PRACTICAL COURSE-CONFERENCE USING YOUTUBE AS INTERACTIVE TEACHING FORM OF PROFESSIONALS IN HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS

Authors

  • Oksana Khomik
  • Oksana Kovalchuk

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2018.1-2.5123

Keywords:

practical course-conference, interactive methods, specialists, teachers, YouTube

Abstract

The system of views on the problem of using interactive teaching methods in higher educational institutions has been considered in the article. The content of the concept “interactive teaching methods” has been revealed. The significance of practical course as the form of organization of educational interaction between the teacher and the students has been characterized.  The role of the teacher and the students has been determined during practical courses-conferences. The procedure of conducting of interactive practical course-conference using YouTube has been described. The given examples of video materials, collected from YouTube for conducting practical course-conference on the theme “Language Etiquette” from the discipline “Management” have been given. The results of questioning of higher educational institutions' teachers due to the conducting of their interactive practical course-conferences using YouTube have been introduced

Downloads

Download data is not yet available.

References

References:

Istomyna, V. (2013). Vliyaniye aktivnykh form obucheniya na vospitaniye professyonalno znachymykh kachestv lychnosty budushchikh bakalavrov professionalnoho obucheniya v vuze [The influence of active educational forms on the education of professionally significant personal qualities of future bachelors of vocational training in the university]. Vestnik ChHAA, 63, 172-181.(rus)

Koval, T.I. (2011). Interaktyvni tekhnolohii navchannia inozemnykh mov u vyshchykh zakladakh osvity [Interactive technologies for teaching foreign languages in higher education institutions]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannya: elektrone naukove fakhove vydannya “Instytut informatsiinykh tekhnolohii i zasobiv navchannia NAPN Ukrainy”, Kyiv, 6 (26)

https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/546/451 (ukr)

Kurysheva, I. (2010). Interaktyvnye metody obucheniia kak faktor samorealizatsii starsheklassnykov v uchebnoi deyatelnosty pri izuchenii estestvennonauchnykh dystsyplin [Interactive methods of teaching as a factor in the self-realization of high school students in learning activity in the study of natural science disciplines]. Avtoreferat dys. ... kandydata pedahohycheskykh nauk: 13.00.01, Nyzhnyi Novhorod, 20.(rus)

Lukianenko, V.V. (2014). Dosvid uprovadzhennya dystantsiinoho navchannia dlia orhanizatsii samostiinoi roboty studentiv z anhliiskoi movy [Introducing distance learning experience for organizing students’ independent work in English]. Pedahohichnyi protses: teoriya i praktyka. 2, 70-75. http://nbuv.gov.ua/UJRN/pptp_2014_2_17 (ukr)

Sysoieva, S. O. (2011). Interaktyvne navchannya doroslykh u systemi pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity [Interactive adult education in the postgraduate pedagogical education system]. Naukovi pratsi Chornomorskoho derzhavnoho universytetu imeni Petra Mohyly kompleksu “Kyievo-Mohylianska akademiia”. Ser. : Pedahohika. 158 (146), 5-10. (ukr)

Siroshtan, O. (2012). Interaktyvni metody navchannia v protsesi profesiinoi pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv [Interactive teaching methods in the process of training future social workers]. Sotsialna pedahohika: teoriia ta praktyka. 1, 85-90.(ukr)

Література:

Истомина В. В. Влияние активных форм обучения на воспитание профессионально значимых качеств личности будущих бакалавров профессионального обучения в вузе. Вестник ЧГАА. 2013. Т. 63. С. 172–181.

Коваль Т. І. Інтерактивні технології навчання іноземних мов у вищих закладах освіти. Інформаційні технології і засоби навчання: електрон. наук. фах. вид. 2011. – № 6 (26). – Режим доступу: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/546/451.

Курышева И. В. Интерактивные методы обучения как фактор самореализации старшеклассников в учебной деятельности при изучении естественнонаучных дисциплин : автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 «Общая педагогіка история педагогики и образования». Нижний Новгород, 2010. 20 с.

Лук'яненко В.В. Досвід упровадження дистанційного навчання для організації самостійної роботи студентів з англійської мови. Педагогічний процес:теорія і практика. 2014. Вип. 2. С. 70-75. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pptp_2014_2_17.

Сисоєва С. О. Інтерактивне навчання дорослих у системі післядипломної педагогічної освіти. Наукові праці [Чорноморського державного університету імені Петра Могили комплексу “Києво-Могилянська академія”]. Сер. : Педагогіка. 2011. Т. 158. Вип. 146. С. 5–10.

Сіроштан О. В. Інтерактивні методи навчання в процесі професійної підготовки майбутніх соціальних працівників. Соціальна педагогіка: теорія та практика. 2012. № 1. С. 85-90.

Downloads


Abstract views: 676

Published

2018-03-08

How to Cite

[1]
O. Khomik and O. Kovalchuk, “PRACTICAL COURSE-CONFERENCE USING YOUTUBE AS INTERACTIVE TEACHING FORM OF PROFESSIONALS IN HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS”, OD, pp. 312–324, Mar. 2018.

Issue

Section

Informatization of Education