ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО ЗАСТОСУВАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ РАННЬОГО НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.3.8

Ключові слова:

дошкільна освіта, раннє навчання іноземних мов, підготовка майбутніх вчителів, початкова освіта, сучасні засоби навчання, цифрові технології

Анотація

Стаття  присвячена питанню підготовки майбутніх педагогів до застосування цифрових технологій у процесі раннього навчання іноземних мов. У процесі дослідження доведено, що майбутній педагог з раннього навчання іноземних мов у сучасному світі повинен бути готовим і спроможним застосовувати цифрові технології для навчання дітей; для налагодження педагогічної співпраці з колегами

в межах свого навчального закладу, своєї країни та зарубіжними колегами; для налагодження інтерактивної співпраці з дітьми закладу дошкільної освіти та учнями початкової школи; опанувати методику пошуку необхідної освітньої інформації в Інтернеті та методикою безпечної роботи з цифровим контентом тощо. У дослідженні брали участь 44 студенти ІІІ курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, спеціальностей “Початкова освіта” та “Дошкільна освіта”, Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка. У статті представлено результати анкетування студентів, визначено стан інформаційної грамотності; можливості володіння методикою пошуку в Інтернеті та роботі з цифровим контентом; готовність до педагогічної співпраці за допомогою цифрових технологій; готовності студентів до застосування цифрових технологій в процесі раннього навчання дітей іноземній мові. У процесі проведення дослідження було оновлено засоби формування іншомовної комунікативної компетентності в межах дисципліни “Іноземна мова з методикою навчання”, а саме, відбувалось системне застосовування цифрових технології, серед яких лексичні онлайн-тренажери, навчальні відео, інтерактивні ігри для опрацювання лексико-граматичного матеріалу тощо. За результатами дослідження визначено подальші шляхи формування готовності студентів педагогічних спеціальностей до застосування цифрових технологій у процесі раннього навчання іноземної мови.

 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Анжеліка Соломаха, Київський університет імені Бориса Грінченка

доцент кафедри іноземних мов і методик їх навчання Педагогічного інституту

Наталія Кошарна, Київський університет імені Бориса Грінченка

завідувач кафедри іноземних мов і методик їх навчання Педагогічного інституту

Посилання

• Bulvinska, O. (2019). Interactive methods in communicative education. Continuing professional education: theory and practice, 4 (61), 68 – 73. DOI: 10.28925/1609-8595.2019.4.6873 Electronic resource. Access mode: https://www.researchgate.net/publication/338531552_INTERACTIVE_METHODS_IN_COMMUNICATIVE_EDUCATION (eng.)

• Holovatenko, T. (2020). Legislative provision of primary school teacher training in the Benelux countries and Ukraine. Problèmes et perspectives d'introduction de la recherche scientifique innovante (Bruxelles, Belgique), 4, 77–82. DOI: 10.36074/29.11.2019.v4 Electronic resource. Access mode:https://www.researchgate.net/publication/337654409_LEGISLATIVE_PROVISION_OF_PRIMARY_SCHOOL_TEACHER_TRAINING_IN_THE_BENELUX_COUNTRIES_AND_UKRAINE (eng.)

• Kotenko, O. & Holovatenko, T. (2020). Models of foreign language primary school teacher training in the EU. Innovative Scientific Researches: European Development Trends and Regional Aspect. Publishing House “Baltija Publishing”, Riga (Latvia), 92 – 114. DOI: 10.30525/978-9934-588-38-9-5 Electronic resource. Access mode: https://www.researchgate.net/publication/340732251_MODELS_OF_FOREIGN_LANGUAGE_PRIMARY_SCHOOL_TEACHER_TRAINING_IN_THE_EU (eng.)

• Khoruzha, L., Bratko, M., Kotenko, O., Melnychenko, O., Proshkin, V. (2019). The Study of the Higher School Lecturer’s Competence in Ukraine: Diagnostics and Analytics the New Education Review, 55 (1), 233–245. ISSN 1732-6729 (eng.)

• Khoruzha, L., Kotenko, O., Proshkin, V., Smyrnova-Trybulska, E. (2019). Digital competence: abilities of a lecturer and expectations of students (Ukrainian-Polish context). E-learning and STEM Education (11), 421– 439. ISSN 2451-3644 / 978-83-66055-11-7. DOI: https://doi.org/10.34916/el.2019.11.27

• Kyivskyi universytet imeni Borysa Hrinchenka (2018). Osvitno-profesiina prohrama 012.00.01 «Doshkilna osvita» [Borys Grinchenko Kyiv University. Educational program 012.00.01 «Presschool education»]. Electronic resource. Access mode: https://kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/vstupnikam/pi/do_mag_opys-2018.pdf (ukr).

• Kyivskyi universytet imeni Borysa Hrinchenka (2018). Osvitno-profesiina prohrama 013.00.01 «Pochatkova osvita» [Borys Grinchenko Kyiv University. Educational program 013.00.01 «Primary education»]. Electronic resource. Access mode: https://kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/vstupnikam/pi/po_mag_opys-2018.pdf (ukr).

• Learning and Skills for the Digital Era (2017). Electronic resource. Access mode: https://ec.europa.eu/jrc/en/research-topic/learning-and-skills

• Morse, N., Buinytska, O. (2019). Digital Competencies of University Teachers. Universities in the Networked Society: Collective monograph (Springer Nature, Switzerland). Electronic resource. Access mode: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-0. (eng.)

• New Ukrainian School: Conceptual Principles of Reforming High School. (2016). Decision of the Collegium of the Ministry of Education and Science of Ukraine, no. 10, October 27, 2016. Electronic resource. Access mode: https://base.kristti.com.ua/?p=1129. (ukr.)

