ГЕОМЕТРИЧНІ ЗАДАЧІ НА ПОБУДОВУ ЯК ДІЄВИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ХХІ СТОЛІТТЯ

Автор(и)

  • Vladimir Proshkin Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Maria Astafieva
  • Svetlana Radchenko

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2017.3-4.1236

Ключові слова:

геометричні задачі на побудову, критичне мислення, математика, навички ХХІ століття, учні, формування

Анотація

У статті розкрито сутність поняття навичок ХХІ століття як педагогічного феномену. Виділено три блоки навичок: навчальні та інноваційні; інформаційні, медійні та комп’ютерні; життєві і професійні (кар’єрні). Розглянуто ключову навичку ХХІ століття – критичне мислення. Подано результати реальної практики формування критичного мислення сучасної молоді. Доведено, що математика має невичерпні можливості і засоби для виховання критичного, зокрема, логічного мислення, із дотриманням правил та законів математичної логіки. Представлено задачі на побудову як клас геометричних задач, розв’язання яких якнайкраще тренує мислення та сприяє формуванню цілого ряду інших навичок ХХІ століття. Охарактеризовано чотири етапи процесу розв’язання задач на побудову: аналіз, побудова, доведення, дослідження. Зазначено, що розв’язання задач на побудову є класичним вирішенням будь-якої (не лише математичної, а виробничої, соціальної, побутової тощо) проблеми.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Vladimir Proshkin, Київський університет імені Бориса Грінченка

Методист НДЛ інформатизації освіти

Посилання

Бурда М. І. Підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Геометрія / М. І. Бурда, Н. А. Таракенкова. – Київ : «Зодіак-ЕКО», 2008. – 244 с.

Запитання і завдання діагностичного тесту для визначення критичного мислення [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://goo.gl/forms/NXGuJSMST l9PdHOn1.

Петрів В. Дуб на вході – липа на виході / В. Петрі // Дзеркало тижня, 29.03.2009 р.

Триллінг Б. Навички XXI століття. Навчання для життя у наш час [Електронний ресурс] / Б. Триллінг, Ч. Фейдл : перекл. з англ. С. Христофорової. – Режим доступу : http://edu.rucamp.org 'posts/14425029.

Jiangyue Gu. Preparing students with 21st century skills: integrating scientific knowledge, skills and epistemic beliefs in middle school science curricula [Електронний ресурс] / Jiangyue Gu, Brian R. // Emerging technologies for STEAM education. – Режим доступу: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-02573-5_3, DOI: 10.1007/978-3-319-02573-5_3.

Paul Richard W. Critical Thinking: What Every Person Needs to Survive in a Rapidly Changing World / Paul Richard W. // Rohnert Park, CA: Center for Critical Thinking and Moral Critique, Sonoma State Univ. – 1990. – 575 р.

The Cambridge dictionary of philosophy / Robert Audi (General Ed.) – Cambridge, United Kingdom: Cambridge University Press. – 1998. – P. 200.

Downloads


Переглядів анотації: 642

Опубліковано

2017-12-14

Як цитувати

[1]
V. Proshkin, M. Astafieva, і S. Radchenko, «ГЕОМЕТРИЧНІ ЗАДАЧІ НА ПОБУДОВУ ЯК ДІЄВИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ХХІ СТОЛІТТЯ», OD, с. 122–136, Груд 2017.

Номер

Розділ

Тенденції розвитку сучасної освіти

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають