Застосування технологій доповненої та віртуальної реальності у викладанні іноземних мов
DOI:
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2023.110Ключові слова:
технології доповненої реальності, цифрові навички, викладання іноземних мов, сучасні технології навчання, технології віртуальної реальностіАнотація
Стаття присвячена дослідженню освітнього потенціалу технологій доповненої реальності (AR) та віртуальної реальності (VR) у викладанні іноземних мов, зокрема, у професійній підготовці майбутніх учителів. Дослідження базується на досвіді викладання курсу «Сучасні технології навчання дітей дошкільного віку іноземної мови» на першому рівні освіти для студентів спеціальності «Дошкільна освіта». Основні методи дослідження, які використовуються в статті, включають аналіз літератури та опис емпіричного досвіду взаємодії та впровадження технологій AR і VR у зміст означеного курсу. В статті розглянуто переваги та недоліки технологій AR та VR у навчанні іноземних мов. Дослідження виявило дидактичний потенціал обох технологій, зокрема покращене навчальне середовище, підвищення мотивації, взаємодії та утримання матеріалу, багатство мультимедійних режимів, краща візуалізація, придатність для особливих навчальних потреб. Стаття наголошує на впливі AR-технологій на мовні навички та розвиток словникового запасу, зокрема на засвоєння словникового запасу, звукоутворення, вимову, розуміння, письмо, читання, говоріння, покращення комунікативних і загальних навчальних навичок. Отримані дані доводять доцільність та переваги впровадження сучасних AR-технологій у професійну підготовку майбутніх учителів та викладання іноземних мов загалом, на відміну від VR-технологій, які мають свої обмеження, що переважають їх поточні переваги. Тим не менш, VR-технології можна вважати дуже потужним інструментом у найближчому майбутньому. Разом з тим, часткова доступність AR та VR-технологій для тих, хто навчається, дозволяє використовувати їх у процесі реалізації індивідуального підходу. У результаті цієї статті пропонується перелік технологій AR та VR, які можна використовувати у викладанні іноземних мов. Перспективою майбутніх досліджень є аналіз конкретних технологій з групи AR або VR технологій.
Завантаження
Посилання
Alakärppä, I. H., Jaakkola, E. S., Väyrynen, J. M. O., & Häkkilä, J. R. (2017). Using nature elements in mobile AR for education with children. In M. Jones, M. Tscheligi, Y. Rogers, & R. Murray-Smith (Eds.), Proceedings of the 19th International Conference on Human-Computer Interaction with Mobile Devices and Services [41] ACM. https://dl.acm.org/citation.cfm?id=3098547&CFID=814782530&CFTOKEN=15128730
Al Farsi, G., Yusof, A. bin M., Romli, A., Tawafak, R. M., Malik, S. I., Jabbar, J., & Rsuli, M. E. B. (2021). A Review of Virtual Reality Applications in an Educational Domain. International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM), 15(22), pp. 99–110. https://doi.org/10.3991/ijim.v15i22.25003
Elmqaddem, N. (2019). Augmented Reality and Virtual Reality in Education. Myth or Reality?. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 14(03), pp. 234–242. https://doi.org/10.3991/ijet.v14i03.9289
Garzón, J. (2021). An Overview of Twenty-Five Years of Augmented Reality in Education. Multimodal Technologies and Interaction, 5, 37. https://doi.org/10.3390/mti5070037
Gödde, M., Gabler, F., Siegmund, D., & Braun, A. (2018). Cinematic Narration in VR – Rethinking Film Conventions for 360 Degrees. In Chen, J., Fragomeni, G. (eds), Proceedings of the 10th International Conference on Virtual, Augmented and Mixed Reality: Applications in Health, Cultural Heritage, and Industry. Lecture Notes in Computer Science, 10910. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-91584-5_15
Karacan, C. G., & Kemal A. Educational Augmented Reality Technology for Language Learning and Teaching: A Comprehensive Review. Shanlax International Journal of Education, 9(2), 2021, 68-79. https://doi.org/10.34293/education.v9i2.3715
Kosharna, N., & Petryk, L. (2022). Hyflex Organization of Foreign Language Teaching: Specialties 013 «Primary Education» and 012 «Preschool Education». Continuing Professional Education: Theory and Practice, (3), 24–32. https://doi.org/10.28925/1609-8595.2022.3.3
Khoruzha, L., Proshkin, V., Kotenko, O., & Smyrnova-Trybulska, E. (2019). Digital competence: abilities of a lecturer and expectations of students (Ukrainian-Polish context). E-learning and STEM Education, 11, 421-439. https://doi.org/10.34916/el.2019.11.27
Lan, Y.J. (2020). Immersion, interaction, and experience-oriented learning: Bringing virtual reality into FL learning, Language Learning and Technology, 24(1), 1-15.
Nezhyva, L., & Palamar, S. (2021). Preparation of future primary school teachers for the use of augmented reality in literacy and literary reading lessons. Educological discourse, 2(33), 144-159. https://doi.org/10.28925/2312-5829.2021.2.11
Smutny, P., Babiuch, M., & Foltynek, P. (2019). A Review of the Virtual Reality Applications in Education and Training, 20th International Carpathian Control Conference (ICCC), Krakow-Wieliczka, Poland, 1-4, doi: 10.1109/CarpathianCC.2019.8765930
Tan, Y., Xu, W., Li, S., & Chen, K. (2022). Augmented and Virtual Reality (AR/VR) for Education and Training in the AEC Industry: A Systematic Review of Research and Applications. Buildings 12, 1529. https:// doi.org/10.3390/buildings12101529
Udovychenko, L., Kuzminets, N., Stadnik, O., Kosharna, N., Petryk, L. (2021). The use of blended learning technology in the training for students of pedagogical specialties. Revista on line de Política e Gestão Educacional, 25(3), 2258-2271. https://doi.org/10.22633/rpge.v25i3.15958
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Освітологічний дискурс
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори зберігають за собою всі авторські права та одночасно надають журналу право першої публікації на умовах лізенції Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License, що дозволяє розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та первинної публікації в даному журналі.