CУЧАСНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ І ВИКЛАДАННЯ НА ОСНОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ: ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД

Oksana Bulvinska

Анотація


У статті охарактеризовані теоретичні основи навчання і викладання на основі дослідження, їх роль у формуванні дослідницької компетентності студентів, їх критичного і творчого мислення. Проаналізований досвід викладання на основі дослідження з університетів різних країн, класифікований за методами навчання. Наголошується, що найбільш ефективними для розвитку дослідницької компетентності студентів є активні методи, які спонукують до активної розумової й практичної діяльності під час засвоєння навчального матеріалу.


Ключові слова


активні методи навчання; викладання і навчання на основі дослідження; дослідницький метод; кейс-метод; метод проектів; методи навчання і викладання.

Повний текст:

PDF

Посилання


Козак Л. В. Розвиток університетської освіти: навчання на основі дослідження. Освітологічний дискурс. 2016. № 2 (14). С. 38–52.

Концепція та методологія реалізації науково-дослідницької діяльності суб’єктів навчально-виховного процесу університетів: монографія / О. І. Бульвінська та ін.; за ред. О. Г. Ярошенко. Київ: Інститут вищої освіти НАПН України, 2016. 178 с.

Луговий В., Захарченко В., Ткаченко В. Базовані на дослідженнях викладання і навчання в Європейському просторі вищої освіти. Педагогічна газета. 2018. № 3. С. 3.

Луговий В. І., Таланова Ж. В. Вища освіта через дослідження: концептуальні засади здійснення й оцінювання. Вища освіта України: тематичний випуск «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології». 2012. Том 1. Випуск 3. С. 16–28.

Паризьке комюніке (2018). URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/news/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/2018/06/06/12/paris-communiqueenua2018.pdf (дата звернення: 20.02.2019).

Ставицький А. В. Розвиток вищої освіти, заснованої на дослідженнях. URL: http://www.andriystav.cc.ua/Downloads/TEMPUS/RBE.pdf (дата звернення: 20.02.2019).

Шоптенко В., Кайсина О. Опыт использования бизнес-симуляций в интегрированных образовательных курсах. Менеджер по персоналу. 2008. № 3. С. 32–42.

Aditomo A., Goodyear P., Bliuc A.-M., Ellis R. A. Inquiry-based learning in higher education: principal forms, educational objectives, and disciplinary variations. Studies in Higher Education. 2013. № 38. С. 1239–1258. DOI: 10.1080/03075079.2011.616584.

Creaton J., Nakai T., Saitoh Y. Eight principles for linking research and teaching. Portsmouth: University of Portsmouth, 2010. 25 p.

England Ph.There’s more than one way of providing the ‘Oxford experience’. Illuminatio. 2007. Spring. P. 8–9.

Gaebel M., Zhang Th. Trends 2018. Learning and teaching in the European Higher Education Area. URL: https://eua.eu/downloads/publications/trends-2018-learning-and-teaching-in-the-european-higher-education-area.pdf (дата звернення: 20.02.2019).

Hattie J. Visible learning: A synthesis of over 800 meta-analyses relating to achievement. Oxford: Routledge, 2009. 392 с.

Healey M. Linking research and teaching: exploring disciplinary spaces and the role of inquiry-based learning. Reshaping the University: New Relationships between Research, Scholarship and Teaching / Barnett R (ed). Maidenhead: Open University Press, 2005. Р. 67–78.

Healey M., Jenkins A. Linking discipline-based research and teaching through mainstreaming undergraduate research. URL : https://warwick.ac.uk/fac/cross_fac/iatl/cetl/resources/linking_discipline-based_research_and_teaching_through...pdf (дата звернення: 20.02.2019).

Pavliuk R. O., Liakh T. L., Bezpalko O. V., Klishevych N. A. Research-based training: methodological characteristics and results of the analysis of educational programs. Social Sciences. 2017. № 6 (4). Р. 152. DOI:10.3390/socsci6040152.

Preston L., Harvie K., Wallace H. Inquiry-based Learning in Teacher Education: A Primary Humanities Example Lou Preston. Australian Journal of Teacher Education. 2015. Vol. 40. Issue 12. Р. 67–85. DOI 10.14221/ajte.2015v40n12.6.