• Paris Communiqué (2018). Electronic resource. Access mode: http://www.ehea.info/Upload/document/ministerial_declarations/EHEAParis2018_Communique_final_952771.pdf/

• Palamar, B., Vaskivska, H., Palamar, S. (2017). Didactical determinants use of information and communication technology in process of training of future specialists. Wiadomości Lekarskie, LXX (4), 838 – 842. ISSN 0043-5147 (eng).

• Petryk, L. (2019). Efektyvnistʹ vykorystannya mediazosobiv dlya vyvchennya inozemnykh mov u pochatkoviy shkoli: vid usvidomlennya do hotovnosti [Efficiency of media tools use by primary school teacher at the foreign languages lessons: from awareness to readiness]. Osvitolohichnyy dyskurs, 3–4 (26–27), 185–196. DOI: 10.28925/2312-5829.2019.3-4.185196 Electronic resource. Access mode: https://www.researchgate.net/publication/337441035_The_Effectiveness_of_Media_Use_to_Learn_Foreign_Languages_in_Primary_School_From_Awareness_to_Readiness (ukr.)

• Petryk, L. (2019). Profesiyna pidhotovka maybutnʹoho vchytelya pochatkovoyi shkoly: osoblyvosti zastosuvannya mediazasobiv na urokakh inozemnykh mov [Future primary school teacher’s professional training: peculiarities of media use at foreign language lessons]. Collection of Research Papers “Osvitolohichnyy dyskurs, 3–4 (26–27), 185–196. DOI: 10.32999/ksu2413-1865/2019-88-20 Electronic resource. Access mode: https://www.researchgate.net/publication/337029441_FUTURE_PRIMARY_SCHOOL_TEACHER'S_PROFESSIONAL_TRAINING_PECULIARITIES_OF_MEDIA_USE_AT_FOREIGN_LANGUAGE_LESSONS (ukr.)

• Redecker, C., Punie, Y. (2017). European Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu. Publications Office of the European Union, Luxembourg. DOI: 10.2760/159770. Electronic resource. Access mode: https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/fcc33b68-d581-11e7-a5b9-01aa75ed71a1/language-en (eng.)

• Redecker, Ch., Ala-Mutka, K., Bacigalupe, M., Ferrari, An. and Punie, Y. (2009). Learning 2.0: A Study on the Impact of Web 2.0 Innovations on Education and Training in Europe. DOI: 10.2791/33043. Electronic resource. Access mode: https://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/bitstream/JRC55629/jrc55629

• Solomakha, A. (2020). Zastosuvannya tsyfrovykh tekhnolohiy dlya formuvannya inshomovnoyi hramatychnroyi kompetentsiyi u protsesi rannʹoho navchannya inozemnykh mov (na prykladi nimetsʹkoyi movy) [Application of digital technologies for formation of foreign language grammar competence in the process of early learning foreign languages (in the example of the German language)]. Open educational e-environment of modern University, 8, 121–135. DOI: 10.28925/2414-0325.2020.8.11 Electronic resource. Access mode: https://www.researchgate.net/publication/341026914_APPLICATION_OF_DIGITAL_TECHNOLOGIES_FOR_FORMATION_OF_FOREIGN_LANGUAGE_GRAMMAR_COMPETENCE_IN_THE_PROCESS_OF_EARLY_LEARNING_FOREIGN_LANGUAGES_IN_THE_EXAMPLE_OF_THE_GERMAN_LANGUAGE (ukr.)

• Solomakha, A. (2019). Zastosuvannya slovnykovykh onlayn trenazheriv dlya formuvannya leksychnoyi komunikatyvnoyi kompetentsiyi maybutnʹoho pedahoha [Use of foreign language online trainers for forming a foreign lexical competence of a future pedagogue]. Educational discourse, 3-4 (26-27), 130-142. ISSN 2312-5829. DOI: https://doi.org/10.28925/2312-5829.2019.3-4.143155Electronic resource. Access mode: https://www.researchgate.net/publication/341026914_APPLICATION_OF_DIGITAL_TECHNOLOGIES_FOR_FORMATION_OF_FOREIGN_LANGUAGE_GRAMMAR_COMPETENCE_IN_THE_PROCESS_OF_EARLY_LEARNING_FOREIGN_LANGUAGES_IN_THE_EXAMPLE_OF_THE_GERMAN_LANGUAGE (ukr.)

• Terletska, L. (2020). Modern technologies of teaching English language of students of pedagogical specialties. Pedagogy of formation of creative personality in higher and general education schools. 69 (3), 129–132. ISSN 1992-5786. DOI: 10.32840/1992-5786.2020.69-3.26 Electronic resource. Access mode: http://www.pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2020/69/part_3/28.pdf (eng.)

• Janzakova, Sh., Atemkulova, N., Bielienka, H., Volynets, K. (2019). Formation of reflection on the basis of information and communication technologies. Revista Dilemas contemporáneos: Educación, Política y Valores, 7 (1), № 45 (September – December), 1–25. ISSN 2007-7890. Electronic resource. Access mode: http://www.dilemascontemporaneoseducacionpoliticayvalores.com/index.php/dilemas (eng.)

Downloads


Переглядів анотації: 1755

Опубліковано

2020-09-30

Як цитувати

[1]
A. . Solomakha і N. . Kosharna, «ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО ЗАСТОСУВАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ РАННЬОГО НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ», OD, вип. 3, с. 125–140, Вер 2020.

Номер

Розділ

Інформатизація освіти