ВИДИ І ФОРМИ БЕЗПЕРЕРВНОГО ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ (ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ОПИТУВАННЯ)
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2018.3-4.8426Ключові слова:
безперервний професійний розвиток, види і форми професійного розвитку, заклади вищої освіти, науково-педагогічні працівники, підвищення кваліфікації, ранжуванняАнотація
Стаття присвячена результатам опитування науково-педагогічних працівників університетів України щодо видів і форм їх професійного розвитку. За допомогою методу ранжування форми професійного розвитку впорядковані за ступенем зменшення їх значення для респондентів. Визначено, що перші три рангових місця серед названих видів і форм професійного розвитку викладачів університетів зайняли навчання на тренінгах, курсах, коучінг-сесіях за межами рідного закладу освіти, використання онлайнових форм і самоаналіз власного професійного досвіду відповідно. Запропоновано розвивати види професійного зростання науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти за рахунок акредитованих освітніх програм у закладах освіти або наукових інституціях, а також використання онлайнових форм не тільки українського, а й європейського та світового Інтернет-простору.
Завантаження
Посилання
Закон України «Про освіту». URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/page3 (дата звернення: 10.07.2018).
Навчати й навчатися: як і куди зростати українському вчительству. Вибрані результати. URL: https://www.edcamp.org.ua/teachandlearn (дата звернення: 23.07.2018).
Паризьке комюніке (2018). URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/news/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/2018/06/06/12/paris-communiqueenua2018.pdf (дата звернення: 15.07.2018).
Bubb S. & Earley P. Leading and Managing Continuing Professional Development. London: SAGE Publications, 2007. 188 р. doi: http://dx.doi.org/10.4135/9781446216637.
Modernisation of Higher Education in Europe: Academic Staff – 2017. Eurydice Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2017. 170 c. doi: 10.2797/408169.
The European Higher Education Area in 2018: Bologna Process Implementation Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2018. 328 с. doi:10.2797/265898.
References
Zakon Ukrainy «Pro osvitu» [The Law of Ukraine On Education]. Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/page3 (ukr).
Navchaty j navchatysya: yak i kudy zrostaty ukrayinskomu vchytelstvu. Vybrani rezultaty [Teach and learn: how and where to grow Ukrainian teaching. Selected Results] (2018). Retrieved from https://www.edcamp.org.ua/teachandlearn (ukr).
Paris Communiqué (2018). Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/news/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/2018/06/06/12/paris-communiqueenua2018.pdf (ukr).
Bubb, S. & Earley, P. (2007). Leading and Managing Continuing Professional Development. London, Great Britain: SAGE Publications. doi: http://dx.doi.org/10.4135/9781446216637 (eng).
Modernisation of Higher Education in Europe: Academic Staff – 2017. Eurydice Report. Luxembourg, Luxembourg: Publications Office of the European Union. doi: 10.2797/408169 (eng).
The European Higher Education Area in 2018: Bologna Process Implementation Report (2018). Luxembourg, Luxembourg: Publications Office of the European Union. doi:10.2797/265898 (eng).
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Освітологічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.