Поняття етнокультурної компетентності здобувача освіти
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2022.346Ключові слова:
етнокультура, культура, компететність, етнокультурна компетентність, освітаАнотація
У статті представлені результати дослідження, присвячені визначенню поняття «етнокультурна компететність». Для визначенння та аналізу цього складного терміну були проанлізовані похідні визначення «етнокультура», «культура», «компететність», «етнокультурна компетентність» у філософському, педагогічному, психологічному аспектах. Аналізуючи і узагальнюючи зазначені вище поняття, можна сказати, що етнокультурна компетентність проявляється у певній манері поведінки стосовно рідної культури чи культури у місцях проживання будь-якої етнічної групи, допомагає особистості бути адекватним, адаптованим і гармонійним як для себе, так і для представників конкретного соціуму. Результати дослідження показали, що саме поняття «етнокультурна компететність» та його похідні поняття мають різноаспектні визначення і сконцентровані на визначенні місця людини у системі суспільних координат та направлені на прийняття основних патерн міжетнічної взаємодії у різних аспектах людської взаємодії. До основних складових, які акумулюють у собі визначення етнокультурної компететності здобувачів можна віднести: адаптиність до міжкультурної взаємодії, толерантність, обізнаність в особливостях етнокультурних відносин на конкретній території або соціальній групі, відкритість до нових культурних особливостей тощо. На основі проведеного аналізу досліджень учених у галузі етнокультурної взаємодії було сформульовано власне визначення цього поняття. Ми розуміємо етнокультурну компететність як багаторівневий конструкт знань, умінь та навичок у галузі етнічного та культурного розмаїття, спрямований на розвиток міжкультурного розуміння та прийняття цього етнокультурного розмаїття в собі та оточуючих.
Завантаження
Посилання
Baldwin, J. R., Coleman, R. R. M., González, A., & Shenoy-Packer, S. (2014). Intercultural communication for everyday life. John Wiley & Sons.
Blumenthal, A. (1940). A New Definition of Culture. American Anthropologist, 42(4), 571–586. http://www.jstor.org/stable/663653
Ding, S. (2016). Comparing the key teacher competencies and the train‐ ing process between China and Catalonia. Unpublished PhD Thesis. Barcelona: Universitat Autònoma de Barcelona.
Educause. (2014). 7 things you should know about competency based education. https://library.educause.edu/resources/2014/2/7things-you-should-know-about-competencybased-education
Griffith, R.L. et al. (2016). Assessing intercultural competence in higher education: Existing research and future directions. EST Research Report Series. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/ets2.12112.
Guo, Y., Findley, K., Huang, C. C., Lu, S., & Wang, Y. (2016). Competency‐based education: Evidence from social work postgraduates from five universities in china. Asian Social Work and Policy Review, 10(3), 280-294.
Halász, G., & Michel, A. (2011). Key Competences in Europe: Interpretation, Policy Formulation and Implementation. European Journal of Education, 46 (3), 289–306.
Hladik, J. et al. (2016). Multicultural Competence of Helping Profession Students: Cross-cultural Comparison between Europe and Africa. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 217, 669–678. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.117
Hladík, J., Hrbácková, K. & Vávrová, S. (2012). Individual Importance of Multicultural Competence in Relation to Components of Students' Self-regulated Learning. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 69, 341–349 https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.11.419
Keesing, R. M. (1981). Theories of culture. In R. W. Casson (Ed.), Language, culture, and cognition (pp. 42–67). New York: Macmillan.
Liu, Y., Liu, J., & King, B. (2022). Intercultural communicative competence: Hospitality industry and education perspectives. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education. 30. 100371.
Martin, J. (1992). Cultures in Organizations: Three Perspectives. Oxford University Press.
Nadeem M. U. et al. (2017). A proposed model of intercultural communication competence (ICC) in Malaysian context. International Journal of Educational Research Review, 2(2), 11–20. https://doi.org/10.24331/ijere.327470.
Nordin, A., & Sundberg, D. (2021). Transnational competence frameworks and national curriculum-making: the case of Sweden. Comparative Education, 57(1), 19–34. https://doi.org/10.1177/1474904116641697
Rainwater, T. S. (2016). Teaching and learning in competency-based education courses and programs: Faculty and student perspectives. Journal of Competency Based Education, 1, 42–47.
Ruvolo, C. (2018). The Influence of Chinese Culture in the Italian Business in China. (Dissertation). http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:su:diva-161478
Rychen, D. S. (2001). Introduction. In D. S. Rychen & L. H. Salganik (Eds.), Defining and Selecting Key Competencies (pp. 1–15). Hogrefe & Huber.
Salas-Pilco, S. Z. (2013). Evolution of the framework for 21st century competencies. Knowledge Management & E-Learning: An International Journal, 5(1), 10–24.
Samovar, L., & Porter, R. (2003). Understanding Intercultural Communication: An Introduction and Overview. In L. Samovar & R. Porter (Eds.), Intercultural Communication: A Reader. Thomson Wadsworth.
Sewell, W. H. (2004). The concept (s) of culture. In Practicing history (pp. 90–110). Routledge.
Snow, C. P. (1963). The Two Cultures: And a Second Look: An Expanded Version of the Two Cultures and the Scientific Revolution. New American Library.
Sturgis, C. (2016). Reaching the tipping point: Insights on advancing com petency education in New England. https://www. inacol.org/resource/reaching-the-tipping-point-insights-on-advan cing-competency-education-in-new-england/
Swidler, A. (1986). Culture in action: Symbols and strategies. Am. Sociol. Rev., 51, 273–286.
Tahirsylaj, A., & Sundberg, D. (2020). The unfinished business of defining competences for 21st century curricula – a systematic research review. Curriculum Perspectives, 40(2), 131–145.
Tomlinson, J. (1999). Globalization and Culture. University of Chicago Press.
Van der Zee, K.I., Van Oudenhoven, J.P. (2001). The multicultural personality questionnaire: Reliability and validity of self- and other ratings of multicultural effectiveness. Journal of Research in Personality, 35(3), 278–288. https://doi.org/10.1006/jrpe.2001.2320
Wagner, R. (2016). The Invention of Culture. University of Chicago Press.
Wang, R.-J. (2017). International new sailing directions of student key competencies and their implications. In China Education Society (Ed.), New sailing directions of education: Principal leadership and school innovation (pp. 193–208). Pro-Ed.
Wu, C.-S. (2017). Competency-based education: Challenges and opportunities. In China Education Society (Ed.), New sailing directions of education: Principal leadership and school innovation (pp. 171–192). Pro-Ed.
Yingxin, M., (2018). Chinese Culture Teaching in Chinese Language Classes. Problems and Challenges of Teaching Culture Through Language. GRIN Verlag.
Young, T. J., Sachdev, I. (2016). Intercultural communicative competence: Exploring English language teachers' beliefs and practices. Language Awareness, 20(2), 81–98. https://doi.org/10.1080/09658416.2010.540328.
Zhang, N. (2007). The basic features of contemporary Chinese culture. World Literature Today, 81(4), 12–14.
Zhou, S. (2021). The Chinese path of integration and development among all ethnic groups from a comparative perspective between China and the west. Int. j. anthropol. ethnol. 5. https://doi.org/10.1186/s41257-021-00058-1
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.