ТРАНСФОРМАЦІЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ COVID-19 ОЧИМА СТУДЕНТІВ ТА ВИКЛАДАЧІВ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2021.49Ключові слова:
вища освіта, пандемія COVID-19, дистанційне навчання на основі цифрових технологійАнотація
У статті досліджується реакція національної вищої освіти на пандемію COVID-19 у 2020 році. У складний 2020 рік студенти та викладачі зіткнулися з новим викликом ¬– переходом до дистанційної освіти на основі цифрових технологій. Вони були вимушені опанувати невідомими раніше освітніми платформами, змінити формат та методи викладання, навчання та іспитів. Урахування ставлення та досвіду студентів і викладачів у такій надзвичайній ситуації є джерелом для прийняття рішень щодо покращення цифрової трансформації національної вищої освіти. Дослідження зосереджено на вивченні досвіду та сприйнятті викладачами та студентами навчання онлайн. Дослідження базується на результатах опитування студентів столичного університету та викладачів трьох національних університетів, які дають чітке уявлення про швидкий перехід вищої освіти до нового формату ¬– навчання онлайн в умовах надзвичайної ситуації ¬– пандемії COVID-19. Анкетування розроблені у форматі Google Forms та розіслані вибірково студентам і викладачам онлайн у 2020-2021 рр. Підкреслено, що пандемія COVID-19 перевірила автономію національних університетів, їх здатність протягом короткого часу реорганізовувати освітні послуги на онлайн-формат через різноманітні технічні можливості та фінансові ресурси. Отримані дані свідчать про те, що пандемія COVID-19 прискорила цифровізацію вищої освіти як міжнародної так і національної. Крім того, результати опитування дають змогу не лише визначити позитивні та негативні тенденції цифрової трансформації вищої освіти, а також окреслити перспективні формати навчання очами студентів та викладачів у майбутньому.
Завантаження
Посилання
Agasisti, T., Soncin, M. (2021). Higher education in troubled times: on the impact of Covid-19 in Italy. Studies in Higher Education, 46(1), 86–95. https://doi.org/10.1080/03075079.2020.1859689
de Boer, H. (2021). COVID-19 in Dutch higher education. Studies in Higher Education, 46(1), 96–106. https://doi.org/10.1080/03075079.2020.1859684
Engeness I. & Nohr M. (2020). Engagement in Learning in the Massive Open Online Course: Implications for Epistemic Practices and Development of Transformative Digital Agency with Pre- and In-Service Teachers in Norway. Cultural-Historical Psychology, 16 (3), 71–82. DOI:10.17759/chp.2020160308
Eringfeld, S. (2021). Higher education and its post-coronial future: utopian hopes and dystopian fears at Cambridge University during Covid-19. Studies in Higher Education, 46(1), 146–157. https://doi.org/10.1080/03075079.2020.1859681
García-Morales, V.J., Garrido-Moreno, A., Martín-Rojas, R. (2021). The Transformation of Higher Education After the COVID Disruption: Emerging Challenges in an Online Learning Scenario. Frontiers in Psychology, 12,616059. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.616059
Mospan, N., & Slipchuk, V. (2020). COVID-19 Impact on Medical Education: Evidence of International Students. Universal Journal of Educational Research, 8 (12B), 8393–8401. DOI: 10.13189/ujer.2020.082645
Nandy, M., Lodh, S., Tang, A. (2021). Lessons from Covid-19 and a resilience model for higher education. Industry and Higher Education, 35(1), 3–9. https://doi.org/10.1177/0950422220962696
Potra, S., Pugna, A., Pop, M.-D., Negrea, R., Dungan, L. (2021). Facing Covid-19 challenges: 1st-year students’ experience with the Romanian hybrid higher educational system. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(6), 3058, 1–15. https://doi.org/10.3390/ijerph18063058
The COVID-19 pandemic has changed education forever. The World Economic Forum COVID Action Platform. URL: https://www.weforum.org/agenda/2020/04/coronavirus-education-global-covid19-online-digital-learning/
Zawacki-Richter, O. (2021). The current state and impact of Covid-19 on digital higher education in Germany. Human Behavior and Emerging Technologies, 3(1), 218–226. https://doi.org/10.1002/hbe2.238
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Освітологічний дискурс

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.