THE ORGANIZATION OF AN ENGLISH ENTRANCE TEST TO MA COURSE: LINGUAL AND DIDACTIC ASPECT

Authors

  • Krystyna I. Lastovka Харьковский национальный университет имени В.Н. Каразина

Keywords:

innovative process, innovative teaching, innovative education, innovative activity, innovative personality

Abstract

This article focuses on the analysis of fundamental moments at making an English entrance test to MA course for students of non-lingual specialities. The article also contains recommendations on preparing students for testing control of their receptive skills and theses for developing a lingual test as a means of intensification of methodical erudition of specialists-examiners.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Krystyna I. Lastovka, Харьковский национальный университет имени В.Н. Каразина

преподаватель кафедры английского языка

References

Агафонова Е. Г. Ретроспективный и перспективный взгляд на лингводидактическое тестирование / Е. Г. Агафонова // Вестник ТГПУ. Серия: Гуманитарные науки (Филология). – Выпуск 9 (60). – 2006. – С. 75-81.

Голубець В. В. Використання тестових завдань для навчання студентів мовних спеціальностей граматично правильного японського мовлення : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Голубець Варвара Василівна. – К., 2003. – 162 с.

Карапузова Н. Д. Дидактичні умови організації екзамену у вищих навчальних педагогічних закладах : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 «Теорія та історія педагогіки» / Н. Д. Карапузова. – Харків, 1997. – 18 с.

Квасова О. Г. Основи тестування іншомовних навичок і вмінь: Навчальний посібник / О. Г. Квасова. – К.: Ленвіт, 2009. – 119 с.

Коккота В. А. Лингводидактическое тестирование / В. А. Коккота. – М.: Высшая школа, 1989. – 123 с.

Кукуева Н. Н. Лингводидактическое тестирование в образовательных контекстах России и Великобритании конца XX-начала XXI века : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Кукуева Надежда Николаевна. – Ростов н/Д, 2006. – 220 с.

Магомедова М. А. Лингводидактическое тестирование как средство управления процессом овладения русским языком как иностранным : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Магомедова Мария Алиевна. – Москва, 2007. – 205 с.

Митина М. В. Организация тестового контроля навыков и умений иноязычного устно-речевого общения : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Митина Марина Валерьевна. – Н. Новгород, 2005. – 285 с.

Молокович О. О. Тестовий контроль рівня володіння говорінням англійською мовою як другою іноземною у студентів ІІ курсу мовного факультету : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Молокович Ольга Олексіївна. – К., 2001. – 243 с.

Ніколаєва С. Ю. Практикум з методики тестування лексичної іншомовної компетенції (на матеріалі англійської мови) / С. Ю. Ніколаєва. – К.: ІЗМН, 1996. – 312 с.

Петращук О. П. Типи тестових завдань для контролю іншомовного говоріння учнів середньої загальноосвітньої школи / О. П. Петращук // Іноземні мови. – 1999. – №1. – С. 14-18.

Alderson J. C. Assessing reading / J. C. Alderson // Cambridge language assessment series. – Cambridge: Cambridge University Press, 2000. – 398 p.

Bachman L. F. Fundamental considerations in language testing / L. F. Bachman. – Oxford University Press, 1990. – 408 p.

Davidson F. Testcraft: A teacher's guide to writing and using language test specifications / F. Davidson, B. K. Lynch. – New Haven: Yale University Press, 2002. – 149 p.

Davidson F. The Common European Framework of Reference (CEFR) and the design of language tests: A Matter of Effect / F. Davidson, G. Fulcher // Language Teaching. – №40/3. – 2007. – P. 231-241.

McNamara T. F. Language testing / T. F. McNamara. – Oxford University Press, 2000. – 156 p.

Downloads


Abstract views: 395

Published

2014-06-03

How to Cite

[1]
K. I. Lastovka, “THE ORGANIZATION OF AN ENGLISH ENTRANCE TEST TO MA COURSE: LINGUAL AND DIDACTIC ASPECT”, OD, no. 2 (6), pp. 97–109, Jun. 2014.

Issue

Section

Загальний розділ