МІЖДИСЦИПЛІНАРНИЙ ПІДХІД У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ МАГІСТРАТУРИ (НА ПРИКЛАДІ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ОСВІТОЛОГІЯ»)
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2021.2.1Ключові слова:
міждисциплінарний підхід, міждисциплінарність, освітологія, якість освіти, університетська освітаАнотація
Стаття присвячена загальній характеристиці міждисциплінарного підходу як способу взаємодії між науками та основного чинника зростання міждисциплінарних зв’язків в освітньому процесі. Автори підкреслюють той факт, що міждисциплінарність не є феноменом, що притаманний лише конкретній науці чи певній галузі наук, він стосується усіх галузей знань. В статті простежуються тенденції розвитку міждисциплінарності в гуманітарних науках на прикладі курсу «Освітологія». Значна увага приділена авторами ефективності використання міждисциплінарного підходу у професійній підготовці управлінців на базі досвіду викладання курсу «Освітології» як міждисциплінарного предмету навчання.
Завантаження
Посилання
Вступ до освітології: Навчальний посібник / Упорядники: В. О. Огнев’юк, С. О. Сисоєва. Київ: ВП «Едельвейс», 2017. 382 с.
Колот А. М. Міждисциплінарний підхід як домінанта розвитку економічної науки та освітньої діяльності. С. 77-83. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/32609714.pdf
Методологія міждисциплінарних досліджень у сфері освіти, 2014. С. 6.
Робоча навчальна програма з курсу «Освітологія». 2020 рік. Київський університет імені Бориса Грінченка, 36 с.
Судаков В. І. Типи теоретичного синтезу та їх дослідницький потенціал в міждисциплінарних соціальних дослідженнях. Матеріали науково-теоретичного семінару «Міждисциплінарні дискусії, матеріали наукового теоретичного. семінару». Київ, 2017. С 14-17. URL: http://www.iir.edu.ua/uploads/files/tezi%20ceminar%20synthesis%205%2012%202017%20final%20(1).pdf
Філіпенко А. С. Міждисциплінарна методологія: базові принципи. URL:http://journals.iir.kiev.ua/index.php/ec_n/article/viewFile/3283/2959
Aram John D. Concepts of interdisciplinarity: Configurations of Knowledge and Action, 2004. URL: https://DOI.org/10.1177/0018726704043893/
Cobban A.B. The Medieval Universities: their Development and Organization, London: Methuen, 1975, 264 p.
Christensen J., Ekelund N., Melin M., Widen P. The beautiful risk of collaborative and interdisciplinary research. A challenging collaborative and critical approach toward sustainable learning processes in academic profession. Sustainability (Switzerland), (2021), 13 (9). DOI: 10.3390/su13094723
Festinger L. A. Theory of Cognitive Dissonance. Stanford University Press, 1962. 291с.
Jacobs H. H. The Growing Need for Interdisciplinary Curriculum Content. Interdisciplinary curriculum: Design and implementation / Jacobs H. H. – Alexandria, VA: ASDC, 1989, 97 р. P. 5–19.
Johnston E., Burleigh Ch., Wolson A. Interdisciplinary collaborative research for professional academic development in higher education. Higher Learning Research Communications, 2020. 10 (1), pp. 62-77. DOI: 10.18870/hlrc.v10i1.1175 Lynn H. E. Concept-Based Curriculum and Instruction. Thousand Oaks, Calif.: Corwin Press, 1998. 192 p.
Lynn, H. E. (1998) Concept-Based Curriculum and Instruction. Thousand Oaks, Calif.: Corwin Press, 192 p.
Menand L. The Metaphysical Club. The Journal of American History, 2001, 89(3).
