Самореалізація в процесі становлення особистості. Мотивація успіху та відбиток невдач

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2022.344

Ключові слова:

мотивація успіху, становлення особистості, мотивація, самореалізація, саморозвиток, негативний стан, адаптування, академічна неуспішність

Анотація

У статті розглядається характеристика мотивації успіху та аналіз впливу невдач на самореалізацію особистості в процесі її становлення. Актуальність цього дослідження полягає в тому, що в останні роки проблема впливу успіху та невдач стає більш гострою та набуває дедалі більшого розповсюдження. У статті було виділено такі поняття, як «мотивація успіху», «становлення особистості», «мотивація», «самореалізація», «саморозвиток», «негативний стан», «адаптування», «академічна неуспішність», а також розглянуто, як успіхи та невдачі позначаються на академічній успішності. Наведена стаття висвітлює результати опитування серед учасників різного віку, які мали можливість описати та проаналізувати свій досвід у навчальній діяльності та подальшому житті, в якому вони відповіли на дванадцять питань, які стосувалися їхнього успіху, внутрішніх переживань і психологічних труднощів, пов’язаних з невдачами, з якими вони зіштовхнулися. Респонденти поділилися своїми враженнями та виразили свою думку щодо впливу успіхів та невдач на самореалізацію особистості на її життєвому шляху. Спираючись на результати опитування, автори дослідження виділили найважливіші моменти, на які слід звернути увагу та детально проаналізувати.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Лілія Нуралієва, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

Здобувачка 1 рівня освіти (бакалавр), Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи 6, 61022, Харків, Україна

Людмила Сиволоцька, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

Здобувачка 1 рівня освіти (бакалавр), Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи 6, 61022, Харків, Україна

Олексій Наливайко, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки, Харківський національний університетімені В. Н. Каразіна, майдан Свободи 6, 61022, Харків, Україна

Посилання

Artiushyna, M. V., Kotykova, O. M., & Romanova, H. M. (2007). Psykholoho-pedahohichni aspekty realizatsii suchasnykh metodiv u vyshchii shkoli [Psychological and pedagogical aspects of the implementation of modern methods in higher education]. KNTU.

Boryshevskyi, M. (2009). Samosvidomist yak faktor psykhichnoho rozvytku osobystosti [Self-awareness as a factor in the mental development of an individual]. Psykholohiia i suspilstvo, 4 (38), 119–126.

Zueva, S. P. (2013). Samorealizacija cheloveka v professional'noj dejatel'nosti [Self-realization of a person in professional activity]. Koncept, 2(18), 16–21.

Kravchenko, O. O., & Kykot, S. V. (2016). Psykholohichni aspekty upravlinnia personalom [Psychological aspects of personnel management]. Young Scientist, 3, 101–103.

Romanovskyi, O. H. (2011). Pedahohika uspikhu: yii sutnist ta osnovni napriamy vyvchennia [Pedagogy of success: its essence and main areas of study]. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy: filosofiia, psykholohiia, pedahohika, sotsiolohiia, 2, 3–9.

Romanovskyi, O. H., & Mykhailichenko, V. Ye. (2003). Filosofiia dosiahnennia uspikhu [The philosophy of achieving success]. NTU «KhPI».

Beck, A. T. (1976). Cognitive therapy and the emotional disorders. New American Library.

Buis, M. S., Tjoa R., Korteweg, G., & Slikkerveer, L. (2011). Overcoming school failure: Policies that work. http://www.keepeek.com/Digital-Asset-Management/oecd/education/a-literature-review-of-school-practices-to-overcome-school-failure_5k9flcwwv9tk-en#page1

Bulik, C. M., Carpenter, L. L., Kupfer, D. J., & Frank, E. (1990). Features associated with suicide attempts in recurrent major depression. Journal of Affective Disorders, 18(1), 29–37.

Busato, V. V., Prins, F. J., Elshout, J. J., & Hamaker, C. (2000). Intellectual ability, learning style, personality, achievement motivation and academic success of psychology students in higher education. Personality and Individual Differences, 29(6), 1057–1068.

