APPLICATION OF MEDIA IN THE CONTENT OF THE DISCIPLINE "FOREIGN LANGUAGE EDUCATION: FOREIGN LANGUAGE WITH TEACHING METHODS"

Authors

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2021.2.12

Keywords:

experimental research, foreign language, foreign language communicative competence, foreign language training of future primary school teachers, media, discipline "Foreign language education", foreign language with teaching methods

Abstract

The article describes an experimental study aimed at determining the effectiveness of the use of media in the formation of foreign language communicative competence of future primary school teachers on the example of the discipline "Foreign language education: a foreign language with teaching methods." The concept of "media" is considered as objects, equipment and materials that ensure the functioning of the media information space in the form of audio, visual, audio and visual messages and are allocated by the teacher to organize an active process of learning a foreign language. It is noted that the choice of media was in accordance with the practical objectives of the training sessions. The procedural and effective components of the ascertaining and forming stages of the experiment are analyzed. It is noted that the developed diagnostic tools allowed to conduct diagnostic testing, to determine insufficiently formed foreign language communicative competence of future primary school teachers and to update the formative experiment to test the effectiveness of media in foreign language teaching. It is noted that the content of the discipline was updated with topics, issues related to the analysis, evaluation and use of various types of media, which contributed to the use of modern teaching methods and technologies. A comprehensive survey of students on their awareness of the impact of media on the effectiveness of learning a foreign language and the formation of their media skills is also analyzed. The dynamics of the levels of formation of foreign language communicative competence of future primary school teachers, that also affected the quality of student achievement is demonstrated in the paper.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Lada Petryk, Borys Grinchenko Kyiv University, bvld I. Shamo, 18 / 2, 02147, Kyiv, Ukraine

PhD, senior lecturer of foreign languages and methodology department, Pedagogical Institute

References

Київський університет імені Бориса Грінченка, освітньо-професійна програма 013.00.01 «Початкова освіта» (2018) URL : https://kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/vstupnikam/pi/po_bak_opys-2018.pdf. (дата звернення 24.04.2021).

Котенко О. В. Підготовка майбутнього вчителя іноземної мови початкової школи: сучасний стан та освітні перспективи. Імідж сучасного педагога. 2013. № 4 (133). С. 15–18. (ukr).

Петрик Л. В. Медіадидактичний супровід іншомовної підготовки майбутніх учителів початкової школи Освітологічний дискурс. 2021. Том 32. № 1 DOI : https://doi.org/10.28925/2312-5829.2021.1.8.

Петрик Л. В. Інтерактивне навчальне середовище процесу іншомовної підготовки майбутніх учителів початкової школи. Інноваційна педагогіка. 2020. Випуск 25, Том 2, 2 (25). с. 138-142. DOI : https://doi.org/10.32843/2663- 6085/2020/25-2.27.

Положення про організацію освітнього процесу Київського університету імені Бориса Грінченка : Затверджено Протокол засідання Вченої ради від 14.12.2017 р. № 12 : Введено в дію наказ від 15.12.2017 р. № 817 URL : https://bit.ly/2YZfetr. (дата звернення: 24.04.2021).

«Іншомовна освіта: Іноземна мова з методикою навчання» : робоча програма навчальної дисципліни для студентів спеціальності 013 «Початкова освіта» першого (бакалаврського) освітнього рівня. Київський університет імені Бориса Грінченка. 2019.

Руднік Ю. В. Підготовка майбутнього вчителя початкової школи до застосування інноваційних технологій навчання іноземних мов : дис. … канд пед. наук. Київ. 2018. 338 с.

Соломаха А. В. Застосування словникових он-лайн тренажерів для формування іншомовної лексичної компетенції майбутнього педагога. Освітологічний дискурс. 2019. № 3-4 (26-27). С. 143-155. DOI : https://doi.org/10.28925/2312-5829.2019.3-4.143155.

Терлецька Л. М. Педагогічні умови викладання іноземних мов студентам у середніх і вищих педагогічних навчальних закладах: минуле і сьогодення. Інноваційна педагогіка. 2019. № 18. С. 43-46. DOI : https://doi.org/10.32843/2663-6085- 2019-18-1-8.

Kosharna N. Students’ critical thinking development within pedagogical specialties od master’s educational level in the content of the discipline «Prifessional communication in a foreign language». Educational discourse. 2020. № 2 (29). C. 14-25. DOI : https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.2.2

Kosharna N., Sytnyk O., Labunets Yu. Formation of future teachers’ leadership qualities through learning a foreign language Advances in Social Science, Education and Humanities Research. Advances in Social Science, Education and Humanities Research. 2019. Volume 318. pp. 293-298. URL : https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/30579/. (дата звернення: 23.04.2021). (eng).

Kotenko O., Kosharnа N., Holovatenko T. Pre-Service Primary School Teacher’s Foreign Language Training by Means of Using Innovative Technologies. International Perspectives on Creativity in the Foreign Language Classrooms: Monograph. Nova Science Publishers, International Perspectives on Creativity in the Foreign Language Classrooms. 2020. pp. 257-280. URL : https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/31801/1/O_Kotenko_Monography_2020_PI.pdf. (дата звернення: 23.04.2021).

New Media Literacies, 2016 Create, Circulate, Connect. Collaborate. URL: http://www.newmedialiteracies.org. (дата звернення: 23.04.2021).

Yuzkiv, H, Ivanenko, I, Marchenko, N., Kosharna, N., Medvid, N. Іnnovative Methods in Language Disciplines During Profile Training Implementation International Journal of Higher Education, 2020. 9(7) DOI : https://doi.org/10.5430/ijhe.v9n7p230.

Downloads


Abstract views: 284

Published

2021-06-09

How to Cite

[1]
L. Petryk, “APPLICATION OF MEDIA IN THE CONTENT OF THE DISCIPLINE ‘FOREIGN LANGUAGE EDUCATION: FOREIGN LANGUAGE WITH TEACHING METHODS’”, OD, vol. 33, no. 2, pp. 161–184, Jun. 2021.

Issue

Section

Informatization of Education