ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ В МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Наталія Наливайко Харківський національний медичний університет, проспект Науки, 4, 61022, Харків, Україна https://orcid.org/0000-0001-7622-0411
  • Олексій Наливайко Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи 6, 61022, Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-7094-1047

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2021.1.7

Ключові слова:

змішане навчання, здобувачі освіти, медичні заклади вищої освіти, цифрові засоби навчання

Анотація

У статті розглянуто основні положення організації змішаного навчання в медичних закладах вищої освіти. Виділено основні онлайн платформи та цифрові засоби навчання, які використовуються під час впровадження змішаного навчання в освітній процес медичних закладів вищої освіти, зокрема:

платформи дистанційного навчання (Equity Maps, Google Classroom, Moodle), мобільно-цифрових додатків (Classtime, LearningApps, Quizizz) та платформ онлайн зв’язку (Google Meet, ZOOM, WeBex). Визначено поняття змішаного навчання як гармонійного поєднання аудиторної роботи здобувачів освіти та використання інформаційно-цифрових технологій у позааудиторній роботі (самостійна робота, групова робота тощо). Розглянуто передовий досвід упровадження змішаного навчання у світових медичних закладах вищої освіти. До основних засад організації освітнього процесу у закладах вищої медичної освіти можна віднести загальнодидактичний підхід у роботі з великими групами, обговорення у малих групах, індивідуальне  навчання та навчання за допомогою інформаційно-цифрових технологій. Важливим аспектом у підготовці висококваліфікованих фахівців медичної справи у форматі змішаного навчання можна назвати змішані лабораторні курси. Така організація навчання, як показано у дослідженні,  користується  успіхом як у студентів, так і викладачів лабораторних курсів бакалаврату. Відзначимо, що  у цьому процесі викладачі в основному роблять акцент на розвиток здатностей здобувачів до автономного навчання, а не просто на передачу теоретичних знань. Показано переваги використання змішаного навчання під час підготовки здобувачів освіти медичного напряму підготовки. У подальших наукових розвідках планується дослідити актуальний досвід організації змішаного навчання Харківського національного медичного університету в умовах адаптивного карантину у 2020/2021 навчальному році.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Наталія Наливайко, Харківський національний медичний університет, проспект Науки, 4, 61022, Харків, Україна

Кандидат педагогічних наук, викладачка кафедри української мови, основ психології та педагогіки

Олексій Наливайко, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи 6, 61022, Харків, Україна

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки

Посилання

• Chen, J., Zhou, J., Wang, Y., Qi, G., Xia, C., Mo G., et al. (2020). Blended learning in basic medical laboratory courses improves medical students' abilities in self-learning, understanding, and problem solving. Adv Physiol Educ, 44(1), 9-14. https://doi.org/10.1152/advan.00076.2019.

• Choules, A. P. (2007). The use of elearning in medical education: a review of the current situation. Postgrad Med J., 83(978), 212-216. doi: 10.1136/pgmj.2006.054189.

• Dziuban, C., Graham, C.R., Moskal, P.D., Norberg, A., Sicilia, N. (2018). Blended learning: the new normal and emerging technologies. Int J Educ Technol High Educ, 15(1). 15-13.

• Elmer, S. J., Carter, K. R., Armga, A. J., Carter, J. R. (2016). Blended learning within an undergraduate exercise physiology laboratory. Adv Physiol Educ, 40, 64-69. doi:10.1152/advan.00144.2015.

• Hsu, L. L., & Hsieh, S. I. (2011). Effects of a blended learning module on self‐reported learning performances in baccalaureate nursing students. Journal of advanced nursing, 67(11), 2435-2444.

• Kavadella, A., Tsiklakis, K., Vougiouklakis, G., Lionarakis, A. (2012). Evaluation of a blended learning course for teaching oral radiology to undergraduate dental students. Eur J Dent Educ., 16(1), 88-95. doi: 10.1111/j.1600-0579.2011.00680.x.

• Kim, K., Bonk, C. J., Oh, E. (2008). The present and future state of blended learning in workplace learning settings in the United States. Perf. Improv, 47(8), 5-16.

• Liu, Q., Peng, W., Zhang, F., Hu, R., Li, Y., & Yan, W. (2016). The Effectiveness of Blended Learning in Health Professions: Systematic Review and Meta-Analysis. Journal of medical Internet research, 18(1), 2. https://doi.org/10.2196/jmir.4807

• Makhdoom, N., Khoshhal, K. I., Algaidi, S., Heissam, K., & Zolaly, M. A. (2013). ‘Blended learning’as an effective teaching and learning strategy in clinical medicine: a comparative cross-sectional university-based study. Journal of taibah university medical sciences, 8(1), 12-17.

• Murthy, S., Woolley, T., Rao, K. Y., et al. (2017). 'Lessons learnt from implementing blended ‘integrated’ learning into an undergraduate medical curriculum', MedEdPublish, 6(3), 15, https://doi.org/10.15694/mep.2017.000129

• Nalyvaiko, O., Adzhva, D., & Sarhsian, E. (2020a). Distance education in V.N. Karazin Kharkiv National University in 2030, students’ view. Electronic Scientific Professional Journal “Open Educational e-Environment of Modern University”, (9), 79-94. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.9.7

• Nalyvaiko, O., Vakulenko, A & Zemlin U. (2020b). Features of forced quarantine distance learning. Scientific Notes of the Pedagogical Department, 1(47), 78-87. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2020-47-09

• Rowe, M., Frantz, J., Bozalek, V. (2012). The role of blended learning in the clinical education of healthcare students: a systematic review. Med Teach. 34(4), 216-221. doi: 10.3109/0142159X.2012.642831.

• Shaffer, K, Small, J. E. (2004). Blended learning in medical education: use of an integrated approach with web-based small group modules and didactic instruction for teaching radiologic anatomy. Acad Radiol. 11, 1059-1070. 10.1016/j.acra.2004.05.018.

• Shahoumian, A., Saunders, M., Zenios, M., Parchoma, G., Hanson, J. (2014). Blended Simulation Based Medical Education: A Complex Learning/Training Opportunity. In: Zaphiris P., Ioannou A. (eds) Learning and Collaboration Technologies. Technology-Rich Environments for Learning and Collaboration. LCT 2014. Lecture Notes in Computer Science, vol 8524. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-07485-6_47

• Shang, F., Liu, C.Y. (2018). Blended learning in medical physiology improves nursing students’ study efficiency. Adv Physiol Educ, 42, 711-717, doi:10.1152/advan.00021.2018

• Strickland, S. (2009). The effectiveness of blended learning environments for the delivery of respiratory care education. J Allied Health, 38(1), 11-16.

• Westerlaken, M., Christiaans-Dingelhoff, I., Filius, R.M. et al. (2019). Blended learning for postgraduates; an interactive experience. BMC Med Educ, 19, 289. https://doi.org/10.1186/s12909-019-1717-5

Downloads


Переглядів анотації: 299

Опубліковано

2021-02-26

Як цитувати

[1]
Н. . Наливайко і О. Наливайко, «ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ В МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ», OD, вип. 32, вип. 1, с. 101–111, Лют 2021.

Номер

Розділ

Інновації в освіті