубіжних вчених. Авторами надані рекомендації для підвищення рівня внутрішньої мотивації  у процесі навчання грі на фортепіано. У роботі зроблено висновок, що основними факторами, які впливають на підвищення рівня внутрішньої мотивації, є побудова гармонійних  відносин у процесі навчання. Для цього автори  пропонують розширити спектр психолого-педагогічної підготовки вчителів музичного мистецтва на засадах вивчення сучасного стану психології та поведінки учнівської молоді, долучення цифрових засобів навчання у процес опанування фортепіано як умови зближення між різними поколіннями. 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Волювач Е.В. Формирование мотивации обучения младших школьников фортепиано: автореф. дисс. на соискание научн. степени канд. педагогич. наук : 13.00.02. Краснодар, 2005. 24 c.

Доброскок І. І., Наливайко О. О., Рибалко Л. С., Жерновникова О. А. Впровадження цифрових ресурсів у процес підготовки музикантів-педагогів у навчальних закладах КНР.Професійна освіта: методологія, теорія та технології. 2020. №12. C. 66–89, DOI:10.31470/2415-3729-2020-12-66-89

Домогацкая И. Е. Проблемы художественного образования. Информационный журнал «Культура. Искусство. Образование». 2002, №1. С. 11–18.

Передерий О.И. Развитие отечественной педагогики музыкального образования в ХІХ-ХХ веках :автореф. дисс. на соискание научн. степени д-ра пед. наук : 13.00.01. Москва: 2009. 50 с.

Торопова А. В. Мотивация к занятиям искусством и проблема ее развития. Развитие личности. 2011. №2. С. 116–126. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/motivatsiya-k-zanyatiyam-iskusstvom-i-problema-ee-razvitiya

Юдовина-Гальперина Т. Б. За роялем без слез, или я - детский педагог : монография. СПб: «Союз художников», 2002. 236 с. http://testlib.meta.ua/book/250232/read/

Birch H. J., & Woodruff E. Technical exercise practice: Can piano students be motivated through gamification?. JournalofMusic, Technology & Education. 2017. 10(1). С. 31–50. DOI: 10.1386/jmte.l0.1.31_l

Comeau G., V. Huta, &Liu, Y. Work Ethic, Motivation, and Parental Influencesin Chineseand North American Children Learningto Playthe Piano. International Journal of Music Education. 2015. 33(2), С. 181–194. DOI:10.1177/0255761413516062.

Curtis, L., & Fallin, J. Neuroeducation and music: Collaboration for student success. Music Educators Journal. 2014. 101(2). 52–56. DOI:10.1177/0027432114553637

Deci E. L., & Ryan, R. M. Intrinsic Motivation and Self-Determination in Human Behavior. 1985. NewYork, NY: Plenum

Egılmez, H. O., & Engur, D. An Analysis of Students’ Self-Efficacy and Motivation in Piano, Based on Different Variables and the Reasons for Their Failure. Educational Research and Reviews. 2017. 12(3). 155-163. DOI:10.5897/ERR2016.3096

Hallam S. Music education: The role of affect. In P. N. Juslin & J. A. Sloboda (Eds.), Handbook of music and emotion: Theory, research, applications (pp. 791–817). Oxford University Press. 2010.

Lowe, G. Class music learning activities: Do students find them important, interesting and useful?. Research Studies in Music Education. 2011. 33(2), 143–159 pp. https://doi.org/10.1177/1321103X11422768

Marone V., & Rodriguez R. C. “What’s So Awesome with YouTube”: Learning Music with Social Media Celebrities. Online Journal of Communication and Media Technologies. 2019. 9(4). e201928. DOI:10.29333/ojcmt/5955

Mulder M. Group Structure Motivation and Group Performance. 2020. Berlin, Boston: De Gruyter. DOI:10.1515/978311231524

References

Voljuvach, E. V. (2005). Formyrovanyemotyvacyyobuchenyjamladshykhshkoljnykov fortepiano [Formation of motivation for teaching piano to junior schoolchildren][PhD dissertation in Education, Krasnodar State University of Culture]. https://static.freereferats.ru/_avtoreferats/01002830973.pdf (in Ukrainian)

