ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ РОЗВИТКУ ТВОРЧОЇ ОБДАРОВАНОСТІ ДІТЕЙ У ПОЗАШКІЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Iryna Baranovska Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського http://orcid.org/0000-0002-8223-1683
  • Anastasia Chernyatinska Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського http://orcid.org/0000-0002-6228-9669
  • Svitlana Pokhyla Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського http://orcid.org/0000-0002-7138-7391

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2019.%203-4.206219

Ключові слова:

види спеціальних обдарувань, здібності, інноваційні підходи, позашкільні заклади освіти, творча обдарованість

Анотація

У статті висвітлено проблеми розвитку творчої обдарованості дітей у позашкільних навчальних закладах. Встановлено, що обдаровані діти (діти з особливими освітніми проблемами) в сучасному освітньому просторі є найбільш незахищеним ланкою суспільства. У швидко змінюваному світі вони потребують особливої уваги з боку вчителів, батьків, психологів і медиків в процесі виховання, навчання, адаптації, соціалізації і самореалізації особистості. Розкрито унікальність понять «обдарованість» і «творча обдарованість» дитини. Проаналізовано роботи вчених, досліджено компоненти і показники дитячої обдарованості. З’ясовано, що позашкільні заклади освіти в Україні мають давні традиції навчання та виховання учнівської молоді за інтересами, вподобаннями, індивідуальними можливостями. Принципи їх діяльності дозволяють враховувати індивідуальні особливості кожної дитини. На прикладі роботи Вінницької обласної станції юних натуралістів висвітлені інноваційні підходи розвитку творчо обдарованих дітей. Подальшого уваги дослідників потребують питання виявлення ранньої обдарованості дошкільнят, забезпечення наступності розвитку обдарованості дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Iryna Baranovska, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

канд.пед наук, доцент кафедри мистецьких дисциплін дошкільної та початкової освіти

Anastasia Chernyatinska, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Студентка факультету дошкільної, початкової освіти та мистецтв ВДПУ імені М. Коцюбинського

Svitlana Pokhyla, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Студентка факультету дошкільної, початкової освіти та мистецтв ВДПУ імені М. Коцюбинського

Посилання

Baranovs'ka, I.H. (2007), Metodychni zasady khudozhn'o-tvorchoi samorealizatsii pidlitkiv v umovakh diial'nosti ansambliu narodnoi muzyky : [Methodical principles of artistic and creative self-realization of adolescents in the conditions of the ensemble of folk music]: Candidate’s thesis: 13.00.02. K., 177.URL http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/1371. (ukr).

Baranovs'ka, I. (2017), Vocal training of future music teachers by means of theatrical art. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsijni tekhnolohii : naukovyj zhurnal. № 10 (74). – S. 150–159 URL http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/4952 (ukr).

Vasyl'chenko, L.I. (2007), Psychological and pedagogical features of gifted children. Pedahohika i psykholohiia: visnyk APN Ukrainy. № 4. S. 32–39. (ukr).

Zahrebel'na ,O.O. (2008), Research of manifestations of intellectual and creative talent: theoretical analysis. Obdarovana dytyna. № 8. S. 63–67. (ukr).

Zakon Ukrainy «Pro pozashkil'nu osvitu». Osvita Ukrainy. 2018. (ukr).

Zorochkina, T. (2009), Types and types of gifted personality. Naukovi zapysky seriia : pedahohichni nauky № 122 S.147–152 (ukr).

Konventsiia proprava dytyny URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_021(ukr).

Matiushkyn, A.M. (1988) Gifted and talented children. Voprosy psykholohyy. №4. S. 88-97. (ukr).

Moliako, V.A. (2005), The creative potential of a person is a psychological problem. Obdarovana dytyna. № 6. S. 2–9. (ukr).

Pustovit, H. (2003), Out-of-school education: essence, purpose, prospects. Ridna shkola. №2. S.14–18. (ukr).

Suschenko, T.I. (1996), Pozashkil'na pedahohika : Navch. posibnyk. Kyiv : ISDO, 144 (ukr).

Tadeiev, P. (2008), Obdarovanist' i tvorchist' osobystosti : amerykans'kyj pidkhid : monohrafiia. Ternopil' : Navch. knyha Bohdan, 240s. (ukr).

Tarasova, H.V. (2005), Orhanyzatsyonno-pedahohycheskye uslovyia razvytyia hotovnosty uchytelia k rabote s odarennymy det'my : [Organizational and pedagogical conditions for the development of a teacher’s readiness to work with gifted children]: Candidate’s thesis: 13.00.04. K., 267. (rus).

Shatskyj, S.T. (1980), Chto takoe klub? // Yzbr. ped. soch.: v 2 t. Moskva: Uchpedhyz, T. 1. S. 258 -266. (rus).

Downloads


Переглядів анотації: 167

Опубліковано

2019-10-17

Як цитувати

[1]
I. Baranovska, A. Chernyatinska, і S. Pokhyla, «ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ РОЗВИТКУ ТВОРЧОЇ ОБДАРОВАНОСТІ ДІТЕЙ У ПОЗАШКІЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ», OD, с. 206–219, Жов 2019.

Номер

Розділ

Інновації в освіті