Психолого-педагогічний супровід майбутніх вихователів з розвитку мовлення дітей раннього віку
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2022.3411Ключові слова:
психолого-педагогічний супровід, вища освіта, майбутні фахівці, вихователі закладів дошкільної освіти, ранній вік, розвиток мовленняАнотація
У статті визначено сутність поняття «психолого-педагогічний супровід» як комплексної системи заходів з організації оптимальних умов і партнерської підтримки з боку викладачів, що реалізують можливості для самопізнання, розкриття творчого потенціалу, здібностей, нахилів, інтересів і мотивів, формування почуття самоцінності й прагнення до самореалізації через активне застосування досягнень науки для кожного здобувача вищої освіти. Проаналізовано основні акценти науковців щодо взаємодії з дітьми раннього віку в площині розвитку мовлення, які мають враховуватися практиками: існування двох паралельних сфер мовленнєвого спілкування: спілкування з дорослими і спілкування з дітьми; ефект наслідування мовлення дорослого; розглядання мовлення як супроводжувальної діяльності, без якої не може відбуватися повноцінно жодна інша дитяча діяльність. Висвітлено низку підходів, які забезпечують ефективність психолого-педагогічного супроводу майбутніх вихователів планування та організації форм взаємодії з дітьми раннього віку: рефлексійний, аксіологічний, компетентнісний. Окреслено алгоритм здійснення психолого-педагогічного супроводу майбутніх вихователів: визначення рівня уявлень та обізнаності про психологічні характеристики дітей раннього віку; поінформованість про закономірності розвитку мовлення дітей раннього віку; розуміння диференційного відбору ефективних форм взаємодії з дітьми, надання переваги сучасним методам і прийомам; моделювання форм партнерської взаємодії з батьками вихованців; апробування кейсу різних форм взаємодії під час виробничої практики в групах раннього віку; презентація позитивного досвіду в різних освітніх колах. Проаналізовано особливості сучасних форм взаємодії з дітьми, акцентовано увагу на опосередковані й безпосередні форми взаємодії з розвитку мовлення.
Завантаження
Посилання
Bohush, A. M., & Havrysh, N. V. (2015). Doshkilna linhvodydaktyka. Teoriia i metodyka navchannia ditei ridnoi movy v doshkilnykh navchalnykh zakladakh [Preschool language didactics. Theory and methods of teaching children their native language in preschool educational institutions].
Belenka, G. V., Polovina, O. A., & Kondratets, I.V. (2021). Metodychni rekomendaciji do Osvitnjoji proghramy dlja ditej vid 2 do 7 rokiv «Dytyna» [Methodical recommendations to the Educational program for children from 2 to 7 years «Child»]. Akme Group Llc.
Belenka, G. V., Polovina, O. A., & Kondratets, I. V. (2020). Osvitnja proghrama dlja ditej vid dvokh do semy rokiv «Dytyna» [Educational program for children from two to seven years «Child»] / scientific manager of the project V.O. Ognevyuk. Kyiv University named after B. Grinchenko. Kyiv: Kyiv, Univ. B. Hrinchenko.
Ponimanska, T. I. (2018). Doschkilna pedagogika [Preschool Pedagogy]. Training manual. Academy.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.