РОЗВИТОК НАВИЧОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ СТУДЕНТІВ- МАГІСТРАНТІВ ПЕДАГОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ У ЗМІСТІ ДИСЦИПЛІНИ «ПРОФЕСІЙНЕ СПІЛКУВАННЯ ІНОЗЕМНОЮ МОВОЮ»
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.2.2Ключові слова:
англійська мова, іноземна мова, критичне мислення, навичка, магістерський освітній рівень, педагогічні спеціальності, підготовка вчителяАнотація
Стаття присвячена питанню розвитку навичок критичного мислення студентів педагогічних спеціальностей у змісту дисципліни «Професійне спілкування іноземною мовою». З’ясовано, що розвиток критичного мислення майбутніх педагогів безпосередньо залежать від розвитку навичок спілкування у сфері професійної діяльності. Сучасні вимоги до підготовки магістра потребують від нього перш за все бути плідним учасником міжкультурної комунікації і мати необхідні навички та вміння професійного, ділового та ситуативного спілкування в усній і письмовій формах, бути спроможними оволодіти новітньою фаховою інформацією через іноземні джерела, вміти аналізувати та синтезувати її з подальшим застосуванням у сфері професійної діяльності. Акцентовано увагу на потребі застосування інтегрованого підходу (мовний і фаховий) в опануванні професійним спілкуванням іноземною мовою (англійською), що дозволяє майбутньому педагогу навчитися спілкуватися англійською мовою в професійно-педагогічній, суспільній, та особистісній сферах діяльності; сформувати критичний стиль мислення, для якого характерні відкритість, гнучкість, рефлексивність, усвідомлення внутрішньої багатозначності позицій і точок зору, альтернативності прийнятих рішень; розвинути такі базові якості особистості як комунікабельність, креативність, мобільність, самостійність, відповідальність за власний вибір і результати своєї діяльності. Виокремлено технології, які позитивно впливають на розвиток навичок критичного мислення студентів-магістрантів педагогічних спеціальностей. Доведено, що важливість співвіднесення, порівняння, перевірка отриманої інформації або її пошук інформації призводять до професійно коректного іншомовного спілкування; систематизують знання за вивченою темою, розширюють словниковий запас, вдосконалюють та активізують навички вживання в мовленні слів професійного дискурсу, розвивають критичне мислення та творчі здібності майбутніх педагогів.
Завантаження
Посилання
• Cambrige University (1994). David Marsh. https://www.cambridge.org/dj/cambridgeenglish/authors/david-marsh.
• Facione, P. A. (1990). Critical Thinking: A Statement of Expert Consensus for Purposes of Educational Assessment and Instruction («The Delphi Report» Committee on Pre-College Philosophy), ERIC Doc. No. ED 315 423. https://www.qcc.cuny.edu/SocialSciences/ppecorino/CT-Expert-Report.pdf.
• Facione, P. A. (2020). Advancing Thinking Worldwide – Critical Thinking: What It is and Why it Counts. https://www.insightassessment.com/wp-content/uploads/ia/pdf/whatwhy.pdf.
• Kosharna, N., Sytnyk, O. & Labunets, Yu. (2019). Formation of future teachers’ leadership qualities through learning a foreign language. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, Proceedings of the 3rd International Conference on Social, Economic, and Academic Leadership (ICSEAL 2019). Atlantis Press, 318, 238–239. 10.2991/icseal-19.2019.46.
• Kotenko, O. & Holovatenko, T. (2020). Models of foreign language primary school teacher training in the EU. Innovative Scientific Researches: European Development Trends and Regional Aspect. Baltija Publishing, 92–114. 10.30525/978-9934-588-38-9-5.
• Vaskivska, H., Palamar, S. & Poriadchenko, L. (2019). Psycholinguistic aspects of formation of culture of dialogical communication. Psycholinguistics. Series: Phylology, 26 (2), 11–26. 10.31470/2309-1797-2019-26-2-11-26.
• Bulvinska, O. (2019). Suchasni metody navchannsa i vykladannia na osnovi doslidzhennia: zarubizhnyi dosvid [Modern methods of research-based teaching and learning: foreign experience]. Osvitolohichnyy dyskurs, 1–2 (24–25), 83–103. https://doi.org/10.28925/2312-5829.2019.1-2.83103.
• Kyivskyi universytet imeni Borysa Hrinchenka (2018). Osvitno-profesiina prohrama 012.00.01 «Doshkilna osvita» [Borys Grinchenko Kyiv University. Educational program 012.00.01 «Presschool education»]. https://kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/vstupnikam/pi/do_mag_opys-2018.pdf.
• Kyivskyi universytet imeni Borysa Hrinchenka (2018). Osvitno-profesiina prohrama 013.00.01 «Pochatkova osvita» [Borys Grinchenko Kyiv University. Educational program 013.00.01 «Primary education»]. https://kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/vstupnikam/pi/po_mag_opys-2018.pdf.
• Petryk, L. (2017). Rozvytok krytychnoho myslennia maybutnikh uchyteliv pochatkovoyi shkoly zasobamy media [Development of future primary school teachers’ critical thinking through the media]. Pedahohichnyy protses: teoriya i praktyka, 4, 84–90. https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.8490.
• Solomakha, A. (2020. Zastosuvannia tsyfrovykh tekhnolohiy dlya formuvannia inshomovnoyi hramatychnoyi kompetentsiyi u protsesi rannoho navchannia inozemnykh mov (na prykladi nimetskoyi movy) [Application of digital technologies for formation of foreign language grammar competence in the process of early learning foreign languages (in the example of the German language)]. Open educational e-environment of modern University, 8, 121–135 10.28925/2414-0325.2020.8.11
Література
• Cambrige University. 1994. David Marsh. URL: https://www.cambridge.org/dj/cambridgeenglish/authors/david-marsh (дата звернення:.
• Facione P. A. Critical Thinking: A Statement of Expert Consensus for Purposes of Educational Assessment and Instruction («The Delphi Report» Committee on Pre-College Philosophy). 1990. ERIC Doc. No. ED 315 423. URL: https://www.qcc.cuny.edu/SocialSciences/ppecorino/CT-Expert-Report.pdf (дата звернення:. 04.03.2020)
• Facione P. A. Advancing Thinking Worldwide – Critical Thinking: What It is and Why it Counts. 2020. URL: https://www.insightassessment.com/wp-content/uploads/ia/pdf/whatwhy.pdf (дата звернення:. 04.03.2020)
• Kosharna N., Sytnyk O. & Labunets Yu. (2019). Formation of future teachers’ leadership qualities through learning a foreign language. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, Proceedings of the 3rd International Conference on Social, Economic, and Academic Leadership (ICSEAL 2019). Atlantis Press. № 318. Р. 238–239. DOI: 10.2991/icseal-19.2019.46.
• Kotenko O. & Holovatenko T. (2020). Models of foreign language primary school teacher training in the EU. Innovative Scientific Researches: European Development Trends and Regional Aspect. Riga: Baltija Publishing. Р. 92–114. DOI: 10.30525/978-9934-588-38-9-5.
• Vaskivska H., Palamar S. & Poriadchenko L. (2019). Psycholinguistic aspects of formation of culture of dialogical communication. Psycholinguistics. Series: Phylology, 26 (2), 11–26. DOI: 10.31470/2309-1797-2019-26-2-11-26.
• Бульвінська O. Cучасні методи навчання і викладання на основі дослідження: зарубіжний досвід. Освітологічний дискурс. 2019. № 1–2 (24–25). С. 83–103. DOI: https://doi.org/10.28925/2312-5829.2019.1-2.83103.
• Київський університет імені Бориса Грінченка. Освітньо-професійна програма 012.00.01 «Дошкільна освіта». 2018. URL: https://kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/vstupnikam/pi/do_mag_opys-2018.pdf (дата звернення:. 04.03.2020)
• Київський університет імені Бориса Грінченка. Освітньо-професійна програма 013.00.01 «Початкова освіта». 2018. URL: https://kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/vstupnikam/pi/po_mag_opys-2018.pdf (дата звернення:. 04.03.2020)
• Петрик Л. Розвиток критичного мислення майбутніх учителів початкової школи засобами медіа. Педагогічний процес: теорія і практика. 2017. № 4. С. 84–90. DOI: https://doi.org/10.28925/2078-1687.2017.4.8490.
• Соломаха А. Застосування цифрових технологій для формування іншомовної граматичної компетенції у процесі раннього навчання іноземних мов (на прикладі німецької мови). Open educational e-environment of modern University. 2020. № 8. С. 121–135. DOI: 10.28925/2414-0325.2020.8.11
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Освітологічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.