PEDAGOGICAL CLASSIFICATION OF MASSIVE OPEN DISTANCE COURSES

Authors

  • Ilona V. Baсurovska Mykolaiv National Agrarian University

DOI:

https://doi.org/10.28925/2312-5829.2016.3.10820

Keywords:

innovation, a future teacher of preschool pedagogy and psychology, preparation for innovative professional activity, readiness for innovative professional activity

Abstract

The author of the article outlines pedagogical classification of massive open distance courses based on behaviorist and connectionist approaches; defines pedagogical features of such massive open distance courses; analyzes the classification of types of massive open distance courses and defines their characteristics; points out advantages and disadvantages of massive open distance courses; forms tasks of open distance courses projects.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Ilona V. Baсurovska, Mykolaiv National Agrarian University

Ph.D. in pedagogics, lecturer at department of energy of agrarian manufacture

References

Бацуровська І. В. Масові відкриті дистанційні курси: інноваційна тенденція в освіті / І. В. Бацуровська // Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В.О. Сухомлинського. Педагогічні науки: збірник наукових праць / За ред. О. М. Пєхоти. – № 1 (48) лютий 2015. – Миколаїв: МНУ імені В. О. Сухомлинського, 2015. – с. 31-34.

Грищенко О. А. Інноваційні технології в інженерно-педагогічній освіті / О. А. Грищенко // Інформаційно-телекомунікаційні технології в сучасній освіті: досвід, проблеми, перспективи: збірник наукових праць. Ч. 1.; за редакцією М. М. Козяра та Н. Г. Ничкало. – Львів: ЛДУ БЖД, 2009. – 270 с.

Christensen C. The innovator's solution: creating and sustaining successful growth / C. Christensen. Harvard Business Press, 2003

De Waard. Using еLearning and MOOCs to understand chaos, emergence, and complexity in education. The International Review of Research in Open and Distance Learning. 12 (7). – pp.94–115.

Denneen J. «The Financially Sustainable University» / Jeff Denneen, Tom Dretler. Bain & Company, 2012, pp. 3–4.

Downes Stephen. Сonnectivism & Connective knowledge /S. Downes. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.huffingtonpost.com/stephen-downes/connectivism-and-connecti_b_804653.html (15.08.15.). – Назва з екрану.

OER Handbook for Educators 1.0. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://wikieducator.org/OER_Handbook/ educator_version_one (23.09.14). – Назва з екрану.

Portmess L. Mobile Knowledge, Karma Points and Digital Peers: The Tacit Epistemology and Linguistic Representation of MOOCs / L. Portmess. Canadian Journal of Learning and Technology. 39 (2). – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://cjlt.csj.ualberta.ca/index.php/cjlt/article/view/705 (17.03.12). – Назва з екрану.

Siemens G. Connectivism: A Learning Theory for the Digital Age [Електронний ресурс] / George Siemens. ‒ Режим доступу: http://www.elearnspace.org/Articles/connectivism.html (11.06.14.). – Назва з екрану.

The Power of Data in MOOCs: [Електронний ресурс]: Daphna Koller interview // Educause, on YouTube. 03.06.2013. – Режим доступу: http://www.youtube.com/watch?v=hTToWqEh7uU (22.07.2013). – Назва з екрану.

Trowler P. and Wareham T. (2008) Tribes, territories, research and teaching: Enhancing the teaching-research nexus. Final report / Trowler P. and Wareham T. York: The Higher Education Academy. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.heacademy.ac.uk/projects/detail/projectfinder/projects/pf2966lr (23.11.13.). – Назва з екрану.

Wiley D. The MOOC Misnomer. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://opencontent.org/blog/archives/2436 (23.12.12.). – Назва з екрану.

Yeager C., Hurley-Dasgupta B. & Bliss C.A. cMOOCs and Global Learning: An Authentic Alternative. Journal of Asynchronous Learning Networks. 17(2). – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://jaln.sloanconsortium.org/index.php/jaln/article/ view/347 (15.05.15.). – Назва з екрану.

Yuan L. Open Educational Resources – Opportunities and challenges for higher education / L. Yuan, S. MacNeill, & W. Kraan. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://wiki.cetis.ac.uk/images/0/0b/OER_Briefing_ Paper.pdf 1-34 (11.06.15.). – Назва з екрану.

Downloads


Abstract views: 337

Published

2016-11-08

How to Cite

[1]
Baсurovska I. V., “PEDAGOGICAL CLASSIFICATION OF MASSIVE OPEN DISTANCE COURSES”, OD, no. 3(15), pp. 108–120, Nov. 2016.

Issue

Section

Informatization of Education