Crocker, J., & Wolfe, C. T. (2001). Contingencies of self-worth. Psychological Review, 108(3), 593–623.

Guskey, T. R. (1981). Measurement of the responsibility teachers assume for academic successes and failures in the classroom. Journal of Teacher Education, 32(3), 44–51.

Jabbarov, R. (2017). Factors affecting the development of self-realization among students of different professions. Science and Education, 9, 75–87.

Johnson, J., Gooding, P., Wood, A., Taylor, P. J., & Tarrier, N. (2011). Trait reappraisal amplifies subjective defeat, sadness, and negative affect in response to failure versus success in nonclinical and psychosis populations. Journal of Abnormal Psychology, 120, 922–934.

Kolzow, D.R. (2014). Leading from within: building organizational leadership capacity. http://www.iedconline.org/clientuploads/Downloads/edrp/Leading_from_Within.pdf

McCarty, C. A., Mason, W. A., Kosterman, R., Hawkins, J. D., Lengua, L. J., & McCauley, E. (2008). Adolescent School Failure Predicts Later Depression Among Girls. Journal of Adolescent Health, 43(2), 180–187.

Nalyvaiko, O., & Bondarenko, A. (2022). Role of intrinsic motivation in the process of mastering the piano. Per Musi, (42), 1–16. https://doi.org/10.35699/2317-6377.2022.39891

Psacharopoulos, G. (2007). The costs of school failure, A feasibility study‖, analytical report prepared for the european commission. EENEE.

Reinherz, H. Z., Giaconia, R. M., Hauf, A. M. C., Wasserman, M. S., & Silverman, A. B. (1999). Major depression in the transition to adulthood: Risks and impairments. Journal of Abnormal Psychology, 108(3), 500–510.

Rosi, A., Cavallini, E., Gamboz, N., Vecchi, T., Van Vugt, F. T., & Russo, R. (2019). The Impact of Failures and Successes on Affect and Self-Esteem in Young and Older Adults. Frontiers in Psychology, 10. 1795. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.01795

Rusu, M. (2019). The Process of Self-Realization From the Humanist Psychology Perspective. Psychology, 10, 1095–1115. https://doi.org/10.4236/psych.2019.108071.

Sirriyeh, R., Lawton, R., Gardner, P., & Armitage, G. (2010). Coping with medical error: a systematic review of papers to assess the effects of involvement in medical errors on healthcare professionals' psychological well-being. BMJ Quality & Safety, 19(6), 1–8.

Taylor, P. J., Gooding, P., Wood, A. M., & Tarrier, N. (2011). The role of defeat and entrapment in depression, anxiety, and suicide. Psychological Bulletin, 137(3), 391–420.

Waterman, A. S., Schwartz, S. J., Goldbacher, E., Green, H., Miller, C., & Philip, S. (2003). Predicting the Subjective Experience of Intrinsic Motivation: The Roles of Self-Determination, the Balance of Challenges and Skills, and Self-Realization Values. Personality and Social Psychology Bulletin, 29(11), 1447–1458. https://doi.org/10.1177/0146167203256907

Yakovytska, L. S., Pomytkina, L. V., Synyshyna, V. M., Ichanska, O. M., & Hordiienko, K. O. (2022, June). Computer addiction as a new way of personal self-realization of student youth. In Journal of Physics: Conference Series, 2288(1), 012040. IOP Publishing.

Zhernovnykova, O., Nalyvaiko, O., & Chornous, N. (2017). Intellectual competence: essence, components, levels of formation. Pedagogy and Psychology, 58, 32–41. https://doi.org/10.5281/zenodo.1116977

Downloads


Переглядів анотації: 291

Опубліковано

2022-12-10

Як цитувати

[1]
Л. Нуралієва, Л. Сиволоцька, і О. Наливайко, «Самореалізація в процесі становлення особистості. Мотивація успіху та відбиток невдач», OD, вип. 3-4, с. 57–75, Груд 2022.

Номер

Розділ

Інновації в освіті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають