ДЕАКТУАЛІЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ НА ПРИКЛАДІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ

Автор(и)

  • Олексій Наливайко Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи 6, 61022, Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-7094-1047
  • Олена Калістова Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи 6, 61022, Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-2798-3209
  • Данило Поляков Харьковский национальный университет имени В. Н. Каразина, площадь Свободы 6, 61022, Харьков, Украина https://orcid.org/0000-0001-5579-7545

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2021.2.10

Ключові слова:

деактуалізація, іноземні мови, студенти, викладачі, українська система освіти, університети

Анотація

У статті аналізуються основні причини деактуалізаціі вищої освіти в Україні на прикладі навчання іноземних мов. Авторами виділені чотири основні причини деактуалізаціі вищої освіти: складна соціально-економічна ситуація, викликана некомпетентною організацією виробничих сил української економіки, низька якість освітніх послуг, депопуляція українського населення і зменшення якісного викладацького складу, перманентне збільшення вартості вищої освіти. Для підтвердження своїх припущень ми провели інтерв’ювання студентів з різних куточків України, які вивчають іноземну мову. Ми опитали шість респондентів з різних університетів України на цю тему: Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, Горлівський інститут іноземних мов, Львівський національний університет імені Івана Франка, Київський національний лінгвістичний університет, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» та Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка. Кожному респонденту дали ім’я (A-F), щоб зберегти їх анонімність. Ми представили результати інтерв’ю в цій статті. Студенти кажуть, що проблеми не завжди залежать від вишів, а найчастіше від особистих якостей студентів і викладачів або сучасних тенденцій на ринку праці. Ми дали кілька рекомендацій: навчальну програму необхідно скоригувати на користь основних предметів або навіть предметів, які зроблять випускників більш придатними для деяких посад, ніж людей без наукового ступеня; педагогічний склад повинен мати спеціальну педагогічну освіту для підвищення своєї педагогічної майстерності; університети повинні наймати носіїв мов, які викладаються; університетам необхідно розробити такі навчальні програми, які зроблять їх випускників більш привабливими кандидатами на ринку праці. Головний висновок повинен бути таким: система вищої освіти повинна йти в ногу з часом і змінюватися в залежності від ринку праці, переконань студентів і сучасних тенденцій у науці та технологіях.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Олексій Наливайко, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи 6, 61022, Харків, Україна

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки

Олена Калістова, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи 6, 61022, Харків, Україна

Студентка III курсу факультету іноземних мов

Данило Поляков, Харьковский национальный университет имени В. Н. Каразина, площадь Свободы 6, 61022, Харьков, Украина

студент III курса факультета иностранных языков

Посилання

IT in Ukraine: where are we moving? (2020). Electronic resource. Access mode: https://dou.ua/lenta/columns/future-of-it-ukraine/ (ukr.)

Naumuk I. M (2017). Osvitni trendy u pidhotovtsi maibutnikh IT-fakhivtsiv [Educational trends in the training of future IT professionals]. Current issues of modern computer science, 2017, 5, 126-129. (ukr.)

Official site of the State Statistics Service of Ukraine (2020). Zaklady vyshchoi osvity [Institutions of higher education]. Electronic resource. Access mode: http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2005/osv_rik/osv_u/vuz_u.html (ukr.)

Official site of the State Statistics Service of Ukraine (2020). Naselennia [Population]. Electronic resource. Access mode: http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2007/ds/nas_rik/nas_u/nas_rik_u.html (ukr.)

Official site of the Ministry of Education and Science of Ukraine (2020). Minimalna vartist kontraktnoho navchannia 2020: MON opublikuvalo rozrakhunok [Minimum cost of contract training 2020: The Ministry of Education and Science has published the calculation]. Electronic resource. Access mode: https://mon.gov.ua/ua/news/minimalna-vartist-kontraktnogo-navchannya-2020-mon-opublikuvalo-rozrahunok (ukr.)

Ludwig (2021). Deactualization. Electronic resource. Access mode: https://ludwig.guru/s/deactualization (eng.)

WordSense Dictionary (2021). Deactualization. Electronic resource. Access mode: https://www.wordsense.eu/deactualizations/ (eng.)

Troitsky S. A. (2015). Problema terminologicheskoy tochnosti pri izuchenii zon kul'turnogo otchuzhdeniya [The problem of terminological accuracy in the study of cultural exclusion zones]. New literary review, 2015, 3(133), 71 (rus.)

Troitsky S. A., Gulyaeva N. L. (2017) Metod kul'turnykh preobrazovaniy Mapping [A Method of Cultural Transformations Mapping]. Observatory of Culture, 14(4), 482-488. DOI: 10.25281/20723156-2017-14-4-482-488. (rus.)

Downloads


Переглядів анотації: 292

Опубліковано

2021-06-09

Як цитувати

[1]
О. Наливайко, О. Калістова, і Д. Поляков, «ДЕАКТУАЛІЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ НА ПРИКЛАДІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ», OD, вип. 33, вип. 2, с. 130–143, Чер 2021.

Номер

Розділ

Соціокультурологічні засади сучасної освіти

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають