Досвід реалізації неформальної освіти дорослих в Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829/2024.3.7Ключові слова:
неформальна освіта, неформальна освіта дорослих, Сполучене Королівство Великої Британії та Північної ІрландіїАнотація
Анотація. У статті розглянуто досвід реалізації неформальної освіти дорослих в Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії. Автором проаналізовано основні нормативно-правові документи законодавчого регулювання освіти дорослих у Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії. Висвітлено зміст поняття «неформальна освіта дорослих», який розглядаємо як структурний компонент освіти протягом життя, що доповнює існуючу формальну освіту та є потужним інструментом сталого розвитку суспільства та потенціалу кожної дорослої людини зокрема, підвищуючи її конкурентоспроможність на ринку праці.
Проаналізовано статистичні дані стосовно участі дорослого населення Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії у формальному на неформальному навчанні, що дозволяють нам комплексно оцінити стан розвитку та функціонування системи освіти дорослих у цій країні. Охарактеризовано сучасні форми неформальної освіти дорослих у Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії, серед яких – професійні курси та тренінги, стажування, масові відкриті онлайн курси тощо. Наведено приклади освітніх програм та навчальних курсів на базі британських університетів, які є провайдерами навчальних послуг у сфері неформальної освіти дорослих. Акцентовано увагу на особливостях підтвердження результатів неформального навчання дорослих у Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії.
Автором зроблено висновок, що вивчення досвіду реалізації неформальної освіти дорослих у Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії може слугувати певним орієнтиром для модернізації неформальної освіти дорослих в Україні, адже система освіти дорослих в цій країні дозволяє дорослим швидко адаптуватися до соціально-економічних викликів та реалізувати себе щодо зайнятості й соціального забезпечення, економічного зростання і конкурентоспроможності.
Завантаження
Посилання
Аніщенко О. Неформальна освіта дорослих в умовах російсько-української війни: стан, проблеми і перспективи розвитку. Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. 2022. Т. 21, № 1. С. 18–34. URL: https://doi.org/10.35387/od.1(21).2022.18-34
Волярська О. Особливості діяльності центрів освіти дорослих в Україні. Професійна і неперервна освіта: польсько-український науковий щорічник. 2019. № 4. С. 324.
Орос І. Розвиток направлень освіти дорослого населення у Великій Британії у ХХІ столітті. Психолого-педагогічні проблеми сільської школи: збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. 2018. № 59. С. 266–271. URL: https://library.udpu.edu.ua/library_files/psuh_pedagog_probl_silsk_shkolu/59/31.pdf.
Шаманська О. І. Формування змісту освіти дорослих у Великій Британії в другій половині ХХ – першій чверті ХХІ ст. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2022. Вип.207. С. 350-354. URL: https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-207-350-354
Assembly debate on 24 January 2000 (1st Sitting) (see Doc. 8595, report of the Committee on Culture and Education, rapporteur: Mr Dumitrescu). Text adopted by the Assembly on 24 January 2000 (1st Sitting). URL: https://assembly.coe.int/nw/xml/XRef/Xref-XML2HTML-EN.asp?fileid=16762.
Brown E. J. Opportunities for Non-formal Development Education in Britain and Spain. Policy & Practice: A Development Education Review. 2015. No. 20. P. 93–113.URL: https://www.developmenteducationreview.com/sites/default/files/article-pdfs/Brown%20Focus20.pdf
Continuing professional development. Oxford University Department for Continuing Education. URL: https://www.conted.ox.ac.uk/about/continuing-professional-development
Johnson M., Majewska D. Formal, non-formal, and informal learning: what are they, and how can we research them? Cambridge: Cambridge University Press & Assessment Research Report., 2022. 36 p. URL: https://www.cambridgeassessment.org.uk/Images/665425-formal-non-formal-and-informal-learning-what-are-they-and-how-can-we-research-them-.pdf
Learning: the treasure within; report to UNESCO of the International Commission on Education for the Twenty-first Century (highlights). UNESCO. URL: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000109590
Massive open online course (MOOC). Advance HE. URL: https://www.advance-he.ac.uk/knowledge-hub/massive-open-online-course-mooc
Melnic A.-S., Botez N. Formal, non-formal and informal interdependence in education. Economy transdisciplinarity cognition. 2014. Vol. 17, no. 1. P. 113–118. URL: https://www.ugb.ro/etc/etc2014no1/18_Melnic__Botez.pdf
Młynarczuk-Sokołowska A. Intercultural non-formal education: what the children think. Intercultural Education. 2022. Vol. 33, no. 1. P. 82–98. URL: https://doi.org/10.1080/14675986.2021.2018171
Nagy H. Are adult learners on the rise? Сollege.jobs.ac.uk. URL: https://college.jobs.ac.uk/article/are-adult-learners-on-the-rise-/
National Occupational Standards Quality Criteria with Explanatory Notes. UK Commission for Employment and Skills and the Alliance of Sector Skills Councils, 2011. 30 p. URL: https://assets.publishing.service.gov.uk/media/5a7e32d740f0b62302689cd1/nos-quality-criteria-2011.pdf.
OECD. Improving the Quality of Non-Formal Adult Learning: Learning from European Best Practices on Quality Assurance. Paris : Getting Skills Right, OECD Publishing, 2021. URL: https://doi.org/10.1787/f1b450e1-en.
Ogienko O., Terenko O. Non-Formal Adult Education: Challenges and Prospectsof 21st Century. Edukacja – Technika – Informatyka. 2018. Vol. 24, no. 2. P. 169–174. URL: https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.22
Patel A. Adult education participation hits record high. FE Week. URL: https://feweek.co.uk/adult-education-participation-hits-record-high/
Professional development. Institute of Continuing Education (ICE). Institute of Continuing Education (ICE). URL: https://www.ice.cam.ac.uk/why-cambridge/professional-development
Robbins J., Rogers A. Adult Learning and Social Change in the UK. London : Bloomsbury Publishing, 2023. 240 p.
Souto‐Otero M. Validation of non‐formal and informal learning in formal education: Covert and overt. European Journal of Education. 2021. Vol. 56, no. 3. P. 365–379. URL: https://doi.org/10.1111/ejed.12464
Stevenson A. Adult Learning and Education after Brexit: Plus ça Change? - ELM Magazine. European Lifelong Learning Magazine. URL: https://elmmagazine.eu/adult-learning-and-education-after-brexit-plus-ca-change/
Tuckett A. The rise and fall of life-wide learning for adults in England. International Journal of Lifelong Education. 2017. Vol. 36, no. 1-2. P. 230–249. URL: https://doi.org/10.1080/02601370.2017.1274546
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Освітологічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.