Основні етапи експериментального впровадження методики формування виконавської культури майбутніх магістрів музичного мистецтва засобами українського фортепіанного мистецтва
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829/2024.4.11Ключові слова:
майбутні магістри музичного мистецтва, виконавська культура, українське фортепіанне мистецтво, етапи експериментальної перевіркиАнотація
Стаття присвячена обґрунтуванню основних етапів експериментальної перевірки методики формування виконавської культури майбутніх магістрів музичного мистецтва засобами українського фортепіанного мистецтва. Означений аспект процесу підготовки майбутніх магістрів музичного мистецтва полягає у розкритті логіки розвитку цієї методики відповідно до етапів формування зазначеної якості у здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти. Подається основний зміст методики формування виконавської культури майбутніх педагогів-музикантів засобами українського фортепіанного мистецтва, який полягає, з одного боку, у взаємозумовленості широкого пропагування творчості українських композиторів, реалізації інтерпретаційно-виконавських засад української фортепіанної школи, опорі на освітньо-виховні принципи фортепіанного навчання вітчизняних педагогів-музикантів, а з іншого, в досягненні високого рівня виконавської культури студентів вищих закладів освіти.
Експериментальне впровадження методики формування виконавської культури майбутніх магістрів музичного мистецтва засобами українського фортепіанного мистецтва в освітній процес закладів вищої освіти варто здійснювати за такими етапами: орієнтувально-спонукальний етап – ознайомлення майбутніх магістрів музичного мистецтва з особливостями їх виконавсько-педагогічної діяльності на матеріалі українського фортепіанного мистецтва; пізнавально-інформаційний етап – сприяння розширенню та поглибленню мистецьких знань і професійно-педагогічних компетенцій майбутніх магістрів музичного мистецтва задля формування виконавської культури на засадах українського фортепіанного мистецтва; перетворювально-технологічний етап – удосконалення якості виконавського висловлювання майбутніх магістрів музичного мистецтва в процесі виконання фортепіанних творів українських композиторів; самостійно-творчий етап – забезпечення розвитку здатності до художньо-творчої виконавської діяльності майбутніх магістрів музичного мистецтва.
Майбутні напрями дослідно-експериментальної роботи спрямовані на апробацію і перевірку запропонованої авторської методики формування виконавської культури майбутніх магістрів музичного мистецтва засобами українського мистецтва, а також на статистичну обробку даних та оцінку практичної значущості цієї методики.
Завантаження
Посилання
Lavrentieva, H. P., Shypkina, M. P. (2007). Metodychni rekomendatsii z orhanizatsii ta provedennia naukovopedahohichnoho eksperymentu [Methodological Recommendations for Organising and Conducting a Scientific and Pedagogical Experiment]. Kyiv: PTZN, 74 p. [in Ukrainian].
Mykhaliuk, A. M. (2021). Modernizatsiia instrumentalno-vykonavskoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva [Modernisation of Instrumental and Preforming Training of Future Music Teachers]. Naukovi zapysky, Seriia «Pedahohichni nauky» / Academic Notes, Series: “Pedagogical Sciences”, Kropyvnytskyi: Volodymyr Vynnychenko Centralukrainian State Pedagogical University, 193,129–133 [in Ukrainian]. https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/938
Padalka, G. M. (2022). Transfesiina pidhotovka fakhivtsiv u systemi vyshchoi mystetskoi osvity [Transfession Training in Higher Arts Education]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova, Seriia 14: Teoriia i metodyka mystetskoi osvity, Vypusk 28, рр. 3–7 [in Ukrainian].
Vei Limin. (2023). Intentsionalno-refleksyvnyi pidkhid do tvorchoi samorealizatsii mahistrantiv muzychnoho mystetstva. [Intentional-Reflexive Approach to Creative Self-Realization of Master’s Students of Musical Art]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova, Seriia 14: Teoriia i metodyka mystetskoi osvitу, 2023, Vyp. 29, рр. 92–99 [in Ukrainian].
Bilozerska, A. (2021). Formation of a Developmental Environment of Professional Training of Future Music Teachers in the Ukrainian Educational Space. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 2021, Vol. 13(2), pp. 90–109 [in English]. https://doi.org/10.18662/rrem/13.2/412
Starko, V., Azhnov, V., Dzhevaha, H., Hurbanska, A., & Mykhaliuk, A. (2022). Information Technologies in Education: Current Realities and Development Trends. International Journal of Computer Science and Network Security, Vol. 22, No 3, pp. 547–552 [in English]. https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2022.22.3.70
Saienko, V., Zabiiaka, I., Potikha, O., Riabinina, O., & Mykhaliuk, A. (2023). Information Society: Educational Trends and Technical Aspects of Formation (EU Experience). Theory of Higher Education Theory and Practice, Vol 23, No. 11 (2023), pp. 231–239 [in English]. https://doi.org/10.33423/jhetp.v23i11.6232
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Освітологічний дискурс

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.