Досвід реалізації неформальної освіти дорослих в Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829/2024.3.7

Ключові слова:

неформальна освіта, неформальна освіта дорослих, Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії

Анотація

Анотація. У статті розглянуто досвід реалізації неформальної освіти дорослих в Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії. Автором проаналізовано основні нормативно-правові документи законодавчого регулювання освіти дорослих у Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії. Висвітлено зміст поняття «неформальна освіта дорослих», який розглядаємо як структурний компонент освіти протягом життя, що доповнює існуючу формальну освіту та є потужним інструментом сталого розвитку суспільства та потенціалу кожної дорослої людини зокрема, підвищуючи її конкурентоспроможність на ринку праці.

Проаналізовано статистичні дані стосовно участі дорослого населення  Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії у формальному на неформальному навчанні, що дозволяють нам комплексно оцінити стан розвитку та функціонування системи освіти дорослих у цій країні. Охарактеризовано сучасні форми неформальної освіти дорослих у Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії, серед яких – професійні курси та тренінги, стажування, масові відкриті онлайн курси тощо. Наведено приклади освітніх програм та навчальних курсів на базі британських університетів, які є провайдерами навчальних послуг у сфері неформальної освіти дорослих. Акцентовано увагу на особливостях підтвердження результатів неформального навчання дорослих у Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії.

Автором зроблено висновок, що вивчення досвіду реалізації неформальної освіти дорослих у Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії може слугувати певним орієнтиром для модернізації неформальної освіти дорослих в Україні, адже система освіти дорослих в цій країні дозволяє дорослим швидко адаптуватися до соціально-економічних викликів та реалізувати себе щодо зайнятості й соціального забезпечення, економічного зростання і конкурентоспроможності.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Anishchenko, O. (2022). Neformalna osvita doroslykh v umovakh rosiisko-ukrainskoi viiny: Stan, problemy i perspektyvy rozvytku [Non-formal adult education in the conditions of russian-ukrainian war: state, problems and prospects of development]. Adult Education: Theory, Experience, Prospects, 21(1), 18–34. https://doi.org/10.35387/od.1(21).2022.18-34 [in Ukrainian]

Voliarska, O. (2019). Osoblyvosti diialnosti tsentriv osvity doroslykh v Ukraini [Activity peculiarities of adult education centers in Ukraine]. Professional and lifelong education, (4), 324.

Oros, I. (2018). Rozvytok napravlen osvity dorosloho naselennia u Velykii Brytanii u KhKhI stolitti [The main directions of adult education in the United Kingdom in the 21st century]. Psychological and Pedagogical Problems of Village School, (59), 266–271. https://library.udpu.edu.ua/library_files/psuh_pedagog_probl_silsk_shkolu/59/31.pdf [in Ukrainian]

Shamanska, O.I. (2022). Formuvannia zmistu osvity doroslykh u Velykii Brytanii v druhii polovyni ХХ – pershii chverti ХХІ st.[ Formation of the content of adult education in the UK in the second half of the 20th - the first quarter of the 21st century]. Academic Notes. Series: Pedagogical Sciences, (207), 350-354. [in Ukrainian]

Adult Participation in Learning Survey 2023. Learning and Work Institute. What Works Unit for Learning & Work. URL: https://learningandwork.org.uk/resources/research-and-reports/adult-participation-in-learning-survey-2023/

Assembly debate on 24 January 2000 (1st Sitting) (see Doc. 8595, report of the Committee on Culture and Education, rapporteur: Mr Dumitrescu). Text adopted by the Assembly on 24 January 2000 (1st Sitting). URL: https://assembly.coe.int/nw/xml/XRef/Xref-XML2HTML-EN.asp?fileid=16762

Brown, E. J. (2015). Opportunities for Non-formal Development Education in Britain and Spain. Policy & Practice: A Development Education Review, (20), 93–113. URL: https://www.developmenteducationreview.com/sites/default/files/article-pdfs/Brown%20Focus20.pdf

Continuing professional development. Oxford University Department for Continuing Education. URL: https://www.conted.ox.ac.uk/about/continuing-professional-development (date of access: 27.10.2023).

Johnson, M., and Majewska, D. (2022). Formal, non-formal, and informal learning: What are they, and how can we research them? Cambridge University Press & Assessment Research Report. 36 p.

Massive Open Online Courses (MOOCs). Massive open online course (MOOC). Advance HE. URL: https://www.advance-he.ac.uk/knowledge-hub/massive-open-online-course-mooc.

Melnic, A.-S., Botez, N. (2014). Formal, Non-Formal and Informal Interdependence in Education. Economy Transdisciplinarity Cognition, 17(1), 113–118.

Młynarczuk-Sokołowska, A. (2022). Intercultural non-formal education: What the children think. Intercultural Education, 33(1), 82–98. https://doi.org/10.1080/14675986.2021.2018171 .

Nagy, H. (2023). Are adult learners on the rise? Сollege.jobs.ac.uk. URL: https://college.jobs.ac.uk/article/are-adult-learners-on-the-rise-/.

National Occupational Standards Quality Criteria with Explanatory Notes (UK Commission for Employment and Skills and the Alliance of Sector Skills Councils). (2011). URL: https://assets.publishing.service.gov.uk/media/5a7e32d740f0b62302689cd1/nos-quality-criteria-2011.pdf.

Ogienko, O., & Terenko, O. (2018). Non-Formal Adult Education: Challenges and Prospectsof 21st Century. Edukacja – Technika – Informatyka, 24(2), 169–174. https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.22.

OECD (2021), Improving the Quality of Non-Formal Adult Learning: Learning from European Best Practices on Quality Assurance, Getting Skills Right, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/f1b450e1-en .

Patel, A. (2023). Adult education participation hits record high. FE WEEK. URL: https://feweek.co.uk/adult-education-participation-hits-record-high/

Professional development. Institute of Continuing Education (ICE). Institute of Continuing Education (ICE). URL: https://www.ice.cam.ac.uk/why-cambridge/professional-development (date of access: 27.10.2023).

Robbins, J., & Rogers, A. (2023). Adult Learning and Social Change in the UK. Bloomsbury Publishing.

Souto-Otero, M. (2021). Validation of non-formal and informal learning in formal education: Covert and overt. European Journal of Education, 56(3), 365–379. https://doi.org/10.1111/ejed.12464.

Stevenson, A. (2021). Adult Learning and Education after Brexit: Plus ça Change? European Lifelong Learning Magazine. URL: https://elmmagazine.eu/adult-learning-and-education-after-brexit-plus-ca-change/.

Tuckett, A. (2017). The rise and fall of life-wide learning for adults in England. International Journal of Lifelong Education, 36(1-2), 230–249. https://doi.org/10.1080/02601370.2017.1274546.

Опубліковано

2024-10-02

Як цитувати

[1]
А. Федчишина, «Досвід реалізації неформальної освіти дорослих в Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії», OD, вип. 46, вип. 3, Жов 2024.

Номер

Розділ

Компаративні освітні розвідки