НЕПЕРЕРВНІСТЬ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2018.3-4.51342Ключові слова:
неперервність, професійна освіта, професійна підготовка, соціальний педагогАнотація
У статті подаються результати теоретичного аналізу особливостей професійної підготовки соціальних педагогів, зокрема її неперервність; проаналізовано розуміння поняття «професійна освіта», «професійна підготовка», «професійна підготовка соціального педагога» у науковій літературі; наголошено на важливості ступеневої (неперервної) системи професійної підготовки – «молодший спеціаліст» − «бакалавр» − «магістр»; визначено особливості організації освітнього процесу в педагогічних коледжах, показано їхній позитивний вплив для підготовки фахівців.
Завантаження
Посилання
Абдуллина О.А. Общепедагогическая подготовка учителя в системе высшего педагогического образования : учеб. пособие. Москва : Просвещение, 1984. 204 с.
Анисимова Т.И. Профессиональная подготовка преподавателя для новых типов учебных заведений (на примере подготовки преподавателя математики для колледжей, лицеев, гимназий) : дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики и образования». Казань, 2003. 187 с.
Бірюк Л.Я. Формування комунікативної компетентності майбутнього вчителя початкових класів у процесі професійної підготовки : (психолого-педагогічний аспект) : посібник. Київ ; Глухів : РВВ ГДПУ, 2008. 210 с.
Вайнола Р.Х. Особистісний розвиток майбутнього соціального педагога в процесі професійної підготовки : монографія. Запоріжжя: ХНРБЦ, 2008. 460 с.
Дьячкова В.В. Региональный университетский педагогический комплекс как организационная форма подготовки учительских кадров : дис … канд. пед. наук : 13.00.08 «Теория и методика профессилнального образования». Тула, 2005. 216 с.
Энциклопедия профессионального образования. в 3 т. Москва :РАО Ассоциация «Професс. Образование», 1999. Т. 2. 440с.
Кіяшко О.О. Інноваційні педагогічні технології підготовки молодших спеціалістів у вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації : автореф. дис. …канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Луганськ, 2001. 20 с.
Колосова И.В. Формирование культуры педагогического общения будущих специалистов дошкольного образования в комплексе «педколедж-вуз» : дис. … канд. пед. наук : 13.00.08 «Теория и методика профессинального образования». Челябинск, 2005. 168 с.
Мартиненко С.М., Хоружа Л. Л. Загальна педагогіка : посібник. Київ : МАУП, 2002. 176 с.
Педагогическая энциклопедия. В 4 т. Москва : Сов. Энциклопедия 1964-1988 гг. Т. 3. 549 с.
Поліщук В.А. Теорія і методика професійної підготовки соціальних педагогів в умовах неперервної освіти : автореф. дис. … д-ра пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Тернопіль, 2006. 44 с.
Полєхіна В.М. Інтегративний підхід у підготовці майбутніх соціальних педагогів засобами педагогічного краєзнавства : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Умань, 2012. 20 с.
Професійна освіта: Словник: Навчальний посібник / уклад. Гончаренко С.У. та ін., за ред. Н.Г. Ничкало. Київ : Вища школа, 2000. 273 с.
Ткачова Н.О. Аксіологічні засади педагогічного процесу в сучасних загальноосвітніх навчальних закладах : автореф. дис. … д-ра пед. наук : спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки». Луганськ, 2007. 44 с.
Про вищу освіту : Закон України від 01.07.2014 № 1556-VII. Дата оновлення: 01.01.2018. URL: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1556-18. (дата звернення: 25.06.2018).
