Поняття етнокультурної компетентності здобувача освіти

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2022.346

Ключові слова:

етнокультура, культура, компететність, етнокультурна компетентність, освіта

Анотація

У статті представлені результати дослідження, присвячені визначенню поняття «етнокультурна компететність». Для визначенння та аналізу цього складного терміну були проанлізовані похідні визначення «етнокультура», «культура», «компететність», «етнокультурна компетентність» у філософському, педагогічному, психологічному аспектах. Аналізуючи і узагальнюючи зазначені вище поняття, можна сказати, що етнокультурна компетентність проявляється у певній манері поведінки стосовно рідної культури чи культури у місцях проживання будь-якої етнічної групи, допомагає особистості бути адекватним, адаптованим і гармонійним як для себе, так і для представників конкретного соціуму. Результати дослідження показали, що саме поняття «етнокультурна компететність» та його похідні поняття мають різноаспектні визначення і сконцентровані на визначенні місця людини у системі суспільних координат та направлені на прийняття основних патерн міжетнічної взаємодії у різних аспектах людської взаємодії. До основних складових, які акумулюють у собі визначення етнокультурної компететності здобувачів можна віднести: адаптиність до міжкультурної взаємодії, толерантність, обізнаність в особливостях етнокультурних відносин  на конкретній території або соціальній групі, відкритість до  нових культурних особливостей тощо. На основі проведеного аналізу досліджень учених у галузі етнокультурної взаємодії було сформульовано власне визначення цього поняття. Ми розуміємо етнокультурну компететність як багаторівневий конструкт знань, умінь та навичок у галузі етнічного та культурного розмаїття, спрямований на розвиток міжкультурного розуміння та прийняття цього етнокультурного розмаїття в собі та оточуючих.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Лу Баовень, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди

аспірант кафедри освітології та інноваційної педагогіки,

Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, вул. Алчевських, 29, 61002, Харків, КНР–Україна

Посилання

Baldwin, J. R., Coleman, R. R. M., González, A., & Shenoy-Packer, S. (2014). Intercultural communication for everyday life. John Wiley & Sons.

Blumenthal, A. (1940). A New Definition of Culture. American Anthropologist, 42(4), 571–586. http://www.jstor.org/stable/663653

Ding, S. (2016). Comparing the key teacher competencies and the train‐ ing process between China and Catalonia. Unpublished PhD Thesis. Barcelona: Universitat Autònoma de Barcelona.

Educause. (2014). 7 things you should know about competency based education. https://library.educause.edu/resources/2014/2/7things-you-should-know-about-competencybased-education

Griffith, R.L. et al. (2016). Assessing intercultural competence in higher education: Existing research and future directions. EST Research Report Series. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/ets2.12112.

Guo, Y., Findley, K., Huang, C. C., Lu, S., & Wang, Y. (2016). Competency‐based education: Evidence from social work postgraduates from five universities in china. Asian Social Work and Policy Review, 10(3), 280-294.

Halász, G., & Michel, A. (2011). Key Competences in Europe: Interpretation, Policy Formulation and Implementation. European Journal of Education, 46 (3), 289–306.

Hladik, J. et al. (2016). Multicultural Competence of Helping Profession Students: Cross-cultural Comparison between Europe and Africa. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 217, 669–678. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.117

Hladík, J., Hrbácková, K. & Vávrová, S. (2012). Individual Importance of Multicultural Competence in Relation to Components of Students' Self-regulated Learning. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 69, 341–349 https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.11.419

Keesing, R. M. (1981). Theories of culture. In R. W. Casson (Ed.), Language, culture, and cognition (pp. 42–67). New York: Macmillan.

Liu, Y., Liu, J., & King, B. (2022). Intercultural communicative competence: Hospitality industry and education perspectives. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education. 30. 100371.

Martin, J. (1992). Cultures in Organizations: Three Perspectives. Oxford University Press.

Nadeem M. U. et al. (2017). A proposed model of intercultural communication competence (ICC) in Malaysian context. International Journal of Educational Research Review, 2(2), 11–20. https://doi.org/10.24331/ijere.327470.

Nordin, A., & Sundberg, D. (2021). Transnational competence frameworks and national curriculum-making: the case of Sweden. Comparative Education, 57(1), 19–34. https://doi.org/10.1177/1474904116641697

Rainwater, T. S. (2016). Teaching and learning in competency-based education courses and programs: Faculty and student perspectives. Journal of Competency Based Education, 1, 42–47.

Ruvolo, C. (2018). The Influence of Chinese Culture in the Italian Business in China. (Dissertation). http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:su:diva-161478

Rychen, D. S. (2001). Introduction. In D. S. Rychen & L. H. Salganik (Eds.), Defining and Selecting Key Competencies (pp. 1–15). Hogrefe & Huber.

Salas-Pilco, S. Z. (2013). Evolution of the framework for 21st century competencies. Knowledge Management & E-Learning: An International Journal, 5(1), 10–24.

Samovar, L., & Porter, R. (2003). Understanding Intercultural Communication: An Introduction and Overview. In L. Samovar & R. Porter (Eds.), Intercultural Communication: A Reader. Thomson Wadsworth.

Sewell, W. H. (2004). The concept (s) of culture. In Practicing history (pp. 90–110). Routledge.

Snow, C. P. (1963). The Two Cultures: And a Second Look: An Expanded Version of the Two Cultures and the Scientific Revolution. New American Library.

Sturgis, C. (2016). Reaching the tipping point: Insights on advancing com petency education in New England. https://www. inacol.org/resource/reaching-the-tipping-point-insights-on-advan cing-competency-education-in-new-england/

Swidler, A. (1986). Culture in action: Symbols and strategies. Am. Sociol. Rev., 51, 273–286.

Tahirsylaj, A., & Sundberg, D. (2020). The unfinished business of defining competences for 21st century curricula – a systematic research review. Curriculum Perspectives, 40(2), 131–145.

Tomlinson, J. (1999). Globalization and Culture. University of Chicago Press.

Van der Zee, K.I., Van Oudenhoven, J.P. (2001). The multicultural personality questionnaire: Reliability and validity of self- and other ratings of multicultural effectiveness. Journal of Research in Personality, 35(3), 278–288. https://doi.org/10.1006/jrpe.2001.2320

Wagner, R. (2016). The Invention of Culture. University of Chicago Press.

Wang, R.-J. (2017). International new sailing directions of student key competencies and their implications. In China Education Society (Ed.), New sailing directions of education: Principal leadership and school innovation (pp. 193–208). Pro-Ed.

Wu, C.-S. (2017). Competency-based education: Challenges and opportunities. In China Education Society (Ed.), New sailing directions of education: Principal leadership and school innovation (pp. 171–192). Pro-Ed.

Yingxin, M., (2018). Chinese Culture Teaching in Chinese Language Classes. Problems and Challenges of Teaching Culture Through Language. GRIN Verlag.

Young, T. J., Sachdev, I. (2016). Intercultural communicative competence: Exploring English language teachers' beliefs and practices. Language Awareness, 20(2), 81–98. https://doi.org/10.1080/09658416.2010.540328.

Zhang, N. (2007). The basic features of contemporary Chinese culture. World Literature Today, 81(4), 12–14.

Zhou, S. (2021). The Chinese path of integration and development among all ethnic groups from a comparative perspective between China and the west. Int. j. anthropol. ethnol. 5. https://doi.org/10.1186/s41257-021-00058-1

Downloads


Переглядів анотації: 289

Опубліковано

2022-12-10

Як цитувати

[1]
Л. Баовень, «Поняття етнокультурної компетентності здобувача освіти», OD, вип. 3-4, с. 93–106, Груд 2022.

Номер

Розділ

Соціологія та культурологія освіти