Dobroskok, I. I., Nalyvajko, O. O., Rybalko, L. S., Zhernovnykova, O. A. (2020).Vprovadzhennja cyfrovykh resursiv u process pidghotovky muzykantiv-pedaghoghiv u navchaljnykh zakladakh KNR [Introduction of digital resources in the process of training musicians-teachers in educational institutions of the People's Republic of China.].Profesijnaosvita: metodologhija, teorija ta tekhnologhiji. 12. 66–89, DOI:10.31470/2415-3729-2020-12-66-89 (in Ukrainian)

Domoghackaja, Y. E. (2002).Problemy khudozhestvennogho obrazovanyja [Problems of art education.].Ynformacyonnыjzhurnal «Kuljtura.Yskusstvo.Obrazovanye». 1, 11–18 (in Ukrainian)

Perederyj, O.Y. (2009). Razvytye otechestvennoj pedaghoghyky muzыkaljnogho obrazovanyja v XIX-XX vekakh [The development of domestic pedagogy of music education in the nineteenth and twentieth centuries][Doctorof Sciences dissertation in Education, Herzen University] (in Rissian).

Toropova, A. V. (2011). Motyvacyja k zanjatyjam yskusstvom y problemaee razvytyja [Motivation to engage in art and the problem of its development]. Razvytyelychnosty, 2, 116–126 (in Ukrainian)

Judovyna-Ghaljperyna, T. B. (2002). Zarojalembezslez, ylyja – detskyjpedaghogh [At the piano without tears, or I am a children's teacher]. «Sojuzkhudozhnykov»,

Birch, H. J., &Woodruff, E. (2017). Technicalexercisepractice: Canpianostudentsbemotivatedthroughgamification?. JournalofMusic, Technology&Education, 10(1), 31–50, DOI: 10.1386/jmte.l0.1.31_l (in English)

Comeau, G., V. Huta, &Liu, Y. (2015). WorkEthic, Motivation, andParentalInfluencesinChineseandNorthAmericanChildrenLearningtoPlaythePiano.InternationalJournalofMusicEducation, 33(2), 181–194, DOI:10.1177/0255761413516062 (in English)

Curtis, L., & Fallin, J. (2014). Neuroeducation and music: Collaboration for student success. Music Educators Journal, 101(2), 52–56. DOI: 10.1177/0027432114553637

Deci, E. L., &Ryan,R. M. (1985). IntrinsicMotivationand Self-Determination in Human Behavior. NewYork, NY: Plenum (in English)

Egılmez, H. O., & Engur D. (2017). An Analysis of Students’ Self-Efficacy and Motivation in Piano, Based on Different Variables and the Reasons for Their Failure. Educational Research and Reviews, 12(3), 155–163, DOI:10.5897/ERR2016.3096 (in English)

Hallam, S. (2010). Music education: The role of affect. In P. N. Juslin & J. A. Sloboda (Eds.), Handbook of music and emotion: Theory, research, applications. Oxford University Press. 791–817 (in English)

Lowe, G. (2011). Class music learning activities: Do students find them important, interesting and useful? Research Studies in Music Education, 33(2), 143–159. DOI:10.1177/1321103X11422768 (in English)

Marone, V., & Rodriguez, R. C. (2019). “What’s So Awesome with YouTube”: Learning Music with Social Media Celebrities. Online Journal of Communication and Media Technologies, 9(4), e201928. https://doi.org/10.29333/ojcmt/5955 (in English)

Mulder, M. (2020). Group Structure Motivation and Group Performance. Berlin, Boston: De Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783112315248 (in English)

Downloads


Переглядів анотації: 632

Опубліковано

2021-09-30

Як цитувати

[1]
А. Бондаренко і О. Наливайко, «ВНУТРІШНЯ МОТИВАЦІЯ ЗДОБУВАЧІВ ЯК ПЕРШОЧЕРГОВА СКЛАДОВА НАВЧАННЯ ГРІ НА ФОРТЕПІАНО», OD, вип. 34, вип. 3, с. 83–95, Вер 2021.

Номер

Розділ

Соціокультурологічні засади сучасної освіти

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають