РЕАЛІЗАЦІЯ ОСНОВ ПРИНЦИПІВ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ В КОНТЕКСТІ ЄВРОПЕЙСЬКИХ ПРАКТИК

Автор(и)

  • Nina Batechko Національний університет біоресурсів та природокористування України, вул. Героїв Оборони, 15, Київ 03042 Україна http://orcid.org/0000-0002-3772-4489
  • Alla Durdas Київський університет імені Бориса Грінченка, вул. Тимошенка 13б, 03042 Київ, Україна http://orcid.org/0000-0001-6456-6108
  • Tetyana Kishchak Національний університет біоресурсів та природокористування України, вул. Героїв Оборони, 15, 03042 Київ, Україна http://orcid.org/0000-0003-1274-8182
  • Mykola Mykhailichenko Національний університет біоресурсів та природокористування України, вул. Героїв Оборони, 15, 03042 Київ, Україна http://orcid.org/0000-0003-2714-7291

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.1.14

Ключові слова:

академічна доброчесність, академічна нечесність, академічне шахрайство, плагіат, студенти, якість вищої освіти

Анотація

У статті розглядаються основні виклики, з якими стикається студентська спільнота та викладацький склад у напрямку створення університету 

європейського типу на основі принципів академічної доброчесності як складника якості вищої освіти. Розглянуто основні універсальні норми, які мають увійти в повсякденне життя університету та забезпечити підвищення якості навчального та наукового процесу. Висвітлено основні прояви академічної нечесності.
Розглянуто досвід ЄС та Франції, зокрема, щодо впровадження принципів академічної доброчесності у життя та діяльність студентів та викладачів.
Зазначено основні методи подолання академічної нечесності у розвинених країнах.
Підкреслено дотримання принципів академічної доброчесності як компонента якості вищої освіти. Відзначено сучасний стан принципів впровадження академічної доброчесності в українській університетській освіті. У статті проаналізовано поняття та принципи академічної доброчесності. Виявлено типи академічної нечесності. Зазначено, що академічна доброчесність визначається як сукупність етичних принципів та правил у Законі України «Про освіту». Розкрито ініціативи, запровадженні у світі для подолання проблеми. У роботі подано хронологію прогресу в цій галузі. Проект, який фінансується Європейським Союзом «Порівняння політики щодо академічної доброчесності у вищій освіті по всьому Європейському Союзу», розкрито у статті як важливу ініціативу країн ЄС щодо впровадження принципів академічної доброчесності на їх території. Визначено мету, учасників та цільову групу цього проекту. Наголошено, що встановлення принципів академічної доброчесності є досить складним процесом, який передбачає не лише визначення, фіксацію, а й свідоме та вільне прийняття цих принципів усіма членами академічної спільноти. Наявність доброї волі, просвітлення ентузіазму, впевненості у своїй правоті серед прихильників академічної чесноти в поєднанні з сучасними інформаційними технологіями зазначаються як фактори прискорення цього процесу і розширення кола ідеологічних прихильників принципів академічної доброчесності.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Nina Batechko, Національний університет біоресурсів та природокористування України, вул. Героїв Оборони, 15, Київ 03042 Україна

Доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри вищої та прикладної математики

Alla Durdas, Київський університет імені Бориса Грінченка, вул. Тимошенка 13б, 03042 Київ, Україна

Аспірант кафедри теорії та історії педагогіки, Педагогічний інститут

Tetyana Kishchak, Національний університет біоресурсів та природокористування України, вул. Героїв Оборони, 15, 03042 Київ, Україна

Кандидат сільськогосподарських наук, директор Наукової бібліотеки

Mykola Mykhailichenko, Національний університет біоресурсів та природокористування України, вул. Героїв Оборони, 15, 03042 Київ, Україна

Кандидат педагогічних наук, професор кафедри менеджменту та освітніх технологій

Посилання

• Academic integrity and plagiarism. Electronic resource. Access mode : https://www.coe.int/en/web/ethics-transparency-integrity-in-education/academic-integrity-and-plagiarism

• Artyukhov, A. & Liuta, O. (2017). Academic integrity in Ukrainian higher education: values, skills, actions. Business Ethics and Leadership, Volume 1, Issue 1,, p. 34–39.

• Batechko, N. & Durdas, A. (2019). Academic Integrity in the context of the European Practices: the experience of France. Continuing Professional Education: Theory and Practice, Issue 3 (60), p. 88–94.

• Haton, Jean-Paul (2017). Intégrité scientifique : les universités françaises renforcent leur dispositif. Electronic resource. Access mode : https://www.letudiant.fr/educpros/opinions/integrite-scientifique-les-universites-francaises-renforcent-leur-dispositif.html

• Impact of Policies for Plagiarism in Higher Education Across Europe (IPPHEAE). Retrived on February 20, 2020 from http://plagiarism.cz/ippheae/

• Killinger, B. (2010). Integrity: Doing the Right Thing for the Right Reason. McGill-Queen’s University Press.

• Law of Ukraine «On Higher Education». [Electronic resource]. Access mode: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145–19

• Satsyk, V. (2017). Academic Integrity: A Mythical Concept or Effective Tool for Higher Education Quality Assurance: [Electronic resource]. Access mode: http://education-ua.org/en/articles/930.

• With clear touchstones, towards sustainable success – academic integrity as safeguard for quality educationhttps://saiup.org.ua/novyny/clear-touchstones-towards-sustainable-success-academic-integrity-safeguard-quality-education/

Downloads


Переглядів анотації: 188

Опубліковано

2020-03-17

Як цитувати

[1]
N. Batechko, A. Durdas, T. Kishchak, і M. Mykhailichenko, «РЕАЛІЗАЦІЯ ОСНОВ ПРИНЦИПІВ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ В КОНТЕКСТІ ЄВРОПЕЙСЬКИХ ПРАКТИК», OD, вип. 1 (28), с. 168–181, Бер 2020.

Номер

Розділ

Компаративні освітні розвідки