References
Abdullina O. A. (1984). Obshhepedagogicheskaja podgotovka uchitelja v sisteme vysshego pedagogicheskogo obrazovanija. [General pedagogical training of teachers in the system of higher pedagogical education]. Moskva: Prosveshhenie. (rus)
Anisimova T.I. (203). Professional'naja podgotovka prepodavatelja dlja novyh tipov uchebnyh zavedenij (na primere podgotovki prepodavatelja matematiki dlja kolledzhej, liceev, gimnazij). [Professional training of the teacher for new types of educational institutions (on the example of training a teacher of mathematics for colleges, lyceums, gymnasiums)]. Doctor’s thesis. Kazan'. (rus)
Birjuk L. Ja. (2008). Formuvannja komunikatyvnoji kompetentnosti majbutnjogho vchytelja pochatkovykh klasiv u procesi profesijnoji pidghotovky: (psykhologho-pedaghoghichnyj aspekt). [Formation of communicative competence of the future teacher of elementary school in the process of vocational training: (psychological and pedagogical aspect)]. Kyjiv, Ghlukhiv, Ukraine : RVV GhDPU. (ukr)
Vajnola R. Kh. (2008). Osobystisnyj rozvytok majbutnjogho socialjnogho pedaghogha v procesi profesijnoji pidghotovky. [Personal development of the future social pedagogue in the process of professional training]. Zaporizhzhja, Ukraine : KhNRBC. (ukr)
D'jachkova V. V. (2005). Regional'nyj universitetskij pedagogicheskij kompleks kak organizacionnaja forma podgotovki uchitel'skih kadrov [Regional university pedagogical complex as an organizational form of teacher training] : dis … kand. ped. nauk. Extended abstract of candidate’s. Tula, (rus)
Jenciklopedija professional'nogo obrazovanija. [Encyclopaedia of Vocational Education]. (1999). v 3 t. Moskva :RAO Associacija «Profess. Obrazovanie», T. 2. (rus)
Kijashko O. O. (2001). Innovacijni pedaghoghichni tekhnologhiji pidghotovky molodshykh specialistiv u vyshhykh navchaljnykh zakladakh I-II rivniv akredytaciji. [Innovative pedagogical technologies of training of junior specialists in higher educational institutions of the І-ІІ levels of accreditation]. Extended abstract of candidate’s. Lughansjk, Ukraine (ukr)
Kolosova I. V. (2005). Formirovanie kul'tury pedagogicheskogo obshhenija budushhih specialistov doshkol'nogo obrazovanija v komplekse «pedkoledzh-vuz» [Formation of culture of pedagogical communication of future specialists of preschool education in the complex «pedagogical-higher education»] : Extended abstract of candidate’s. Cheljabinsk. (rus)
Martynenko S. M. & Khoruzha L. L.(2002). Zaghaljna pedaghoghika [General pedagogy] : posibnyk. Kyjiv, Ukraine : MAUP. (ukr).
Pedagogicheskaja jenciklopedija. [Pedagogical Encyclopedia]. (1964 – 1988). V 4 t. Moskva : Sov. Jenciklopedija T. 3. (rus)
Polishhuk V. A. (2006). Teorija i metodyka profesijnoji pidghotovky socialjnykh pedaghoghiv v umovakh neperervnoji osvity. [Theory and methodology of vocational training of social pedagogues in the conditions of continuous education]. Doctor’s thesis. Ternopilj, Ukraine. (ukr)
Poljekhina V. M. (2012). Integhratyvnyj pidkhid u pidghotovci majbutnikh socialjnykh pedaghoghiv zasobamy pedaghoghichnogho krajeznavstva. [Integrative approach in the preparation of future social pedagogues by means of pedagogical regional studies]. Extended abstract of candidate’s. Umanj, Ukraine. (ukr)
Profesijna osvita [Professional education] : Slovnyk: Navchaljnyj posibnyk (200) / uklad. Ghoncharenko S.U. ta in., za red. N.Gh. Nychkalo. Kyjiv, Ukraine : Vyshha shkolа. (ukr)
Tkachova N. O. (2007). Aksiologhichni zasady pedaghoghichnogho procesu v suchasnykh zaghaljnoosvitnikh navchaljnykh zakladakh. [Axiological principles of pedagogical process in modern general educational institutions]. Doctor’s thesis. Lughansjk, Ukraine. (ukr)
Pro vyshhu osvitu. [About Higher Education] (2014). Law of Ukraine. Retrieved from http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1556-18. (ukr)
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Освітологічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.