FEATURES UNIVERSITY EDUCATION IN FRANCE
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2017.1-2.96105Keywords:
bachelor, Higher Education, PHD, licentiate, MA, Training cycle, universityAbstract
The article discusses ways of acquiring university education in France; analyzes of university education, which consists of several cycles organized by a European training scheme, which provides the final three levels: Lisans degree, master degree, degree doctorate (LMD); defines the features and advantages of the French university education, reveals forms of the educational process at universities in France.
It was established that the vast majority of applicants with a bachelor diploma chose university as the most affordable way of getting higher education due to lack of entrance examinations. As each cycle ends respective university education diploma that allows you to find a job, not all students take a full course of study at the university. There remain those who are planning to connect the life of research work. Being accessible to most people, relatively "cheap" and transparent university education of France marked openness, exercising the right of equal access of all cycles of education, high level of knowledge and skills of graduates.
Downloads
References
Лубянський О. В. Особливості системи вищої освіти у Франції / О.В. Любянський // Педагогічна освіта : теорія і практика : зб. наук. праць – К. : Видавництво ВД «Екмо», 2009. – Вип. 3. – С.130-133.
Система высшего образования во Франции. Общее университетское образование // [Електронний ресурс]. − Режим доступу: http://www.vparis.net/vysshee-obrazovanie-vo-frantsii/sistema-vysshego-obrazovaniya-frantsii.html
Студентський історико-педагогічний альманах. Випуск 2. Історія університетської освіти : виникнення, становлення, розвиток : збірн. наук. праць молодих дослідн. / за ред. О. Є. Антонової, В.В. Павленко. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2013. – 308 с.
Хміль О. Особливості системи вищої освіти у Франції / О. Хміль // Молодь і ринок №9 (68), 2010 − С. 95-99.
Ходикіна І. Ю. Університетська освіта в контексті інноваційного розвитку України: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.09.01 / І. Ю. Ходикіна / НАН України. Ін-т регіон. дослідж. − Л., 2006. − 21 с.
Étudies à l’Université de Strasbourg/ Droit, Économie, Gestion et Sciences politiques et sociale // [Електронний ресурс]. − Режим доступу: https://www.unistra.fr/index.php?id=18710
Vlasova V. (2014). Organization of HigherEnvironmental Education in Universities of Ukraine andFrance: Comparative Pedagogical Analysis. ComparativeProfessional Pedagogy journal (4), pp. 116-122, DOI:10.2478/rpp-2014-0029
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Освітологічний дискурс
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.