FORMATION INFORMATICS COMPETENCЕ OF BACHELOR OF PHILOLOGY IN THE LEARNING PROCESS

Authors

  • Oksana M. Glushak "Київський університет імені Бориса Грінченка"

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2016.2.10614

Abstract

In the article the features of formation of informatics competence of the bachelors of Philology in the process of teaching it disciplines. Analyzed the concept of "information competence", " informatics competence ". Defines the components of informatics competence in the context of functionally-active field bachelor's degree in Philology. The study determined that in the process of formation of information competence bachelors in Philology should focus on: system personal important beliefs that determine the need for obtaining, processing and transmitting of information data, the use of ICT at the stage of training and future professional activity; system of knowledge, abilities and skills for technical, system, software component of ICT, a range of abilities and skills of students to work with informational data, the use of ICT in educational and vocational activity; self-diagnosis of the impact of its activities during training and during professional work.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bodnenko D. The Role of Informatization in the Change of Higher School Tasks: the Impact on the Professional Teacher Competences/ D. Bodnenko // ICTERI. – 2013. – Р. 281–287.

Бобрицька В. І. Організаційно-педагогічні умови застосування інформаційно–комунікаційних технологій у процесі професійної підготовки студентів гуманітарних спеціальностей / В. І. Бобрицька, С. М. Процька // Вісник Житомирського університету. – 2013. – С. 34–37.

Глушак О. М. Застосування мережевих технологій в навчально-виховному процесі ВНЗ / О. М. Глушак // Інформаційні технології і засоби навчання.– 2013. – Том 37 (№ 5). – С. 81–88.

Карташова Л. А. Формування ІТ–готовності як нової якісної характеристики учителя суспільно–гуманітарних дисциплін [Електронний ресурс] / Л. А. Карташова // Педагогічний дискурс. – 2010. – Вип. 8. – Режим доступу: www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/peddysk/2010_8/kartashova.pdf.

Литвинова С. Г. Формування інформаційно–комунікаційної компетентності (ІКК) вчителів предметників [Електронний ресурс] / С. Г. Литвинова // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2008. – № 1 (5). Режим доступу до журналу: http://archive.nbuv.gov.ua/e–journals/ITZN/em5/emg.html.

Морзе Н. В. Методика навчання інформатики: навчальний посібник / Н. В. Морзе. – К. : Навчальна книга, 2003. – Ч.1.Загальна методика навчання інформатики. – 254 с.

Пєтухова Л. Є. Інформатичні компетентності майбутнього вчителя початкових класів (в моделі трисуб'єктної дидактики): Навчально–методичний посібник / Л. Є. Пєтухова. – Херсон : Херсонський державний університет, 2010. – 524 с.

Сисоєва С. О. Вища освіта України реалії сучасного розвитку / С. О. Сисоєва, Н. Г. Батечко – К. : ВД ЕКМО, 2011. – 368 с.

Downloads


Abstract views: 559

Published

2016-06-14

How to Cite

[1]
O. M. Glushak, “FORMATION INFORMATICS COMPETENCЕ OF BACHELOR OF PHILOLOGY IN THE LEARNING PROCESS”, OD, no. 2(14), pp. 106–114, Jun. 2016.

Issue

Section

Informatization of Education