ЗОВНІШНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЦІННОСТЕЙ УНІВЕРСИТЕТУ: ЕКОНОМІКА КУЛЬТУРИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2022.27

Ключові слова:

цінності університету, зовнішнє середовище, групи цінностей у вищій освіті, економіка культури

Анотація

У статті обґрунтовано вплив зовнішнього середовища на розвиток системи цінностей закладу вищої освіти. Виділено основні чотири групи цінностей у вищій освіті: внутрішні цінності функціонування вищої освіти; зовнішні цінності вищої освіти; інструментальні цінності вищої освіти; цінності, які є продуктом здобуття вищої освіти. У статті закцентовано увагу саме на другій групі цінностей (економічні цінності вищої освіти), джерелом формування яких є соціальне замовлення держави та суспільства. Визначено, що такі цінності можуть бути органічно імплементовані або ж відверто нав’язані університетам ззовні, але від того вони є не менш важливі, оскільки саме через них університети забезпечують здатність функціонування соціально-професійної структури суспільства. Досліджено механізми управління змінами, що заподіюються в результаті просування нової системи цінностей закладом вищої освіти. Виявлено, що зміни зовнішнього середовища цінностей університету (наприклад, зміни цінностей міста, де функціонує університет) та його прояви у вигляді феномену економіки культури, опосередковано впливають на розвиток цінностей університету.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Олександр Горбань, Київський університет імені Бориса Грінченка

Доктор філософських наук, професор, професор кафедри філософії Історико-філософського факультету

Олена Проценко, Київський університет імені Бориса Грінченка, м.Київ, Україна

Кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач науково-дослідної лабораторії освітології

Посилання

Огнев’юк В. О. Освіта в системі цінностей сталого людського розвитку. К.: ЗнанняУкраїни, 2003. 450 с

Проценко, О., Бульвінська, О., Мельниченко, О., & Хархула, Я. (2021). Університетські цінності в закладах вищої освіти України та Республіки Польща: погляд студентів. Освітологія, (10), 45–54. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2021.105

Bott, H. (2018). City and University – An Architect’s Notes on an Intriguing Spatial Relationship. In: Meusburger, P., Heffernan, M., & Suarsana, L. (Eds.) Geographies of the University. Knowledge and Space, 12. Cham: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-75593-9_12

Boychenko, N. M. (2016). The ethical values of modern university education: philosophical reflection. Doctor’s thesis: 09.00.10 – philosophy of education and 09.00.07 – ethics. Institute of higher education of the National academy of pedagogical sciences of Ukraine. Retrieved 3/05/2021, from https://ihed.org.ua/wp-content/uploads/2019/01/Boychenko_26.02.2016_disertac.pdf

Bourdieu, Pierre. Ökonomisches Kapital, kulturelles Kapital, soziales Kaputal, in: Kreckel, Reinhard (ed.) Soziale Ungleichheiten (Soziale Welt, Sonderheft 2). Güttingen: Otto Schwartz & Co., 1983. 183–198.

Horban O., Babenko L., Lomachinska I., Hura O., Martych R. A knowledge management culture in the European higher education system. Scientific Bulletin of National Mining University, № 3, 2021b, 173-177. https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-3/173

Horban O., Protsenko O., Tytarenko V., Bulvinska O., Melnychenko O. Cultural economics: the role of higher education institution in shaping the value systems. Scientific Bulletin of National Mining University, № 1, 2022, р. 166-170. https://doi.org/10.33271/nvngu/2022-1/128

Kant I. The Metaphysics of Morals [trans. by Mary Gregor]. Cambridge: Cambridge University Press, 1991.

Långstedt, J., & Manninen, T. J. (2021). Basic Values and Change: A Mixed Methods Study. Journal of Change Management, 21, 333-357. https://doi.org/10.1080/14697017.2020.1837206.

Scheler M. Formalism in Ethics and Non-formal Ethics of Values [trans. by Manfred Frings and Roger Funk]. Evanston: Northwestern University Press, 1973.

Downloads


Переглядів анотації: 50

Опубліковано

2022-07-04

Як цитувати

[1]
О. Горбань і О. Проценко, «ЗОВНІШНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЦІННОСТЕЙ УНІВЕРСИТЕТУ: ЕКОНОМІКА КУЛЬТУРИ», OD, вип. 37, вип. 2, с. 101–112, Лип 2022.

Номер

Розділ

Соціокультурологічні засади сучасної освіти