Застосування чат-ботів зі штучним інтелектом у навчанні іноземних мов як інноваційної інтерактивної технології

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2024.2.2

Ключові слова:

чат-бот, штучний інтелект, навчання іноземних мов, інноваційна технологія

Анотація

Стаття присвячена аналізу дидактичного потенціалу застосування технологій штучного інтелекту, зокрема чат-ботів, у навчанні іноземних мов. На основі досвіду викладання дисципліни «Іноземна мова (англійська)» студентам І курсу спеціальності 024 «Хореографія» Факультету музичного мистецтва та хореографії та 022 «Дизайн» Факультету образотворчого мистецтва і дизайну Київського столичного університету імені Бориса Грінченка описано переваги впровадження чат-ботів у процес оволодіння іноземними мовами. Розкриваючи освітній потенціал чат-ботів, їх інтерактивний характер, розглядаються недоліки застосування інноваційних технологій, а також шляхи мінімізації їх можливих негативних наслідків у частині порушення аспектів дотримання академічної доброчесності, таких як плагіат та авторське право. Надаються поради щодо дотримання політик та правил їх належного застосування. Наведено практичні приклади застосування чат-ботів у навчанні іноземних мов на основі застосування програмного забезпечення Mizou. Представлена робота є теоретичною дослідницькою статтею із застосуванням загальнонаукових аналітичних методів (синтез, узагальнення, систематизація), яка містить огляд відповідної літератури із зазначеної проблематики та огляд емпіричного досвіду впровадження чат-ботів у викладання дисципліни «Іноземна мова (англійська)». Стаття визначає дидактичний потенціал Mizou шляхом надання загального огляду функцій і режимів вищезгаданого програмного забезпечення та проводить читача через персоналізований процес створення та налаштування чат-бота. Представлена стаття підкреслює необхідність подальшого дослідження впровадження чат-ботів зі штучним інтелектом як інноваційної інтерактивної технології зі значним дидактичним потенціалом, що потребує емпіричної перевірки та аналізу.

 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Baidoo-Anu, D., & Owusu Ansah, L. (2023). Education in the Era of Generative Artificial Intelligence (AI): Understanding the Potential Benefits of ChatGPT in Promoting Teaching and Learning. Journal of AI. 7(1), 52-62. DOI: https://doi.org/10.61969/jai.1337500

European Commission (2021). The Artificial Intelligence Act https://www.euaiact.com/

Feuerriegel, S., Hartmann, J., Janiesch, C., & Zschech, P. (2023). Generative AI. Business & Information Systems Engineering. http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.4443189

Fryer, L. K., Ainley, M., Thompson, A., Gibson, A., & Sherlock, Z. (2017). Stimulating and sustaining interest in a language course: An experimental comparison of Chatbot and Human task partners. Computers in Human Behavior, 75, 461–468. https://doi.org/10.1016/j.chb.2017.05.045

Haristiani, N. (2019). Artificial Intelligence (AI) Chatbot as Language Learning Medium: An Inquiry. Journal of Physics: Conference Series, 1387, 1-6. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1387/1/012020

Holmes, W., & Tuomi, I. (2022). State of the art and practice in AI in education. European Journal of Education, 57(4), 542-570 https://doi.org/10.1111/ejed.12533

Huang, W., Hew, K.F., & Fryer, L.K. (2021). Chatbots for language learning - Are they really useful? A systematic review of chatbot-supported language learning. J. Comput. Assist. Learn., 38, 237-257. https://doi.org/10.1111/jcal.12610

Karakose, T., & Tülübaş, T. (2023). How Can ChatGPT Facilitate Teaching and Learning: Implications for Contemporary Education. Educational Process: International Journal, 12(4), 7-16. https://doi.org/10.22521/edupij.2023.124.1

Kosharna, N., Petryk, L., Solomakha, A., Sytnyk, O., & Loboda, O. (2023). Digital and multimedia technologies in teaching foreign languages to students of pedagogical specialties. In I. Papadopoulos, & E. Papadopoulou (Eds.), Pedagogical and Research Perspectives on Language Education, New York: NOVA Science Publisher.

Kotenko, O., Kosharna, N., & Holovatenko, T. (2020). Pre-Service Primary School Teacher’s Foreign Language Training by Means of Using Innovative Technologies. In I. Papadopoulos, E. Griva & E. Theodotou (Eds.), International Perspectives on Creativity in the Foreign Language Classrooms, (pp. 257-280). New York: NOVA Science Publisher.

Luo, W., He, H., Liu, j. Berson, I. R., Berson, M. J., Zhou, Y., & Li, H. (2023). Aladdin’s Genie or Pandora’s Box for early childhood education? experts chat on the roles, challenges, and developments of ChatGPT. Early Education and Development, 35(1), 96-113. https://doi.org/10.1080/10409289.2023.2214181

Papadopoulos, I. (2021). Translanguaging as a Pedagogical Practice in Primary Education: Approaching, Managing and Teaching Diverse Classrooms. In I. Papadopoulos, & Sm. Papadopoulou (Eds.) Applied Linguistics Research and Good Practices for Multilingual and Multicultural Classrooms, (pp.147-168). New York: NOVA Science Publisher.

Sharma, P. (2019). Digital Revolution of Education 4.0. International Journal of Engineering and Advanced Technology (IJEAT), 9(2), 3558-3564. https://doi.org/10.35940/ijeat.A1293.129219

Techsence Labs (2022). Advantages and disadvantages of Chatbots. https://techsenselabs.com/learn/advantages-and-disadvantages-of-chatbots/

UNICEF. (2021). Policy guidance on AI for children. https://www.unicef.org/globalinsight/media/2356/file/UNICEF-Global-Insight-policy-guidance-AI-children-2.0-2021.pdf.

Williamson, B. (2023). The Social Life of AI in Education. International Journal of Artificial Intelligence in Education. https://doi.org/10.1007/s40593-023-00342-5

Опубліковано

2024-06-28

Як цитувати

[1]
Ю. Руднік, «Застосування чат-ботів зі штучним інтелектом у навчанні іноземних мов як інноваційної інтерактивної технології», OD, вип. 45, вип. 2, Чер 2024.

Номер

Розділ

Цифровізація освіти