ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ В МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2021.1.7Ключові слова:
змішане навчання, здобувачі освіти, медичні заклади вищої освіти, цифрові засоби навчанняАнотація
У статті розглянуто основні положення організації змішаного навчання в медичних закладах вищої освіти. Виділено основні онлайн платформи та цифрові засоби навчання, які використовуються під час впровадження змішаного навчання в освітній процес медичних закладів вищої освіти, зокрема:
платформи дистанційного навчання (Equity Maps, Google Classroom, Moodle), мобільно-цифрових додатків (Classtime, LearningApps, Quizizz) та платформ онлайн зв’язку (Google Meet, ZOOM, WeBex). Визначено поняття змішаного навчання як гармонійного поєднання аудиторної роботи здобувачів освіти та використання інформаційно-цифрових технологій у позааудиторній роботі (самостійна робота, групова робота тощо). Розглянуто передовий досвід упровадження змішаного навчання у світових медичних закладах вищої освіти. До основних засад організації освітнього процесу у закладах вищої медичної освіти можна віднести загальнодидактичний підхід у роботі з великими групами, обговорення у малих групах, індивідуальне навчання та навчання за допомогою інформаційно-цифрових технологій. Важливим аспектом у підготовці висококваліфікованих фахівців медичної справи у форматі змішаного навчання можна назвати змішані лабораторні курси. Така організація навчання, як показано у дослідженні, користується успіхом як у студентів, так і викладачів лабораторних курсів бакалаврату. Відзначимо, що у цьому процесі викладачі в основному роблять акцент на розвиток здатностей здобувачів до автономного навчання, а не просто на передачу теоретичних знань. Показано переваги використання змішаного навчання під час підготовки здобувачів освіти медичного напряму підготовки. У подальших наукових розвідках планується дослідити актуальний досвід організації змішаного навчання Харківського національного медичного університету в умовах адаптивного карантину у 2020/2021 навчальному році.
Завантаження
Посилання
• Chen, J., Zhou, J., Wang, Y., Qi, G., Xia, C., Mo G., et al. (2020). Blended learning in basic medical laboratory courses improves medical students' abilities in self-learning, understanding, and problem solving. Adv Physiol Educ, 44(1), 9-14. https://doi.org/10.1152/advan.00076.2019.
• Choules, A. P. (2007). The use of elearning in medical education: a review of the current situation. Postgrad Med J., 83(978), 212-216. doi: 10.1136/pgmj.2006.054189.
• Dziuban, C., Graham, C.R., Moskal, P.D., Norberg, A., Sicilia, N. (2018). Blended learning: the new normal and emerging technologies. Int J Educ Technol High Educ, 15(1). 15-13.
• Elmer, S. J., Carter, K. R., Armga, A. J., Carter, J. R. (2016). Blended learning within an undergraduate exercise physiology laboratory. Adv Physiol Educ, 40, 64-69. doi:10.1152/advan.00144.2015.
• Hsu, L. L., & Hsieh, S. I. (2011). Effects of a blended learning module on self‐reported learning performances in baccalaureate nursing students. Journal of advanced nursing, 67(11), 2435-2444.
• Kavadella, A., Tsiklakis, K., Vougiouklakis, G., Lionarakis, A. (2012). Evaluation of a blended learning course for teaching oral radiology to undergraduate dental students. Eur J Dent Educ., 16(1), 88-95. doi: 10.1111/j.1600-0579.2011.00680.x.
• Kim, K., Bonk, C. J., Oh, E. (2008). The present and future state of blended learning in workplace learning settings in the United States. Perf. Improv, 47(8), 5-16.
• Liu, Q., Peng, W., Zhang, F., Hu, R., Li, Y., & Yan, W. (2016). The Effectiveness of Blended Learning in Health Professions: Systematic Review and Meta-Analysis. Journal of medical Internet research, 18(1), 2. https://doi.org/10.2196/jmir.4807
• Makhdoom, N., Khoshhal, K. I., Algaidi, S., Heissam, K., & Zolaly, M. A. (2013). ‘Blended learning’as an effective teaching and learning strategy in clinical medicine: a comparative cross-sectional university-based study. Journal of taibah university medical sciences, 8(1), 12-17.
• Murthy, S., Woolley, T., Rao, K. Y., et al. (2017). 'Lessons learnt from implementing blended ‘integrated’ learning into an undergraduate medical curriculum', MedEdPublish, 6(3), 15, https://doi.org/10.15694/mep.2017.000129
• Nalyvaiko, O., Adzhva, D., & Sarhsian, E. (2020a). Distance education in V.N. Karazin Kharkiv National University in 2030, students’ view. Electronic Scientific Professional Journal “Open Educational e-Environment of Modern University”, (9), 79-94. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.9.7
• Nalyvaiko, O., Vakulenko, A & Zemlin U. (2020b). Features of forced quarantine distance learning. Scientific Notes of the Pedagogical Department, 1(47), 78-87. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2020-47-09
• Rowe, M., Frantz, J., Bozalek, V. (2012). The role of blended learning in the clinical education of healthcare students: a systematic review. Med Teach. 34(4), 216-221. doi: 10.3109/0142159X.2012.642831.
• Shaffer, K, Small, J. E. (2004). Blended learning in medical education: use of an integrated approach with web-based small group modules and didactic instruction for teaching radiologic anatomy. Acad Radiol. 11, 1059-1070. 10.1016/j.acra.2004.05.018.
• Shahoumian, A., Saunders, M., Zenios, M., Parchoma, G., Hanson, J. (2014). Blended Simulation Based Medical Education: A Complex Learning/Training Opportunity. In: Zaphiris P., Ioannou A. (eds) Learning and Collaboration Technologies. Technology-Rich Environments for Learning and Collaboration. LCT 2014. Lecture Notes in Computer Science, vol 8524. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-07485-6_47
• Shang, F., Liu, C.Y. (2018). Blended learning in medical physiology improves nursing students’ study efficiency. Adv Physiol Educ, 42, 711-717, doi:10.1152/advan.00021.2018
• Strickland, S. (2009). The effectiveness of blended learning environments for the delivery of respiratory care education. J Allied Health, 38(1), 11-16.
• Westerlaken, M., Christiaans-Dingelhoff, I., Filius, R.M. et al. (2019). Blended learning for postgraduates; an interactive experience. BMC Med Educ, 19, 289. https://doi.org/10.1186/s12909-019-1717-5
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Освітологічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.