Критеріально-рівнева характеристика сформованості виконавської культури майбутніх викладачів фортепіано

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2023.413

Ключові слова:

виконавська культура, інструментально-виконавська підготовка, діагностика, критерії та показники, рівні, методи дослідження, майбутні викладачі фортепіано

Анотація

У статті здійснено критеріально-рівневу характеристику сформованості виконавської культури майбутніх викладачів фортепіано, що виступає індикатором досконалої інструментально-виконавської підготовки здобувачів вищої мистецької освіти. Дослідження проведено із застосуванням методів теоретичного узагальнення, порівняльного аналізу та синтезу, на основі яких було визначено й обґрунтовано критерії, показники та рівні сформованості виконавської культури майбутніх викладачів фортепіано у закладах вищої освіти. Розкриваються шляхи педагогічного діагностування сформованості виконавської культури майбутніх викладачів фортепіано. Подається характеристика критеріїв та показників сформованості даного феномену. Окреслено рівні сформованості виконавської культури майбутніх викладачів фортепіано, а саме: креативний, компетентний, нормативний, адаптивний. Обґрунтовано методики вимірювання представлених у дослідженні показників сформованості виконавської культури у майбутніх викладачів фортепіано на кожному етапі констатувального експерименту. Умовне визначення критеріїв, показників, рівнів і методів сформованості виконавської культури майбутніх викладачів фортепіано дозволяє оцінити стан досліджуваної якості магістрантів у процесі констатувального експерименту, а також створити надійне підґрунтя для організації подальшої науково-дослідної роботи щодо модернізацію шляхів педагогічного супроводу процесом виконавсько-інструментальної підготовки здобувачів вищої мистецької освіти з метою формування у магістрантів виконавської культури.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Goncharenko S. U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk. [Ukrainian Pedagogical Dictionary]. Kyiv : Lybid, 373 р. (ukr).

Entsyklopediia osvity. (2021). [Encyclopaedia of Education] ∕ za red. V. H. Kremen, 2-e vydannia, dopovnene i pereroblene. Kyiv. : Yurinkom Inter, 1144 p. (ukr).

Lavrentieva H.P., Shypkina M.P. (2007). Metodychni rekomendatsii z orhanizatsii ta provedennia naukovo-pedahohichnoho eksperymentu. [Methodological recommendations for organising and conducting a scientific and pedagogical experiment]. Kyiv. : PTZN, 2007. 74 p. (ukr).

Mykhaliuk A. M. (2021). Modernizatsiia instrumentalno-vykonavskoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva [Modernisation of instrumental and performance training of future music teachers]. Naukovi zapysky. Seriia «Pedahohichni nauky». Kropyvnytskyi : RVV TSDPU imeni V.Vynnychenka. Vypusk 193. S. 129–133. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-197-129-133. (ukr).

Padalka H.M. (2022). Transfesiina pidhotovka fakhivtsiv u systemi vyshchoi mystetskoi osvity. [Transfer training of specialists in the system of higher art education]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 14: Teoriia i metodyka mystetskoi osvity. Vypusk 28. P. 3–7. (ukr).

Filosofiia: slovnyk terminiv ta personalii. (2020). [Philosophy : a glossary of terms and personalities]. / V. S. Blikhar, M. A. Kozlovets, L. V. Horokhova, V. V. Fedorenko, V. O. Fedorenko. Kyiv : KVITS. 274 p. (ukr).

Vei Limin. Intentsionalno-refleksyvnyi pidkhid do tvorchoi samorealizatsii mahistrantiv muzychnoho mystetstva. [An intentional and reflective approach to the creative self-realisation of master students of musical art]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 14 : Teoriia i metodyka mystetskoi osvity. 2023. Vyp. 29. Р. 92–99. (ukr).

Starko V., Azhnov V., Dzhevaha H., Hurbanska A. and Mykhaliuk A. (2022). Information Technologies in Education : Current Realities and Development Trends. International Journal of Computer Science and Network Security. Vol 22, No 3. Р. 547–552. WoS. https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2022.22.3.70. (eng).

Saienko V., Zabiiaka I., Potikha O., Riabinina O., Mykhaliuk A. (2023). Information Society: Educational Trends and Technical Aspects of Formation (EU Experience). Theory of Higher Education Theory and Practice. Vol 23. Р. (11) 231–239. Scopus. https://doi.org/10.33423/jhetp.v23i11.6232. (eng).

Downloads


Переглядів анотації: 71

Опубліковано

2023-12-27

Як цитувати

[1]
А. Михалюк, «Критеріально-рівнева характеристика сформованості виконавської культури майбутніх викладачів фортепіано», OD, вип. 4(43), с. 55–68, Груд 2023.

Номер

Розділ

Професійний розвиток педагогів