KEYS-METHOD IN PREPARATION OF FUTURE TEACHERS TO INNOVATIVE PROFESSIONAL ACTIVITY
Keywords:
A. Neill, Summerhill school, free education, pedagogical heritageAbstract
In the offered article is exposed essence of method of keys, his purpose and task, place and value of method in professional preparation of future specialists; are certain the features of method of keys, its principles, structure, influence on forming of high-quality descriptions of specialist; is given technology of preparation of keys and features of his application in preparation future teachers to innovative professional activity.Downloads
References
Гребенькова Г. В. Кейс-метод у професійному навчанні [Електронний ресурс] / Г. В. Гребенькова – Режим доступу: http://www.nmc.od.ua/wpcontent/uploads/2011/01/
Долгоруков А. Метод case-study как современная технология профессионально-ориентированного обучения [Электронный ресурс] / А. Долгоруков / – Режим доступа http://www.vshu.ru/lections.php?tab_id=3&a=info&id=2600
Інноваційні технології навчання в діяльності інженера-педагога: навчальний посібник для інженера-педагога: у 2 ч. / [Коваленко О. Е., Штефан Л. В., Лисенко С. А., та ін.]; за ред.. О. Е.Коваленко, Л. В. Штефан. – Х.: Вид-во ТОВ «Цифрова друкарня №1», 2013. – Ч.1 : Теоретичні основи. - 195 c.
Ожегова Л. А. Метод case studies как эффективная форма обучения студентов географических спеціальностей / Л. А. Ожегова // Ученые записки Таврического национального университета им. В.И. Вернадского. - Серия «География». Том 25 (64). 2012. - №4. - С.87-96.
Панфилова А. П. Инновационные педагогические технологии : Активное обучение : учеб. Пособие для студ. Высш. учеб. заведений / А. П. Панфилова. – М. : Издательский центр «Академия», 2009. – 192 с.
Сисоєва С. О. Інтерактивні технології навчання дорослих: навчально-методичний посібник / Сисоєва С. О.; НАПН України, Ін-т педагогічної освіти і освіти дорослих. – К.: ВД «ЕКМО», 2011. – 320 с.
Ситуаційна методика навчання: теорія і практика / Упор. О. Сидоренко, В. Чуба. – К.: Центр інновацій та розвитку, 2001. – 256 с.