TRAINING FUTURE TEACHERS PRESCHOOL PEDAGOGY AND PSYCHOLOGY TO INNOVATION PROFESSIONAL ACTIVITY: EXPERIMENTAL RESEARCH
Keywords:
professional training, cognitive skills, prospective teachers, the Humanities, Information and Communication Technologies, Information SocietyAbstract
The paper considers the steps and methods of organization of experimental work to validate the model and organizational-methodological foundations of training future teachers of pre-school pedagogy and psychology in innovative professional activity, analyzed and summarized the results of the pedagogical experiment.Downloads
References
Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи : Методичний посібник для студентів магістратури / С. С. Вітвицька. – Київ : Центр навчальної літератури, 2003. – 316 с.
Карпов А. В. Рефлексивность как психическое свойство и методика ее диагностики // Психологический журнал, 2003, том 24, № 5. – С.45−57.
Реан А.А. Психология и психодиагностика личности. Теория, методы исследования, практикум / Артур Александрович Реан. – СПб.: Прайм – ЕВРОЗНАК, 2008. – 255 с.
Сисоєва С. О. Теоретичні і методичні основи підготовки вчителя до формування творчої особистості учня : дис. …док-ра пед. наук : спец. 13.00.04 / Світлана Олександрівна Сисоєва. – К., 1997. – 526 с.
Фетискин Н. П. Социально-психологическая диагностика развития личности и малых групп / Н. П. Фетискин, В. В. Козлов, Г. М. Мануйлов. – М., Изд-во Института Психотерапии. – 2002. – 490 с.