АКМЕОЛОГІЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ: СТРУКТУРА І ЗМІСТ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2019.1-2.344356Ключові слова:
акмеологічна компетентність, майбутній викладач закладу вищої освіти, саморозвитокАнотація
У статті визначено зміст поняття «акмеологічна компетентність», яке характеризується як багатокомпонентне утворення, що забезпечує спрямованість майбутнього викладача на професійний саморозвиток, досягнення власного акме у професійній діяльності. Визначено основні компоненти акмеологічної компетентності: мотиваційно-ціннісний (спрямованість на досягнення професійного акме, розуміння цінності знань та набутих кваліфікацій); когнітивний (знання з акмеології, інформатики, з предметів обраної галузі знань); процесуально-діяльнісний компонент (уміння щодо неперервного навчання, професійно-педагогічні уміння); особистісно-рефлексивний компонент (характерологічні, індивідуально-психологічні та рефлексивно-коригувальні вміння).Завантаження
Посилання
Волобуєва О.Ф. Професійна діяльність сучасного викладача вищої школи: виклики та пріоритети. Зб. наук. праць Національної академії державної прикордонної служби України. Серія: Педагогічні та психологічні науки. 2014. №4 (73). С.392–406.
Гладкова В.М. Акмеологічна компетентність менеджера-лідера освітнього закладу. URL : http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/24033/1/Gladkova_F.pdf (дата звернення: 17.12.2018)
Ільчук В.В. Педагогічні умови професійного саморозвитку викладачів фахових дисциплін у вищих аграрних навчальних закладах : дис. … кандидата пед.наук: 13.00.04. Вінниця, 2016. 254 с.
Рибалко Л.С. Акмеологічні засади професійно-педагогічної самореалізації майбутнього вчителя: автореф. дис.. … доктора пед. наук. 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти. Харків, 2008. 45 с.
Рибалко Л.С. Теоретичні та прикладні аспекти педагогічної акмеології у вищій школі. Вісник. Серія: Педагогічні науки. 2017. № 142. С.156–158.
Сідаш Н.С. Формування педагогічної свідомості у майбутніх викладачів вищої школи: автореф. дис. … канд. пед. наук: спец. 13.00.07 «Теорія і методика виховання». Київ, 2017. 23 с.
Сікора Я.Б. Формування професійної компетентності майбутнього вчителя інформатики: матеріали Всеукраїнської науково-методичної конференції «Професійна підготовка вчителів в умовах упровадження кредитно-модульної системи», Київ, 2007 / КМПУ ім. Б. Д. Грінченка, 2007. С. 49–53.
Сисоєва С.О. Основи педагогічної творчості: підручник. Київ: Міленіум, 2006. 346с.
Сисоєва С.О., Соколова І.В. Теорія і практика вищої освіти: навч. посібник. Київ-Маріуполь, 2016. 338с.
Цокур Р.М. Формування потенціалу професійного саморозвитку в майбутніх викладачів вищої школи у процесі магістерської підготовки: автореф. канд. пед. наук: 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. Одеса, 2004. 18 с.
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Освітологічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.