Тенденції практичної підготовки майбутніх вчителів початкових класів у закладах вищої освіти Фландрії (Бельгія)
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2022.349Ключові слова:
вчитель початкових класів, педагогічна підготовка, практика, тенденція, ФландріяАнотація
Стаття є компаративним дослідженням системи професійної підготовки вчителів початкових класів у Фландрії (Бельгія). Актуальність теми зумовлена оновленням професійних стандартів підготовки вчителів початкових класів, орієнтацією української системи професійної підготовки на вивчення та впровадження кращих європейських практик педагогічної підготовки, а також успішним досвідом Фландрії у частині реформування системи професійної підготовки вчителів початкових класів. Аналіз наукової літератури засвідчує фрагментарність попередніх досліджень та відсутність комплексного аналізу теми. З огляду на це метою статті є визначити та обґрунтувати тенденції практичної підготовки вчителів початкових класів у Фландрії на трьох рівнях: організаційному, змістово-технологічному та результативно-оцінювальному. За характером методології, це дослідження є якісним компаративним дослідженням.
Дані дослідження отримані шляхом аналізу змісту освітніх та робочих програм ЗВО Фландрії. Дані оброблено із застосуванням емпіричних методів компаративного дослідження та методів кількісної обробки результатів дослідження. На організаційному рівні виокремлено такі тенденції: тенденцію до організації педагогічної підготовки за паралельною моделлю, автономного визначення ЗВО тривалості практичної підготовки, диверсифікації типу закладів, де проходить практична підготовка вчителів початкових класів. На змістово-технологічному рівні виділено такі тенденції: до побудови програм за концентричним принципом, до запровадження компетентнісного підходу до практичної підготовки. На результативно-оцінювальному рівні виокремлено тенденцію до впровадження формувального оцінювання результатів практичної підготовки.
Завантаження
Посилання
Artesis Plantijn University College. (2022). Werkplekleren 5-6. https://bamaflexweb.ap.be/BMFUIDetailxOLOD.aspx?a=186582&b=5&c=1
Artesis Plantijn University College. (2022). https://www.ap.be/opleiding/lager-onderwijs#programma
Artevelde University College. (2022). Wat zal je leren? https://www.arteveldehogeschool.be/opleidingen/bachelor/educatieve-bachelor-lager-onderwijs/wat-zal-je-leren
Avsheniuk, N. (2016). Tendentsii profesiinoho rozvytku vchyteliv u rozvynenykh anhlomovnykh krainakh v umovakh hlobalizatsii [Tendencies of teachers’ professional development in the developed English-speaking countries in terms of globalization]. Naukovyi visnyk Mukachivskoho derzhavnoho universytetu. Seriia: Pedahohika ta psykholohiia [Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series: Pedagogy and Psychology] (2), 13–17.
Borys Grinchenko Kyiv University. Bachelor. https://kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/vstupnikam/pi/OPP_PO_bak_2021_.pdf
Ceulemans, C., Simons, M., & Struyf, E. (2012). Professional standards for teachers: how do they 'work'? An experiment in tracing standardisation in-the-making in teacher education. Pedagogy, culture & society, 20(1), 29–47. https://doi.org/10.1080/14681366.2012.649414
Codex Hoger Onderwijs. Flemish Ministry of Education and Training. (2014). https://data-onderwijs.vlaanderen.be/edulex/document.aspx?docid=14650
Education and Training Monitor 2020. (2020). Belgium. https://op.europa.eu/webpub/eac/education-and-training-monitor-2020/countries/belgium.htm
Erasmus University College Brussels. (2022). https://www.erasmushogeschool.be/nl/opleidingen/lageronderwijs
European Commission/EACEA/Eurydice. (2021). Teachers in Europe: Careers, Development and Well-being. Publications Office of the European Union.
