Активізація творчої діяльності студентів на заняттях з хорового диригування
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2022.347Ключові слова:
активізація, діяльність, здібності, інноваційні принципи, міждисциплінарний зв'язок, методи, творчість, хорове диригуванняАнотація
Формування творчої особистості на сучасному інноваційному етапі набуває особливої актуальності. Тому, при підготовці фахівців, важливим стає пошук та використання викладачами ефективних форм і методів комп’ютерних технологій з метою підвищення рівня навчання, активізації творчої діяльності студентів та професійної підготовки майбутніх випускників. Важливим завданням мистецької освіти є музичний та творчий розвиток фахівців на основі міждисциплінарних зв’язків.
Метою даної статті є цілеспрямований пошук і добір принципів та методів навчання, які сприяють підвищенню професійної компетентності, фаховому вдосконаленню, активізації творчої діяльності студентів, розвитку їх творчого мислення, уяви та фантазії.
У статті висвітлено особливості занять з хорового диригування на основі таких принципів, як принцип індивідуального підходу, міждисциплінарних зв’язків та інтерактивного навчання.
Для творчого розвитку студентів досліджено використання таких методів навчання, як: метод моделювання художньо-творчого процесу; інтонаційно-стильового досягнення музики; пізнавальної діяльності; «живого» виконання; проблемно-пошуковий; створення композицій тощо.
Ефективним при підготовці конкурентоспроможних фахівців є застосування у навчальному процесі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій і музичних комп'ютерних програм.
У даній статті запропоновано також музично-творчі ігри, які мають на меті активізувати увагу та мислення майбутніх фахівців, сприяти власній інтерпретації хорових творів.
Під час проведення ігор студентам дана можливість продемонструвати з листа виразну гру хорової партитури на фортепіано, показати свою здатність до інтерпретації та аранжування хорових творів; створення власних вокально-хорових вправ та шкільних пісень
Завантаження
Посилання
Kovalenko, I. H. (2008). Metodyka formuvannya profesiyno-osobystisnykh yakostey maybutnikh uchyteliv muzyky v protsesi vyvchennya dyryhent•sʹko-khorovykh dystsyplin. (Dys. kand. ped. Nauk : 13.00.02). NPU im. M. Drahomanova [Methodology of formation of professional and personal qualities of future music teachers in the process of studying conducting and choral disciplines].
Lazaryev, M. O. (1995). Osnovy pedahohichnoyi tvorchosti: navch. posibnyk dlya ped. in-t. [Basics of pedagogical creativity]. Mriya LTD.
Mykhas’kova, M. A. (2007). Formuvannya fakhovoyi kompetentnosti maybutnikh vchyteliv muzyky. (Аvtoref. dys. kand. ped. Nauk : 13.00.02). [Formation of professional competence of future music teachers].
Oleksyuk, O. M. (2013). Muzychna pedahohika: navch. posibnyk. [Musical pedagogy]. Kyyiv. un-t im. B. Hrinchenka.
Orlov, V. F. (2004). Teoretychni ta metodychni zasady profesiynoho stanovlennya maybutnikh uchyteliv mystetsʹkykh dystsyplin. (Аvtoref. dys. doktora ped. Nauk : 13.00.04). [Theoretical and methodical principles of professional formation of future teachers of art disciplines]. Kyiv.
Prikhodko, V. M. (2002). Vprovadzhennya novitnikh tekhnolohiy u vishchiy shkoli [Implementation of the latest technologies in higher education]. Postmetodika, 2/3, 115–118.
Teryayeva, L. A. (2019). Zastosuvannya muzykal'nykh informatsionnykh tekhnologíy pri vívchenní navchal'noí̈ distsipliny «Khorove diriguvannya» [The use of musical information technologies in the study of the educational discipline "Choir Conducting"]. https://doi.org/10.28925/2312-5829.2019.1-2.272285
Teryayeva, L. A. (2020). Otsinyuvannya efektyvnosti zastosuvannya metodiv, form, vydiv ta zasobiv navchannya na zanyattyakh z khorovoho dyryhuvannya [Evaluation of the effectiveness of the application of methods, forms, types and means of teaching in choral conducting classes]. https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.2.3
Tsidilo, I. M. (2006). Vplyv IKT-kompetentnosti pedahoha na yspolʹzovanye innovatsiynikh tekhnolohiy u navchalʹnomu protsesi [The influence of the teacher's ICT competence on the use of innovative technologies in the educational process]. Profesiyni kompetentsiyi ta kompetentnosti vchytelya : materialy rehion. nauk.-prakt. seminaru. Ternopil. TNPU im. V. Hnatyuka Ternopil, 44–47.
Lebler, D. (2008). Popular music pedagogy: peer learning in practice. Music Education Research, 10(2), 193–213. https://doi.org/10.1080/14613800802079056
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.