Spiller D. Research and Teaching. Hamilton : University of Waikato, 2012. 39 p.

References

Kozak L. V. (2016). Development of university education:studying based on research. Osvitologichnij diskurs, 2 (14), 38–52 (ukr).

Bulvinska, O., Divinska, N., Diachenko, N., Zhabenko, O., Lynova, I., Skyba, Yu. … Yaroshenko, O. (2016). Koncepciya ta metodologiya realizaciyi naukovo-doslidnickoyi diyalnosti sub’yektiv navchalno-vihovnogo procesu universitetiv : monografiya [Concept and methodology of research activities of subjects of educational process of universities: monograph]. Kyiv, Ukraine: IVO NAPNU (ukr).

Lugovij, V., Zaharchenko, V., Tkachenko, V. (2018). Bazovani na doslidzhennyah vikladannya i navchannya v Yevropejskomu prostori vishoyi osviti [Research-based teaching and learning in the European Higher Education Area]. Pedagogichna gazeta, 3, 3 (ukr).

Lugovij, V. I., Talanova, Zh. V. (2012). Visha osvita cherez doslidzhennya: konceptualni zasadi zdijsnennya j ocinyuvannya [Research-based higher education: conceptual framework for implementation and evaluation.]. Visha osvita Ukrayini: tematichnij vipusk «Pedagogika vishoyi shkoli: metodologiya, teoriya, tehnologiyi», Vol. 1, Issue 3, 16–28 (ukr).

Paris Communiqué (2018). Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/news/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/2018/06/06/12/paris-communiqueenua2018.pdf (ukr).

Stavytskiy A. V. (2015). The development of higher education based on research. Retrieved from http://www.andriystav.cc.ua/Downloads/TEMPUS/RBE.pdf (ukr).

Shoptenko, V., Kajsina, O. (2008). Opyt ispolzovaniya biznes-simulyacij v integrirovannyh obrazovatelnyh kursah [Experience of using business simulations in integrated educational courses]. Menedzher po personalu, 3, 32–42 (rus).

Aditomo, A., Goodyear, P., Bliuc, A.-M., Ellis, R. A. (2013). Inquiry-based learning in higher education: principal forms, educational objectives, and disciplinary variations. Studies in Higher Education, 38, 1239–1258 (eng).

Creaton, J., Nakai, T., Saitoh, Y. (2010). Eight principles for linking research and teaching. Portsmouth, UK: University of Portsmouth (eng).

England, Ph. (2007). There’s more than one way of providing the ‘Oxford experience’. Illuminatio, Spring, 8–9 (eng).

Gaebel, M., Zhang, Th. Trends 2018. Learning and teaching in the European Higher Education Area. Retrieved from https://eua.eu/downloads/publications/trends-2018-learning-and-teaching-in-the-european-higher-education-area.pdf (eng).

Hattie, J. (2009). Visible learning: A synthesis of over 800 meta-analyses relating to achievement. Oxford, UK: Routledge (eng).

Healey, M. (2005). Linking research and teaching: exploring disciplinary spaces and the role of inquiry-based learning. In Barnett, R. (Ed.) Reshaping the University: New Relationships between Research, Scholarship and Teaching. (pp. 67–78). Maidenhead, UK: Open University Press (eng).

Healey, M., Jenkins, A. (2009). Linking discipline-based research and teaching through mainstreaming undergraduate research. Retrieved from https://warwick.ac.uk/fac/cross_fac/iatl/cetl/resources/linking_discipline-based_research_and_teaching_through...pdf (eng).

Pavliuk, R. O., Liakh, T. L., Bezpalko, O. V., Klishevych, N. A. (2017). Research-based training: methodological characteristics and results of the analysis of educational programs. Social Sciences, № 6 (4), 152. DOI:10.3390/socsci6040152 (eng).

Preston, L., Harvie, K., Wallace, H. (2015). Inquiry-based Learning in Teacher Education: A Primary Humanities Example Lou Preston. Australian Journal of Teacher Education, 40 (12), 67–85. DOI 10.14221/ajte.2015v40n12.6 (eng).

Spiller, D. (2012). Research and Teaching. Hamilton, New Zeland: University of Waikato (eng).




DOI: https://doi.org/10.28925/2312-5829.2019.1-2.83103

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.