ЗОВНІШНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЦІННОСТЕЙ УНІВЕРСИТЕТУ: ЕКОНОМІКА КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2022.27Ключові слова:
цінності університету, зовнішнє середовище, групи цінностей у вищій освіті, економіка культуриАнотація
У статті обґрунтовано вплив зовнішнього середовища на розвиток системи цінностей закладу вищої освіти. Виділено основні чотири групи цінностей у вищій освіті: внутрішні цінності функціонування вищої освіти; зовнішні цінності вищої освіти; інструментальні цінності вищої освіти; цінності, які є продуктом здобуття вищої освіти. У статті закцентовано увагу саме на другій групі цінностей (економічні цінності вищої освіти), джерелом формування яких є соціальне замовлення держави та суспільства. Визначено, що такі цінності можуть бути органічно імплементовані або ж відверто нав’язані університетам ззовні, але від того вони є не менш важливі, оскільки саме через них університети забезпечують здатність функціонування соціально-професійної структури суспільства. Досліджено механізми управління змінами, що заподіюються в результаті просування нової системи цінностей закладом вищої освіти. Виявлено, що зміни зовнішнього середовища цінностей університету (наприклад, зміни цінностей міста, де функціонує університет) та його прояви у вигляді феномену економіки культури, опосередковано впливають на розвиток цінностей університету.
Завантаження
Посилання
Огнев’юк В. О. Освіта в системі цінностей сталого людського розвитку. К.: ЗнанняУкраїни, 2003. 450 с
Проценко, О., Бульвінська, О., Мельниченко, О., & Хархула, Я. (2021). Університетські цінності в закладах вищої освіти України та Республіки Польща: погляд студентів. Освітологія, (10), 45–54. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2021.105
Bott, H. (2018). City and University – An Architect’s Notes on an Intriguing Spatial Relationship. In: Meusburger, P., Heffernan, M., & Suarsana, L. (Eds.) Geographies of the University. Knowledge and Space, 12. Cham: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-75593-9_12
Boychenko, N. M. (2016). The ethical values of modern university education: philosophical reflection. Doctor’s thesis: 09.00.10 – philosophy of education and 09.00.07 – ethics. Institute of higher education of the National academy of pedagogical sciences of Ukraine. Retrieved 3/05/2021, from https://ihed.org.ua/wp-content/uploads/2019/01/Boychenko_26.02.2016_disertac.pdf
Bourdieu, Pierre. Ökonomisches Kapital, kulturelles Kapital, soziales Kaputal, in: Kreckel, Reinhard (ed.) Soziale Ungleichheiten (Soziale Welt, Sonderheft 2). Güttingen: Otto Schwartz & Co., 1983. 183–198.
Horban O., Babenko L., Lomachinska I., Hura O., Martych R. A knowledge management culture in the European higher education system. Scientific Bulletin of National Mining University, № 3, 2021b, 173-177. https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-3/173
Horban O., Protsenko O., Tytarenko V., Bulvinska O., Melnychenko O. Cultural economics: the role of higher education institution in shaping the value systems. Scientific Bulletin of National Mining University, № 1, 2022, р. 166-170. https://doi.org/10.33271/nvngu/2022-1/128
Kant I. The Metaphysics of Morals [trans. by Mary Gregor]. Cambridge: Cambridge University Press, 1991.
Långstedt, J., & Manninen, T. J. (2021). Basic Values and Change: A Mixed Methods Study. Journal of Change Management, 21, 333-357. https://doi.org/10.1080/14697017.2020.1837206.
Scheler M. Formalism in Ethics and Non-formal Ethics of Values [trans. by Manfred Frings and Roger Funk]. Evanston: Northwestern University Press, 1973.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Освітологічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.