TRAINING FUTURE TEACHERS PRESCHOOL PEDAGOGY AND PSYCHOLOGY TO INNOVATION PROFESSIONAL ACTIVITY: EXPERIMENTAL RESEARCH

Authors

  • Liudmyla V. Kozak Київський університет імені Бориса Грінченка

Keywords:

professional training, cognitive skills, prospective teachers, the Humanities, Information and Communication Technologies, Information Society

Abstract

The paper considers the steps and methods of organization of experimental work to validate the model and organizational-methodological foundations of training future teachers of pre-school pedagogy and psychology in innovative professional activity, analyzed and summarized the results of the pedagogical experiment.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи : Методичний посібник для студентів магістратури / С. С. Вітвицька. – Київ : Центр навчальної літератури, 2003. – 316 с.

Карпов А. В. Рефлексивность как психическое свойство и методика ее диагностики // Психологический журнал, 2003, том 24, № 5. – С.45−57.

Реан А.А. Психология и психодиагностика личности. Теория, методы исследования, практикум / Артур Александрович Реан. – СПб.: Прайм – ЕВРОЗНАК, 2008. – 255 с.

Сисоєва С. О. Теоретичні і методичні основи підготовки вчителя до формування творчої особистості учня : дис. …док-ра пед. наук : спец. 13.00.04 / Світлана Олександрівна Сисоєва. – К., 1997. – 526 с.

Фетискин Н. П. Социально-психологическая диагностика развития личности и малых групп / Н. П. Фетискин, В. В. Козлов, Г. М. Мануйлов. – М., Изд-во Института Психотерапии. – 2002. – 490 с.

Downloads


Abstract views: 338

Published

2015-10-13

How to Cite

[1]
L. V. Kozak, “TRAINING FUTURE TEACHERS PRESCHOOL PEDAGOGY AND PSYCHOLOGY TO INNOVATION PROFESSIONAL ACTIVITY: EXPERIMENTAL RESEARCH”, OD, no. 4(12), pp. 98–109, Oct. 2015.

Issue

Section

Загальний розділ