Застосування технологій доповненої та віртуальної реальності у викладанні іноземних мов

Автор(и)

  • Юлія Руднік кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри іноземних мов і методик їх навчання, Факультету педагогічної освіти, Київський університет імені Бориса Грінченка, бул. І. Шамо, 18/2, 02154 м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-5171-4762

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2023.110

Ключові слова:

технології доповненої реальності, цифрові навички, викладання іноземних мов, сучасні технології навчання, технології віртуальної реальності

Анотація

Стаття присвячена дослідженню освітнього потенціалу технологій доповненої реальності (AR) та віртуальної реальності (VR) у викладанні іноземних мов, зокрема, у професійній підготовці майбутніх учителів. Дослідження базується на досвіді викладання курсу «Сучасні технології навчання дітей дошкільного віку іноземної мови» на першому рівні освіти для студентів спеціальності «Дошкільна освіта». Основні методи дослідження, які використовуються в статті, включають аналіз літератури та опис емпіричного досвіду взаємодії та впровадження технологій AR і VR у зміст означеного курсу. В статті розглянуто переваги та недоліки технологій AR та VR у навчанні іноземних мов. Дослідження виявило дидактичний потенціал обох технологій, зокрема покращене навчальне середовище, підвищення мотивації, взаємодії та утримання матеріалу, багатство мультимедійних режимів, краща візуалізація, придатність для особливих навчальних потреб. Стаття наголошує на впливі AR-технологій на мовні навички та розвиток словникового запасу, зокрема на засвоєння словникового запасу, звукоутворення, вимову, розуміння, письмо, читання, говоріння, покращення комунікативних і загальних навчальних навичок. Отримані дані доводять доцільність та переваги впровадження сучасних AR-технологій у професійну підготовку майбутніх учителів та викладання іноземних мов загалом, на відміну від VR-технологій, які мають свої обмеження, що переважають їх поточні переваги. Тим не менш, VR-технології можна вважати дуже потужним інструментом у найближчому майбутньому. Разом з тим, часткова доступність AR та VR-технологій для тих, хто навчається, дозволяє використовувати їх у процесі реалізації індивідуального підходу. У результаті цієї статті пропонується перелік технологій AR та VR, які можна використовувати у викладанні іноземних мов. Перспективою майбутніх досліджень є аналіз конкретних технологій з групи AR або VR технологій.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Alakärppä, I. H., Jaakkola, E. S., Väyrynen, J. M. O., & Häkkilä, J. R. (2017). Using nature elements in mobile AR for education with children. In M. Jones, M. Tscheligi, Y. Rogers, & R. Murray-Smith (Eds.), Proceedings of the 19th International Conference on Human-Computer Interaction with Mobile Devices and Services [41] ACM. https://dl.acm.org/citation.cfm?id=3098547&CFID=814782530&CFTOKEN=15128730

Al Farsi, G., Yusof, A. bin M., Romli, A., Tawafak, R. M., Malik, S. I., Jabbar, J., & Rsuli, M. E. B. (2021). A Review of Virtual Reality Applications in an Educational Domain. International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM), 15(22), pp. 99–110. https://doi.org/10.3991/ijim.v15i22.25003

Elmqaddem, N. (2019). Augmented Reality and Virtual Reality in Education. Myth or Reality?. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 14(03), pp. 234–242. https://doi.org/10.3991/ijet.v14i03.9289

Garzón, J. (2021). An Overview of Twenty-Five Years of Augmented Reality in Education. Multimodal Technologies and Interaction, 5, 37. https://doi.org/10.3390/mti5070037

Gödde, M., Gabler, F., Siegmund, D., & Braun, A. (2018). Cinematic Narration in VR – Rethinking Film Conventions for 360 Degrees. In Chen, J., Fragomeni, G. (eds), Proceedings of the 10th International Conference on Virtual, Augmented and Mixed Reality: Applications in Health, Cultural Heritage, and Industry. Lecture Notes in Computer Science, 10910. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-91584-5_15

Karacan, C. G., & Kemal A. Educational Augmented Reality Technology for Language Learning and Teaching: A Comprehensive Review. Shanlax International Journal of Education, 9(2), 2021, 68-79. https://doi.org/10.34293/education.v9i2.3715

Kosharna, N., & Petryk, L. (2022). Hyflex Organization of Foreign Language Teaching: Specialties 013 «Primary Education» and 012 «Preschool Education». Continuing Professional Education: Theory and Practice, (3), 24–32. https://doi.org/10.28925/1609-8595.2022.3.3

Khoruzha, L., Proshkin, V., Kotenko, O., & Smyrnova-Trybulska, E. (2019). Digital competence: abilities of a lecturer and expectations of students (Ukrainian-Polish context). E-learning and STEM Education, 11, 421-439. https://doi.org/10.34916/el.2019.11.27

Lan, Y.J. (2020). Immersion, interaction, and experience-oriented learning: Bringing virtual reality into FL learning, Language Learning and Technology, 24(1), 1-15.

Nezhyva, L., & Palamar, S. (2021). Preparation of future primary school teachers for the use of augmented reality in literacy and literary reading lessons. Educological discourse, 2(33), 144-159. https://doi.org/10.28925/2312-5829.2021.2.11

Smutny, P., Babiuch, M., & Foltynek, P. (2019). A Review of the Virtual Reality Applications in Education and Training, 20th International Carpathian Control Conference (ICCC), Krakow-Wieliczka, Poland, 1-4, doi: 10.1109/CarpathianCC.2019.8765930

Tan, Y., Xu, W., Li, S., & Chen, K. (2022). Augmented and Virtual Reality (AR/VR) for Education and Training in the AEC Industry: A Systematic Review of Research and Applications. Buildings 12, 1529. https:// doi.org/10.3390/buildings12101529

Udovychenko, L., Kuzminets, N., Stadnik, O., Kosharna, N., Petryk, L. (2021). The use of blended learning technology in the training for students of pedagogical specialties. Revista on line de Política e Gestão Educacional, 25(3), 2258-2271. https://doi.org/10.22633/rpge.v25i3.15958

Downloads


Переглядів анотації: 313

Опубліковано

2023-03-31

Як цитувати

[1]
Ю. Руднік, «Застосування технологій доповненої та віртуальної реальності у викладанні іноземних мов», OD, вип. 1(40), с. 165–183, Бер 2023.

Номер

Розділ

Соціокультурологічні засади сучасної освіти