КЛІНІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ФАХІВЦІВ З ФІЗИЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ В УКРАЇНІ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2016.3.16374Ключові слова:
загальноосвітні навчальні заклади, хімія, теорія хімічної будови органічних сполук, методичні аспекти вивчення теорії, дедуктивний підхід, навчальний хімічний експеримент, знакові моделіАнотація
Стаття присвячена актуальним питанням професійної підготовки фахівців з фізичної реабілітації, зокрема організації клінічної діяльності в реабілітаційних закладах. У статті подано аналіз різних аспектів клінічної діяльності фахівців з фізичної реабілітації, визначено основні компоненти (обстеження пацієнтів, встановлення діагнозу, визначення рухового потенціалу, прогнозів і плану заходів, надання консультації, впровадження програми втручання, надання рекомендацій для самостійного функціонування). Приділено увагу побудові реабілітаційного діагнозу в клінічній практиці, використанню міжнародної класифікації функціонування, обмежень життєдіяльності і здоров'я в клінічній діяльності фізичних реабілітологів. Охарактеризовано основні складові реабілітаційного потенціалу пацієнтів. Показано роль клінічної практики у підготовці студентів майбутніх фізичних реабілітологів до клінічної діяльності.
Завантаження
Посилання
Бєлікова Н. О. Організація практичної підготовки майбутніх фахівців з фізичної реабілітації до здоров’язбережувальної діяльності / Н. О. Бєлікова // Освітологічний дискурс. - 2014. - № 2. - С. 13-22. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/osdys_2014_2_4.
Бугеря Т.М. Формування готовності фахівців з фізичної реабілітації до професійної діяльності на основі міжпредметних зв’язків / Т.М. Бугеря // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2011. – № 1. – С. 17-20.
Вовканич А.С. Особливості підготовки фахівців з фізичної реабілітації / А. С. Вовканич // Науковий потенціал вищої школи: збірник наукових праць VІ міжвузівської науково-практичної конференції. – Миколаїв, 2010. – С. 18-19.
Городинський С.І. Багатогранність процесу практичної підготовки майбутніх фахівців з фізичної реабілітації / Городинський С.І. // Молодий вчений. – 2015. – № 1 (16). – С. 196-199.
Герцик А.М. Організаційно-методичні аспекти підготовки бакалаврів фізичної реабілітації в Канаді: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.03 / А.М. Герцик; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. – К., 2006. – 21 с.
Герцик А.М. Фахівець з фізичної реабілітації, чи фізичний терапевт: національне та міжнародне тлумачення назв професій / А.М. Герцик // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2010, № 10. – С. 21-24.
Гребняк Н.П. Здоровье населения Украины в глобальном измерении / Гребняк Н.П., Агарков В.И., Грищенко С.В., Щудро С.А., Буряк Л.И. // Медичні перспективи. – 2012. – № 1 (том XVII). – С. 128-134.
Д’яченко Т.В. Стан вивчення проблеми підготовки фахівців-реабілітологів в освітньому просторі України / Т.В.Д’яченко // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2007. – № 10. – С. 38-41.
Кобелєв С.Ю. Перспектива розвитку фізичної терапії у системі охорони здоров’я України / С.Ю. Кобелєв // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2011. – № 5. – С. 39-42.
Крупа В.В. Визначення сутності та змісту формування професійної компетентності майбутніх фахівців фізичної реабілітації / Крупа В.В. // Педагогічні науки. Збірник наукових праць Національної академії державної прикордонної служби України. Серія: Педагогічні та психологічні науки. – 2014. – № 4(73). – С. 176-187.
Міхеєнко О.І. Модель професійної підготовки майбутніх фахівців зі здоров’я людини до застосування здоров’язміцнювальних технологій / Міхеєнко О.І., Котелевський В.І. // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2014. – № 9. – С. 41-46.
Ороховський В.Й. Пробеми навчально-професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичної реабілітації / Ороховський В.Й., Бурцева Л.О. // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2009. – № 5. – С. 195-198.
Романишин Н.Я. Основы построения реабилитационного диагноза в клинической практике физическим реабилитологом / Н.Я. Романишин // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2012. – № 1. – С. 94-96.
Сентябрев Н.Н. Составления кинезореабилитационных программ на этапах реабилитации больных и инвалидов / Сентябрев Н.Н., Иванов И.Н. // Медицина и здравоохранение. – 2015. – № 1-1. – С. 1-9.
Фастівець А.В. Формування діагностичної компетентності майбутніх фахівців з фізичної реабілітації в процесі вивчення професійно-орієнтованих дисциплін: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / А.В. Фастівець. – Полтава, 2015. – 22 с.
Шахлина Л.Г. Физическая реабилитация. Современные аспекты / Л.Г. Шахлина // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2012. – № 9. – С. 98-103.
International classification of functioning, disability and health: ICF. Geneva, World Health Organization, 2001, 300 p.