Holovatenko, T. (2021). Tendentsii profesiinoi pidhotovky vchyteliv pochatkovoi shkoly u zakladakh vyshchoi osvity krain Beniliuksu [Tendencies of Pre-Service Primary School Teacher Training at Higher Education Institutions in the Benelux Countries] [Doctoral dissertation, Borys Grinchenko Kyiv University]. Borys Grinchenko Kyiv University: https://bit.ly/3XzPVMi
Howest, University College West Flanders. (2022). Invulling stage 1ste jaar. https://leho-howest.instructure.com/courses/7601/files/909679?module_item_id=17837
Howest, University College West Flanders. Opbouw stage. (2022). https://leho-howest.instructure.com/courses/7601/files/909681?module_item_id=178373
Karel de Grote Hogeschool. (2022). https://www.kdg.be/leraar-lager-onderwijs
Karel de Grote University College. (2022). Leraar Lager Onderwijs. https://www.kdg.be/leraar-lager-onderwijs
Komar, O. (2019). Orhanizatsiino-pedahohichni zasady neperervnoi profesiinoi osvity vchyteliv anhliiskoi movy v krainakh Yevropeiskoho Soiuzu [Organizational and pedagogical principles of continuous professional education of English language teachers in the countries of the European Union] [Doctoral dissertation, Pavlo Tychyna Uman State Pedagogical University]. https://bit.ly/3u1UeT5
Korthagen, F., Loughran, J., & Russell, T. (2006). Developing fundamental principles for teacher education programs and practices. Teaching and Teacher Education (22), 1020–1041. https://doi.org/10.1016/j.tate.2006.04.022
Kosharna, N., et al. (2020). Professional training of primary school teachers (experience of Great Britain, Sweden). Applied Linguistics Research Journal (Online), 4(9), 159-173. https://doi.org/10.14744/alrj.2020.82712
Kotenko, O. (2014). Pidhotovka vchyteliv do navchannia inozemnykh mov molodshykh shkoliariv: z dosvidu krain Yevropeiskoho Soiuzu [Teachers training for elementary school children foreign languages’ teaching: from the experience of the European Union]. Porivnialno-pedahohichni studii [Comparative pedagogical studies], 22(4). 37–44.
Kotenko, O., & Holovatenko, T. (2020). Models of foreign language primary school teacher training in the EU. In A. Jankovska (Ed.), Innovative scientific researches: European development trends and regional aspect (p. 92–115). Baltija Publishing. https://doi.org/10.30525/978-9934-588-38-9-5
Krystopchuk, T. (2013). Pedahohichna osvita v krainakh Yevropeiskoho Soiuzu [Pedagogical education in the countries of the European Union]. Volynski oberehy.
Odisee University College. (2022). Schoolstage 3. http://onderwijsaanbod.odisee.be/2022/syllabi/n/OAL85AN.htm#activetab=toelichting_werkvorm_idp1457984
NVAO. (2015). Opleiding tot Leraar Basisonderwijs Thomas More Hogeschool. Utrecht: NVAO.
NVAO. (2019). Overzichtrapportage van de HBO5-Omvormingen: De kwaliteit van de graduaatsopleidingen. NVAO.
NVAO. (2020). Thomas More Hogeschool. NVAO.
Struyven, K., & De Meyst, M. (2010). Competence-based teacher education: Illusion or reality? An assessment of the implementation status in Flanders from teachers’ and students’ points of view. Teaching and Teacher Education, 26(8), 1495-1510. https://doi.org/10.1016/j.tate.2010.05.006
Artesis Plantijn University College. (2022). Werkplekleren 5-6. https://bamaflexweb.ap.be/BMFUIDetailxOLOD.aspx?a=186582&b=5&c=1
Artesis Plantijn University College. (2022). https://www.ap.be/opleiding/lager-onderwijs#programma
Artevelde University College. (2022). Wat zal je leren? https://www.arteveldehogeschool.be/opleidingen/bachelor/educatieve-bachelor-lager-onderwijs/wat-zal-je-leren
Avsheniuk, N. (2016). Tendentsii profesiinoho rozvytku vchyteliv u rozvynenykh anhlomovnykh krainakh v umovakh hlobalizatsii [Tendencies of teachers’ professional development in the developed English-speaking countries in terms of globalization]. Naukovyi visnyk Mukachivskoho derzhavnoho universytetu. Seriia: Pedahohika ta psykholohiia [Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series: Pedagogy and Psychology] (2), 13–17.
Borys Grinchenko Kyiv University. Bachelor. https://kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/vstupnikam/pi/OPP_PO_bak_2021_.pdf
Ceulemans, C., Simons, M., & Struyf, E. (2012). Professional standards for teachers: how do they 'work'? An experiment in tracing standardisation in-the-making in teacher education. Pedagogy, culture & society, 20(1), 29–47. https://doi.org/10.1080/14681366.2012.649414
Codex Hoger Onderwijs. Flemish Ministry of Education and Training. (2014). https://data-onderwijs.vlaanderen.be/edulex/document.aspx?docid=14650
Education and Training Monitor 2020. (2020). Belgium. https://op.europa.eu/webpub/eac/education-and-training-monitor-2020/countries/belgium.htm
Erasmus University College Brussels. (2022). https://www.erasmushogeschool.be/nl/opleidingen/lageronderwijs
European Commission/EACEA/Eurydice. (2021). Teachers in Europe: Careers, Development and Well-being. Publications Office of the European Union.