Romanovskyi O., Romanovska Y. Higher education innovations as the newest interdisciplinary direction of higher school and higher education science. Міждисциплінарні дослідження складних систем, 2020, № 17. С 83-101. URL: http://iscs-journal.npu.edu.ua/article/view/216975
The Oxford Handbook of Interdisciplinarity. Second Edition / Editorin-chief R. Frodeman. Associate editors J. T. Klein and R. C. S. Pacheco. Oxford University Press, 2017.
Universities without walls. A version 2030. European Universities Associacion. February 2021. С. 8, 12.
Vstup do osvitolohii: Navchalnyi posibnyk [Introduction to Osvitology: Textbook] / Uporiadnyky: V. O. Ohneviuk, S. O. Sysoieva. Kyiv: VP «Edelveis», 2017. 382 s.
Kolot A. M. Mizhdystsyplinarnyi pidkhid yak dominanta rozvytku ekonomichnoi nauky ta osvitnoi diialnosti [Interdisciplinary approach as a dominant development of economic science and educational activities]. S.77-83. https://core.ac.uk/download/pdf/32609714.pdf
Metodolohiia mizhdystsyplinarnykh doslidzhen u sferi osvity [Methodology of interdisciplinary research in the field of education], 2014. S. 6.
Robocha navchalna prohrama z kursu «Osvitolohiia» [Working curriculum for the course "Education"]. 2020 rik. Kyivskyi universytet imeni Borysa Hrinchenka, 36 s.
Sudakov V. I. Typy teoretychnoho syntezu ta yikh doslidnytskyi potentsial v mizhdystsyplinarnykh sotsialnykh doslidzhenniakh [Types of theoretical synthesis and their research potential in interdisciplinary social research]. Materialy naukovo-teoretychnoho seminaru «Mizhdystsyplinarni dyskusii, materialy naukovoho teoretychnoho. seminaru». Kyiv, 2017. S 14-17.
Filipenko A. S. Mizhdystsyplinarna metodolohiia: bazovi pryntsypy [Interdisciplinary approach as a dominant development of economic science and educational activities]. Р. 77-83. https://core.ac.uk/download/pdf/32609714.pdf
Aram John, D. (2004) Concepts of interdisciplinarity: Configurations of Knowledge and Action, https://DOI.org/10.1177/0018726704043893/.
Cobban, A.B. (1975) The Medieval Universities: their Development and Organization, London: Methuen, 264 p.
Christensen, J., Ekelund, N., Melin, M., Widen, P. (2021). The beautiful risk of collaborative and interdisciplinary research. A challenging collaborative and critical approach toward sustainable learning processes in academic profession. Sustainability (Switzerland), 13 (9). DOI: 10.3390/su13094723
Festinger L. A. (1962). Theory of Cognitive Dissonance. Stanford University Press. 291с.
Jacobs, H. H. (1989) The Growing Need for Interdisciplinary Curriculum Content. Interdisciplinary curriculum: Design and implementation / Jacobs H. H. – Alexandria, VA: ASDC, 97 р. – P. 5–19.
Johnston E., Burleigh Ch., Wolson A. (2020). Interdisciplinary collaborative research for professional academic development in higher education. Higher Learning Research Communications, 10 (1), pp. 62-77. DOI: 10.18870/hlrc.v10i1.1175
Lynn H. E. Concept-Based Curriculum and Instruction. Thousand Oaks, Calif.: Corwin Press, 1998. 192 p.
Menand, L. (2001) The Metaphysical Club. The Journal of American History 89(3).
Romanovskyi, O., Romanovska, Y. (2020). Higher education innovations as the newest interdisciplinary direction of higher school and higher education science. Mizhdystsyplinarni doslidzhennia skladnykh system, 17. S 83-101. http://iscs-journal.npu.edu.ua/article/view/216975
The Oxford Handbook of Interdisciplinarity (2017). Second Edition / Editorin-chief R. Frodeman. Associate editors J. T. Klein and R. C. S. Pacheco. Oxford University Press.
Universities without walls. A version 2030. European Universities Associacion. February 2021. Р. 8, 12.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Освітологічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.