СУЧАСНА ДОШКІЛЬНА ОСВІТА: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД

Luydmila Kozak

Анотація


У статті обґрунтовано доцільність вивчення європейського досвіду для вирішення сучасних проблем дошкільної освіти в Україні. Проаналізовано досвід організації дошкільної освіти у Франції, Великобританії, Німеччині. Показано, що системи дошкільної освіти цих країн мають свої особливості та власний перспективний досвід. Встановлено, що спільним для дошкільних закладів європейських країн є особлива увага до створення розвивального середовища та організація різних видів діяльності, що сприяють загальному розвитку дитини і підготовці її до навчання в школі. Підготовка педагогічних кадрів для роботи в дошкільних закладах здійснюється в кожній країні за власною системою професійної підготовки (курси, середні спеціальні заклади, інститути, університети, вищі школи). Виокремлено ідеї, які можна застосувати у розвитку дошкільної освіти в Україні.


Ключові слова


вихователь; вчитель материнської і початкової школи; дошкільник; дошкільна освіта; дошкільний навчальний заклад; підготовка педагогічних кадрів

Повний текст:

PDF

Посилання


Базовий компонент дошкільної освіти (Наказ МОН молодьспорт України від 22.05.2012 № 615 «Про затвердження Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція)» URL : http://mon.gov.ua/ua/activity/education/56/690/bazovij_komponentdoshkilnoji_osviti_v_ukrajini/ (дата звернення : 05.09.2017).

Дошкільна освіта у світі. Німеччина. URL : http://pedpresa.ua/115677-doshkilna-osvita-u-sviti-nimechchyna.html (дата звернення : 03.09.2017).

Дудко С. А. Дошкольное образование во Франции: история и современность. Отечественная и зарубежная педагогика. 2014. № 1. С. 89-97.

Зебзеева В.А. Дошкольное образование за рубежом: история и современность, 2007. – 128 с.

Інструктивно-методичні рекомендації «Про організацію освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році». Додаток до листа МОН України від 13.06.2017 №1/9-322. URL : http://don.kievcity.gov.ua/content/golovna-test.html (дата звернення : 03.09.2017).

Інформаційно-аналітичні матеріали з питань підготовки до 2016-2017 навчального року. URL :http://mon.gov.ua/content/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/2016/08/17/konf20162.doc (дата звернення : 08.10.2016).

Лащихіна В. П. Розвиток системи підготовки педагогічних кадрів у Франції (друга половина ХХ – початок ХХІ ст.) : дис. … кандидата пед. наук : 13.00.01. Київ, 2009. 198 с.

Орлова Л.В. Особенности дошкольного образования во Франции. Детский сад : теорія и практика. 2011. №2. С. 80-85.

Коренная А. С., Переселкова З. Ю., Специфика подготовки педагогических работников дошкольных учреждений за рубежом. Формирование профессиональной компетентности педагога дошкольного профиля в условиях непрерывного образования: материалы международной научно-практической заочной конференции. 2016. С. 49-51.

Минюрова С. А., Леонова О. И. Профессиональный экзамен: оценка квалификации педагога на соответствие требованиям профессионального стандарта. Психологическая наука и образование. 2016. Т. 21. № 2. C. 66–75. doi: 10.17759/pse.2016210208

Писарева Л. И. Дошкольная ступень в системе образования: европейский опыт развития URL : http://www.sevcbs.ru/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=1114 (дата звернення : 05.09.2017).

Сазонова Д. С., Зебзеева В. А. Системы дошкольного образования за рубежом: их педагогический потенциал. JSRP. 2014. №8 (12). С.161-166.

ESPE : Les Écoles supérieures du professorat et de l'éducation. URL : http://www.education.gouv.fr/cid72796/espe-les-ecoles-superieures-du-professorat-et-de-l-education.html (дата звернення : 22.08.2017).

Fakulté d’Education université de Monpellier. URL : http://www.fde.univ-montp2.fr/internet/site/devenir_enseignant/profecole/modele/index.php?f=index (дата звернення : 20.08.2017).

Thevenon E. Ecole maternelle: de l’eleve. Label France. 2004. №54. P.8-9.




DOI: http://dx.doi.org/10.28925/2312-5829.2017.3-4.2351

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.