Holovatenko, T. (2021). Tendentsii profesiinoi pidhotovky vchyteliv pochatkovoi shkoly u zakladakh vyshchoi osvity krain Beniliuksu [Tendencies of Pre-Service Primary School Teacher Training at Higher Education Institutions in the Benelux Countries] [Doctoral dissertation, Borys Grinchenko Kyiv University]. Borys Grinchenko Kyiv University: https://bit.ly/3XzPVMi
Howest, University College West Flanders. (2022). Invulling stage 1ste jaar. https://leho-howest.instructure.com/courses/7601/files/909679?module_item_id=17837
Howest, University College West Flanders. Opbouw stage. (2022). https://leho-howest.instructure.com/courses/7601/files/909681?module_item_id=178373
Karel de Grote Hogeschool. (2022). https://www.kdg.be/leraar-lager-onderwijs
Karel de Grote University College. (2022). Leraar Lager Onderwijs. https://www.kdg.be/leraar-lager-onderwijs
Komar, O. (2019). Orhanizatsiino-pedahohichni zasady neperervnoi profesiinoi osvity vchyteliv anhliiskoi movy v krainakh Yevropeiskoho Soiuzu [Organizational and pedagogical principles of continuous professional education of English language teachers in the countries of the European Union] [Doctoral dissertation, Pavlo Tychyna Uman State Pedagogical University]. https://bit.ly/3u1UeT5
Korthagen, F., Loughran, J., & Russell, T. (2006). Developing fundamental principles for teacher education programs and practices. Teaching and Teacher Education (22), 1020–1041. https://doi.org/10.1016/j.tate.2006.04.022
Kosharna, N., et al. (2020). Professional training of primary school teachers (experience of Great Britain, Sweden). Applied Linguistics Research Journal (Online), 4(9), 159-173. https://doi.org/10.14744/alrj.2020.82712
Kotenko, O. (2014). Pidhotovka vchyteliv do navchannia inozemnykh mov molodshykh shkoliariv: z dosvidu krain Yevropeiskoho Soiuzu [Teachers training for elementary school children foreign languages’ teaching: from the experience of the European Union]. Porivnialno-pedahohichni studii [Comparative pedagogical studies], 22(4). 37–44.
Kotenko, O., & Holovatenko, T. (2020). Models of foreign language primary school teacher training in the EU. In A. Jankovska (Ed.), Innovative scientific researches: European development trends and regional aspect (p. 92–115). Baltija Publishing. https://doi.org/10.30525/978-9934-588-38-9-5
Krystopchuk, T. (2013). Pedahohichna osvita v krainakh Yevropeiskoho Soiuzu [Pedagogical education in the countries of the European Union]. Volynski oberehy.
Odisee University College. (2022). Schoolstage 3. http://onderwijsaanbod.odisee.be/2022/syllabi/n/OAL85AN.htm#activetab=toelichting_werkvorm_idp1457984
NVAO. (2015). Opleiding tot Leraar Basisonderwijs Thomas More Hogeschool. Utrecht: NVAO.
NVAO. (2019). Overzichtrapportage van de HBO5-Omvormingen: De kwaliteit van de graduaatsopleidingen. NVAO.
NVAO. (2020). Thomas More Hogeschool. NVAO.
Struyven, K., & De Meyst, M. (2010). Competence-based teacher education: Illusion or reality? An assessment of the implementation status in Flanders from teachers’ and students’ points of view. Teaching and Teacher Education, 26(8), 1495-1510. https://doi.org/10.1016/j.tate.2010.05.006
Vanassche, E., Bruneel, S., & Christiaens, L. (2021). A Critical Examination of the Conception of Teacher Professionalism Enacted in Current Teacher Education Policy in Flanders (Belgium). In D. Mayer (Ed.), Teacher Education Policy and Research (p. 27–41). Springer. https://doi.org/10.1007/978-981-16-3775-9_3
Vitvytska, S. S. (2008). Modeli stupenevoi pedahohichnoi osvity zakhidnoievropeiskykh krain, SShA ta Ukrainy: porivnialnyi analiz [Models of pedagogical education in Western European countries, the USA and Ukraine: a comparative analysis]. In O. Dubaseniuk, et al (Ed.), Profesiino-pedahohichna osvita: suchasni kontseptualni modeli ta tendentsii rozvytku: Monohrafiia [Professional and pedagogical education: modern conceptual models and development trends](p. 71–103). Vyd-vo ZhDU im. I. Franka [Publishing House of I. Franko Zhytomyr State University].
Vlaanderen is onderwijs and vorming. (2007). Besluit van de Vlaamse Regering betreffende het beroepsprofiel van de leraar. https://data-onderwijs.vlaanderen.be/edulex/document.aspx?docid=13942
Vidomosti Verkhovnoi Rady. (2017). Zakon Ukrainy «Pro vyshchu osvitu». [Law of Ukraine "On Higher Education"]. http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.