RESEARCH OF INNOVATIVE MODELS OF LEARNING IN HIGHER EDUCATION

Authors

  • Liudmyla V. Kozak Київський університет імені Бориса Грінченка

Keywords:

higher education, international students, intercultural competence, future dentists, professional competence

Abstract

In the article essence and features of the innovative teaching, his influence, is exposed on development of innovative personality of future specialist, the innovative models of teaching are analysed, the innovative going is considered near organization of educational process at higher school, the variability and personality-oriented orientation of the innovative teaching is grounded, positive influence of experience of innovative activity of teachers is well-proven on efficiency of educational process at higher school.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Liudmyla V. Kozak, Київський університет імені Бориса Грінченка

старший науковий співробітник

References

Баханов К.О. Інноваційні системи, технології та моделі навчання історії в школі: Монографія / К.О. Баханов. - Запоріжжя: Просвіта, 2004. – 328 с.

Біла книга національної освіти України / Т.Ф. Алексєєнко, В.М. Аніщенко, Г.О. Балл [та ін.]; за заг. ред. акад. В.Г. Кременя; НАПН України. – К.: Інформ. системи, 2010. – 342 с.

Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології: Навчальний посібник / І.М. Дичківська. – К.: Академвидав, 2004. – 352 с.

Дубасенюк О. А. Упровадження освітніх інновацій в системі вищої освіти // Інновації у вищій освіті: проблеми, досвід, перспективи : монографія / за ред.П. Ю. Сауха. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. Івана Франка, 2011. – 444 с.

Інновації у вищій освіті: проблеми, досвід, перспективи : монографія / за ред. П. Ю. Сауха. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. Івана Франка, 2011. – 444 с.

Камінська А .В. Формування готовності майбутніх викладачів до інноваційної діяльності у вищому навчальному закладі [Електронний ресурс] режим доступу http://nvd.luguniv.edu.ua/archiv/NN13/11kavvnz.pdf

Кларин М. В. Инновации в обучении: метафоры и модели: Анализ зарубeжного опыта / М.В. Кларин. – М. Наука, 1997. – 223 с.

Козак Л. В. Інноваційне навчання як основа розвитку інноваційної особистості майбутнього викладача /Л. В. Козак // Розвиток особистості умовах трансформаційного суспільства: матеріали Міжнародної наук.- практ.конфер. (13 грудня 2012 р.). / заг. ред. В.О. Огнев’юка. – К.: Київськ. ун-т імені Бориса Грінченка, 2012. – С. 36-42

Козлова О. Г. Підготовка вчителя до інноваційної діяльності в системі післядипломної освіти: Дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.Г. Козлова. - К., 1999. – 235 с.

Кушнір В., Кушнір Г., Рожкова Н. Інноваційність освіти як дидактичний принцип / В. Кушнір, Г. Кушнір, Н. Рожкова // Рідна школа. – 2012. - №6 (990). - С.3-8

Сластенин В. А. Педагогика: Инновационная деятельность / В. А. Сластенин, Л.С. Подымова. – М. : Издательство Магистр, 1997. – 308 с.

Формирование общества, основанного на знаниях. Новые задачи высшей школы / Пер. с англ. – М.: Весь Мир, 2003.

Франкл В. Человек в поисках смысла: Сборник / Пер. с англ. и нем. Д. А. Леонтьева, М. П. Папуша, Е. В. Эйдмана. — М.: Прогресс, 1990. — 368 с.

Botkin J. W., Elmadjra M., Malitza M. No Limits tj Learning. A Report to the Club of Rome. Oxford etc., 1979. P. 25-30

Downloads


Abstract views: 1722

Published

2014-03-13

How to Cite

[1]
L. V. Kozak, “RESEARCH OF INNOVATIVE MODELS OF LEARNING IN HIGHER EDUCATION”, OD, no. 1 (5), pp. 95–107, Mar. 2014.

Issue

Section

Загальний розділ