TRAINING FUTURE BACHELOR OF PHILOLOGY TO THE USE OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN THE FUTURE PROFESSIONAL ACTIVITY
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2016.1.3041Keywords:
ethno-cultural competence, methodological foundations, ethno-cultural educationAbstract
The article discloses the substantial features of the preparation of future bachelor of philology to the use of ICT in the future professional activity. The study found that during a bachelor of philology to the use of ICT in their future professional activities focus on the formation: the system personally significant views that determine the need for receiving, processing and transmitting information data, the application of ICT in the learning stage and future professional activities; system of knowledge and skills from the technical system, the software component of ICT; Complex skills and abilities of students to work with the information data, the use of ICT in educational and professional activities; self-test the impact of its activities. сування ІКТ на етапі навчання й майбутній професійні діяльності; системи знань, умінь та навичок з технічної, системної, програмної складової ІКТ; комплексу умінь та навичок студентів для роботи з інформаційними даними, застосування засобів ІКТ у навчальній та професійній діяльності; самодіагностиці результативності своєї діяльності.Downloads
References
Bodnenko D. The Role of Informatization in the Change of Higher School Tasks: the Impact on the Professional Teacher Competences/ D. Bodnenko // ICTERI. – 2013. – Р. 281–287.
Бобрицька В. І. Організаційно-педагогічні умови застосування інформаційно–комунікаційних технологій у процесі професійної підготовки студентів гуманітарних спеціальностей / В. І. Бобрицька, С. М. Процька // Вісник Житомирського університету. – 2013. – С. 34–37.
Глушак О. М. Застосування мережевих технологій в навчально-виховному процесі ВНЗ / О. М. Глушак // Інформаційні технології і засоби навчання.– 2013. – Том 37 (№ 5). – С. 81–88.
Пєтухова Л. Є. Інформатичні компетентності майбутнього вчителя початкових класів (в моделі трисуб'єктної дидактики): Навчально–методичний посібник / Л. Є. Пєтухова. – Херсон : Херсонський державний університет, 2010. – 524 с.
Сисоєва С. О. Вища освіта України реалії сучасного розвитку / С. О. Сисоєва, Н. Г. Батечко – К. : ВД ЕКМО, 2011. – 368 с.